Pintura site-specific
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10451/5061 |
Resumo: | Tese de mestrado, Pintura (Variante teórico-práctica), Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas Artes, 2012 |
id |
RCAP_ff187b644d85639d9c7e0eee6367e618 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ul.pt:10451/5061 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Pintura site-specificsobre a pintura definida pelo seu posicionamento no espaço onde se instalaPinturaSite - SpecificTrompe-l’oeilLimitesLugaresTese de mestrado, Pintura (Variante teórico-práctica), Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas Artes, 2012I - In the example of La totalidad imposible are made the assumptions to define site-specific painting. Concepts such as topos / locus are articulated with the problem of musealization in order to formalize the specificity of this painting. The position of the painting on display is determined (also) by its pre-figuration: by a representation where the regime of implementation specified in the citation (in the representation and in the title) allows the cutting, repetition, mise en abyme and the mise en scène to participate in a performative way. II - «In advance of» distinguishes itself by using citation as a constant resource on representation and in the title. The fragment is conceptualised as a part of the representation: fragment as formal statement of a figural order. III - The Museum as Muse: an option to intervene in continuum. Nimium ne credere colori exemplifies how the performativity of a place within the regime of co-presence of exhibitions is achieved from games made in trompe l'oeil to camouflage representation. IV - ConTemplar ou A moldura como limite allows to give focus to the theme / concept of the frame that spans the previous examples: while parergon, as assumed in presence or represented, in whole or fragmented, complete or incomplete. V – Site-specific Painting: five works for the former Convent of San Francisco in Lisbon. Photographic documentation of the corpus of practical dissertationSabino, Isabel, 1955-Babo, Maria AugustaRepositório da Universidade de LisboaMacedo, Rui Alexandre, 1975-2012-01-30T17:04:18Z20122012-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisimage/jpegapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10451/5061porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-08T15:46:34Zoai:repositorio.ul.pt:10451/5061Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T21:30:34.307803Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Pintura site-specific sobre a pintura definida pelo seu posicionamento no espaço onde se instala |
title |
Pintura site-specific |
spellingShingle |
Pintura site-specific Macedo, Rui Alexandre, 1975- Pintura Site - Specific Trompe-l’oeil Limites Lugares |
title_short |
Pintura site-specific |
title_full |
Pintura site-specific |
title_fullStr |
Pintura site-specific |
title_full_unstemmed |
Pintura site-specific |
title_sort |
Pintura site-specific |
author |
Macedo, Rui Alexandre, 1975- |
author_facet |
Macedo, Rui Alexandre, 1975- |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Sabino, Isabel, 1955- Babo, Maria Augusta Repositório da Universidade de Lisboa |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Macedo, Rui Alexandre, 1975- |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Pintura Site - Specific Trompe-l’oeil Limites Lugares |
topic |
Pintura Site - Specific Trompe-l’oeil Limites Lugares |
description |
Tese de mestrado, Pintura (Variante teórico-práctica), Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas Artes, 2012 |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-01-30T17:04:18Z 2012 2012-01-01T00:00:00Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10451/5061 |
url |
http://hdl.handle.net/10451/5061 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
image/jpeg application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799134193140105216 |