Pintura site-specific

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Macedo, Rui Alexandre, 1975-
Data de Publicação: 2012
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10451/5061
Resumo: Tese de mestrado, Pintura (Variante teórico-práctica), Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas Artes, 2012
id RCAP_ff187b644d85639d9c7e0eee6367e618
oai_identifier_str oai:repositorio.ul.pt:10451/5061
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Pintura site-specificsobre a pintura definida pelo seu posicionamento no espaço onde se instalaPinturaSite - SpecificTrompe-l’oeilLimitesLugaresTese de mestrado, Pintura (Variante teórico-práctica), Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas Artes, 2012I - In the example of La totalidad imposible are made the assumptions to define site-specific painting. Concepts such as topos / locus are articulated with the problem of musealization in order to formalize the specificity of this painting. The position of the painting on display is determined (also) by its pre-figuration: by a representation where the regime of implementation specified in the citation (in the representation and in the title) allows the cutting, repetition, mise en abyme and the mise en scène to participate in a performative way. II - «In advance of» distinguishes itself by using citation as a constant resource on representation and in the title. The fragment is conceptualised as a part of the representation: fragment as formal statement of a figural order. III - The Museum as Muse: an option to intervene in continuum. Nimium ne credere colori exemplifies how the performativity of a place within the regime of co-presence of exhibitions is achieved from games made in trompe l'oeil to camouflage representation. IV - ConTemplar ou A moldura como limite allows to give focus to the theme / concept of the frame that spans the previous examples: while parergon, as assumed in presence or represented, in whole or fragmented, complete or incomplete. V – Site-specific Painting: five works for the former Convent of San Francisco in Lisbon. Photographic documentation of the corpus of practical dissertationSabino, Isabel, 1955-Babo, Maria AugustaRepositório da Universidade de LisboaMacedo, Rui Alexandre, 1975-2012-01-30T17:04:18Z20122012-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisimage/jpegapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10451/5061porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-08T15:46:34Zoai:repositorio.ul.pt:10451/5061Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T21:30:34.307803Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Pintura site-specific
sobre a pintura definida pelo seu posicionamento no espaço onde se instala
title Pintura site-specific
spellingShingle Pintura site-specific
Macedo, Rui Alexandre, 1975-
Pintura
Site - Specific
Trompe-l’oeil
Limites
Lugares
title_short Pintura site-specific
title_full Pintura site-specific
title_fullStr Pintura site-specific
title_full_unstemmed Pintura site-specific
title_sort Pintura site-specific
author Macedo, Rui Alexandre, 1975-
author_facet Macedo, Rui Alexandre, 1975-
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Sabino, Isabel, 1955-
Babo, Maria Augusta
Repositório da Universidade de Lisboa
dc.contributor.author.fl_str_mv Macedo, Rui Alexandre, 1975-
dc.subject.por.fl_str_mv Pintura
Site - Specific
Trompe-l’oeil
Limites
Lugares
topic Pintura
Site - Specific
Trompe-l’oeil
Limites
Lugares
description Tese de mestrado, Pintura (Variante teórico-práctica), Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas Artes, 2012
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-01-30T17:04:18Z
2012
2012-01-01T00:00:00Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10451/5061
url http://hdl.handle.net/10451/5061
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv image/jpeg
application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799134193140105216