Local Experiences and Global Commitments in Citizenship Education and Adult Learning in Communities
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.25749/sis.25450 |
Resumo: | The article is based on contributions to the Adult Education Academy of the University of Würzburg and partners in 2021. The authors met in the joint work on active citizenship which is a key issue for the UNESCO World conference on adult learning and education. They take a comparative look into examples from their four home countries: Austria, Germany, Hungary and Slovenia. Their experiences are quite diverse with respect to history, governance, structure, programmes, and activities. Even the names and terms used differ: folk high schools, cultural houses, study circles. These have much in common, such as community-based learning opportunities for youth and adults. UN Member States and UNESCO have adopted global commitments towards institutionalised learning arrangements for communities which will be part of the comparative analysis. |
id |
RCAP_ff7dfe06019a1bb7adc21718e804eef2 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.rcaap.pt:article/25450 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Local Experiences and Global Commitments in Citizenship Education and Adult Learning in CommunitiesExperiencias Locales y Compromisos Globales en la Educación para la Ciudadanía y el Aprendizaje de Adultos en las ComunidadesExperiências Locais e Compromissos Globais na Educação para a Cidadania e Aprendizagem de Adultos em ComunidadesArticlesThe article is based on contributions to the Adult Education Academy of the University of Würzburg and partners in 2021. The authors met in the joint work on active citizenship which is a key issue for the UNESCO World conference on adult learning and education. They take a comparative look into examples from their four home countries: Austria, Germany, Hungary and Slovenia. Their experiences are quite diverse with respect to history, governance, structure, programmes, and activities. Even the names and terms used differ: folk high schools, cultural houses, study circles. These have much in common, such as community-based learning opportunities for youth and adults. UN Member States and UNESCO have adopted global commitments towards institutionalised learning arrangements for communities which will be part of the comparative analysis.Este artículo se basa en las contribuciones de la Universidad de Würzburg y sus socios a la Academia de Educación de Adultos en 2021. Los autores desarollaron trabajo juntos sobre ciudadanía activa, que es un tema clave para la Conferencia Mundial sobre Aprendizaje y Educación para adultos, de la UNESCO. Realizaran un análisis comparativo de ejemplos de sus países de origen: Austria, Alemania, Hungría y Eslovenia. Las experiencias son bastante diversas en términos de historia, gobernanza, estructura, programas y actividades. Incluso los nombres y términos utilizados difieren: escuelas superiores populares, casas culturales, círculos de estudio. Estas experiencias tienen mucho en común, como las oportunidades de aprendizaje comunitario para jóvenes y adultos. Los Estados miembros de la ONU y la UNESCO han adoptado compromisos globales sobre los mecanismos de aprendizaje institucional para las comunidades sobre los cuales habrá un análisis comparativo.Este artigo baseia-se nos contributos da Universidade de Würzburg e seus parceiros no contexto da Adult Education Academy em 2021. Os autores desenvolveram um trabalho conjunto sobre cidadania ativa, uma questão-chave para a Conferência mundial sobre aprendizagem e educação de adultos, da UNESCO. Realizaram uma análise comparada de casos dos seus países de origem: Áustria, Alemanha, Hungria e Eslovénia. As suas experiências são bastante diversas no que toca à história, governação, estrutura, programas e atividades. Até os nomes e termos utilizados diferem: escolas superiores populares, casas culturais, círculos de estudo. Estas experiências têm muito em comum, como as oportunidades de aprendizagem comunitárias, para jovens e adultos. Os Estados-Membros da ONU e a UNESCO adotaram compromissos globais sobre mecanismos de aprendizagem institucionais para comunidades sobre os quais incidirá a análise comparada.Instituto de Educação da Universidade de Lisboa (Lisboa, Portugal)2022-06-30info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articlehttps://doi.org/10.25749/sis.25450eng2182-96402182-8474Hinzen, HeribertKlement, CarinaKlun, JakaNémeth, Balázsinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-06-23T08:15:23Zoai:ojs.revistas.rcaap.pt:article/25450Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T15:58:56.819008Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Local Experiences and Global Commitments in Citizenship Education and Adult Learning in Communities Experiencias Locales y Compromisos Globales en la Educación para la Ciudadanía y el Aprendizaje de Adultos en las Comunidades Experiências Locais e Compromissos Globais na Educação para a Cidadania e Aprendizagem de Adultos em Comunidades |
title |
Local Experiences and Global Commitments in Citizenship Education and Adult Learning in Communities |
spellingShingle |
Local Experiences and Global Commitments in Citizenship Education and Adult Learning in Communities Hinzen, Heribert Articles |
title_short |
Local Experiences and Global Commitments in Citizenship Education and Adult Learning in Communities |
title_full |
Local Experiences and Global Commitments in Citizenship Education and Adult Learning in Communities |
title_fullStr |
Local Experiences and Global Commitments in Citizenship Education and Adult Learning in Communities |
title_full_unstemmed |
Local Experiences and Global Commitments in Citizenship Education and Adult Learning in Communities |
title_sort |
Local Experiences and Global Commitments in Citizenship Education and Adult Learning in Communities |
author |
Hinzen, Heribert |
author_facet |
Hinzen, Heribert Klement, Carina Klun, Jaka Németh, Balázs |
author_role |
author |
author2 |
Klement, Carina Klun, Jaka Németh, Balázs |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Hinzen, Heribert Klement, Carina Klun, Jaka Németh, Balázs |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Articles |
topic |
Articles |
description |
The article is based on contributions to the Adult Education Academy of the University of Würzburg and partners in 2021. The authors met in the joint work on active citizenship which is a key issue for the UNESCO World conference on adult learning and education. They take a comparative look into examples from their four home countries: Austria, Germany, Hungary and Slovenia. Their experiences are quite diverse with respect to history, governance, structure, programmes, and activities. Even the names and terms used differ: folk high schools, cultural houses, study circles. These have much in common, such as community-based learning opportunities for youth and adults. UN Member States and UNESCO have adopted global commitments towards institutionalised learning arrangements for communities which will be part of the comparative analysis. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-06-30 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.25749/sis.25450 |
url |
https://doi.org/10.25749/sis.25450 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
2182-9640 2182-8474 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto de Educação da Universidade de Lisboa (Lisboa, Portugal) |
publisher.none.fl_str_mv |
Instituto de Educação da Universidade de Lisboa (Lisboa, Portugal) |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799130456115904512 |