Mathematical Investigations in Mathematics Education: an experience in initial teacher training
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Educação Matemática (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistasbemsp.com.br/index.php/REMat-SP/article/view/35 |
Resumo: | This work comes from the teaching stage of the first author, guided by the Second in the master’s course. The objective is to share the experience with the Mathematical Research in the initial formation of mathematics teachers and induction between teachers of basic education and teacher’s trainers possible discussions. The reflections carried out reinforce the idea of non-linearity (theoretical and practical) in teacher training processes, as well as the presence of epistemological and practical aspects related to Mathematical Research; experience with classroom practices and (re)formulation of tasks. |
id |
SBEM_279acfcbc27363d4dc729b40961b2252 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.revistasbemsp.com.br:article/35 |
network_acronym_str |
SBEM |
network_name_str |
Revista de Educação Matemática (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Mathematical Investigations in Mathematics Education: an experience in initial teacher trainingInvestigaciones Matemáticas en la Educación Matemática: una experiencia en la formación inicial de profesoresInvestigações Matemáticas na Educação Matemática: uma experiência na formação inicial de professoresTeacher trainingMathematical ResearchModels of formationFormación de profesoresInvestigación MatemáticaModelos de formaciónInvestigações MatemáticasFormação de ProfessoresEducação MatemáticaThis work comes from the teaching stage of the first author, guided by the Second in the master’s course. The objective is to share the experience with the Mathematical Research in the initial formation of mathematics teachers and induction between teachers of basic education and teacher’s trainers possible discussions. The reflections carried out reinforce the idea of non-linearity (theoretical and practical) in teacher training processes, as well as the presence of epistemological and practical aspects related to Mathematical Research; experience with classroom practices and (re)formulation of tasks.Este trabajo es oriundo de la etapa docente del primer autor, orientado por el segundo en el curso del máster. El objetivo es compartir la experiencia con la Investigación Matemática en la formación inicial de profesores de matemáticas y enseñar entre los profesores de enseñanza básica y formadores de profesores posibles discusiones. Las reflexiones efectuadas vienen a reforzar la idea de la no linealidad (teórica y práctica) en los procesos de formación de profesores, así como de la presencia de elementos epistemológicos y prácticos relacionados a la Investigación Matemática; de la experiencia con prácticas de clase y de (re) formulación de tareas.Este trabalho é oriundo do estágio docente do primeiro autor, orientado pelo segundo no decorrer do mestrado. O objetivo é compartilhar a experiência tida com a Investigação Matemática na formação inicial de professores de matemática e ensejar entre os professores do ensino básico e formadores de professores discussões possíveis. As reflexões efetuadas vêm reforçar a ideia da não linearidade (teórica e prática) nos processos de formação de professores, bem como da presença de elementos epistemológicos e práticos relacionados à Investigação Matemática; da experiência com práticas de aula e de (re)formulação de tarefas.Sociedade Brasileira de Educação Matemática (SBEM)2018-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistasbemsp.com.br/index.php/REMat-SP/article/view/3510.25090/remat25269062v15n182018p69a83Revista de Educação Matemática; Vol. 15 No. 18: jan. /abr. 2018; 69 - 83Revista de Educação Matemática; ##issue.vol## 15 ##issue.no## 18: jan. /abr. 2018; 69 - 83Revista de Educação Matemática; Vol. 15 Núm. 18: jan. /abr. 2018; 69 - 83Revista de Educação Matemática; v. 15 n. 18: jan. /abr. 2018; 69 - 832526-906210.25090/remat25269062v15n182018reponame:Revista de Educação Matemática (Online)instname:Sociedade Brasileira de Educação Matemática (SBEM)instacron:SBEMporhttps://www.revistasbemsp.com.br/index.php/REMat-SP/article/view/35/pdfCopyright (c) 2018 Paulo Wichnoski, Tiago Emanuel Klüberinfo:eu-repo/semantics/openAccessWichnoski, PauloKlüber, Tiago Emanuel2021-05-06T16:11:50ZRevistahttps://www.revistasbemsp.com.br/index.php/REMat-SPONG |
dc.title.none.fl_str_mv |
Mathematical Investigations in Mathematics Education: an experience in initial teacher training Investigaciones Matemáticas en la Educación Matemática: una experiencia en la formación inicial de profesores Investigações Matemáticas na Educação Matemática: uma experiência na formação inicial de professores |
title |
Mathematical Investigations in Mathematics Education: an experience in initial teacher training |
spellingShingle |
Mathematical Investigations in Mathematics Education: an experience in initial teacher training Wichnoski, Paulo Teacher training Mathematical Research Models of formation Formación de profesores Investigación Matemática Modelos de formación Investigações Matemáticas Formação de Professores Educação Matemática |
title_short |
Mathematical Investigations in Mathematics Education: an experience in initial teacher training |
title_full |
Mathematical Investigations in Mathematics Education: an experience in initial teacher training |
title_fullStr |
Mathematical Investigations in Mathematics Education: an experience in initial teacher training |
title_full_unstemmed |
Mathematical Investigations in Mathematics Education: an experience in initial teacher training |
title_sort |
Mathematical Investigations in Mathematics Education: an experience in initial teacher training |
author |
Wichnoski, Paulo |
author_facet |
Wichnoski, Paulo Klüber, Tiago Emanuel |
author_role |
author |
author2 |
Klüber, Tiago Emanuel |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Wichnoski, Paulo Klüber, Tiago Emanuel |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Teacher training Mathematical Research Models of formation Formación de profesores Investigación Matemática Modelos de formación Investigações Matemáticas Formação de Professores Educação Matemática |
topic |
Teacher training Mathematical Research Models of formation Formación de profesores Investigación Matemática Modelos de formación Investigações Matemáticas Formação de Professores Educação Matemática |
description |
This work comes from the teaching stage of the first author, guided by the Second in the master’s course. The objective is to share the experience with the Mathematical Research in the initial formation of mathematics teachers and induction between teachers of basic education and teacher’s trainers possible discussions. The reflections carried out reinforce the idea of non-linearity (theoretical and practical) in teacher training processes, as well as the presence of epistemological and practical aspects related to Mathematical Research; experience with classroom practices and (re)formulation of tasks. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-01-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistasbemsp.com.br/index.php/REMat-SP/article/view/35 10.25090/remat25269062v15n182018p69a83 |
url |
https://www.revistasbemsp.com.br/index.php/REMat-SP/article/view/35 |
identifier_str_mv |
10.25090/remat25269062v15n182018p69a83 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistasbemsp.com.br/index.php/REMat-SP/article/view/35/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Paulo Wichnoski, Tiago Emanuel Klüber info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Paulo Wichnoski, Tiago Emanuel Klüber |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Sociedade Brasileira de Educação Matemática (SBEM) |
publisher.none.fl_str_mv |
Sociedade Brasileira de Educação Matemática (SBEM) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Educação Matemática; Vol. 15 No. 18: jan. /abr. 2018; 69 - 83 Revista de Educação Matemática; ##issue.vol## 15 ##issue.no## 18: jan. /abr. 2018; 69 - 83 Revista de Educação Matemática; Vol. 15 Núm. 18: jan. /abr. 2018; 69 - 83 Revista de Educação Matemática; v. 15 n. 18: jan. /abr. 2018; 69 - 83 2526-9062 10.25090/remat25269062v15n182018 reponame:Revista de Educação Matemática (Online) instname:Sociedade Brasileira de Educação Matemática (SBEM) instacron:SBEM |
instname_str |
Sociedade Brasileira de Educação Matemática (SBEM) |
instacron_str |
SBEM |
institution |
SBEM |
reponame_str |
Revista de Educação Matemática (Online) |
collection |
Revista de Educação Matemática (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1730542052142219264 |