Using Mathematics to Understand the World: how culture promotes Children’s Mathematics
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Educação Matemática (Online) |
DOI: | 10.37001/remat25269062v19id705 |
Texto Completo: | https://www.revistasbemsp.com.br/index.php/REMat-SP/article/view/51 |
Resumo: | Resenha do livro Using Mathematics to Understand the World: how culture promotes children’s mathematics de Terezinha Nunes e Peter Bryant, publicado em 2021 pela Routledge. |
id |
SBEM_381c4b6378c31929fd526955bcbd14d0 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.www.revistasbemsp.com.br:article/51 |
network_acronym_str |
SBEM |
network_name_str |
Revista de Educação Matemática (Online) |
spelling |
Using Mathematics to Understand the World: how culture promotes Children’s MathematicsUsando a Matemática para Entender o Mundo: como a cultura promove a Matemática InfantilResenha do livro Using Mathematics to Understand the World: how culture promotes children’s mathematics de Terezinha Nunes e Peter Bryant, publicado em 2021 pela Routledge.Resenha do livro Using Mathematics to Understand the World: how culture promotes children’s mathematics de Terezinha Nunes e Peter Bryant, publicado em 2021 pela Routledge.Sociedade Brasileira de Educação Matemática (SBEM)2022-08-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistasbemsp.com.br/index.php/REMat-SP/article/view/5110.37001/remat25269062v19id705Revista de Educação Matemática; Vol. 19 No. Edição Especial (2022): Cognição, Linguagem e Aprendizagem em Matemática; e022061Revista de Educação Matemática; Vol. 19 Núm. Edição Especial (2022): Cognição, Linguagem e Aprendizagem em Matemática; e022061Revista de Educação Matemática; v. 19 n. Edição Especial (2022): Cognição, Linguagem e Aprendizagem em Matemática; e0220612526-9062reponame:Revista de Educação Matemática (Online)instname:Sociedade Brasileira de Educação Matemática, Brasília (SBEM-DF)instacron:SBEMporhttps://www.revistasbemsp.com.br/index.php/REMat-SP/article/view/51/51https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMarcatto, Flávia Sueli Fabiani2023-07-04T16:11:37Zoai:ojs2.www.revistasbemsp.com.br:article/51Revistahttps://www.revistasbemsp.com.br/index.php/REMat-SPONGhttps://www.revistasbemsp.com.br/index.php/REMat-SP/oaidouglas.tinti@unicid.edu.br2526-90621676-8868opendoar:2023-07-04T16:11:37Revista de Educação Matemática (Online) - Sociedade Brasileira de Educação Matemática, Brasília (SBEM-DF)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Using Mathematics to Understand the World: how culture promotes Children’s Mathematics Usando a Matemática para Entender o Mundo: como a cultura promove a Matemática Infantil |
title |
Using Mathematics to Understand the World: how culture promotes Children’s Mathematics |
spellingShingle |
Using Mathematics to Understand the World: how culture promotes Children’s Mathematics Using Mathematics to Understand the World: how culture promotes Children’s Mathematics Marcatto, Flávia Sueli Fabiani Marcatto, Flávia Sueli Fabiani |
title_short |
Using Mathematics to Understand the World: how culture promotes Children’s Mathematics |
title_full |
Using Mathematics to Understand the World: how culture promotes Children’s Mathematics |
title_fullStr |
Using Mathematics to Understand the World: how culture promotes Children’s Mathematics Using Mathematics to Understand the World: how culture promotes Children’s Mathematics |
title_full_unstemmed |
Using Mathematics to Understand the World: how culture promotes Children’s Mathematics Using Mathematics to Understand the World: how culture promotes Children’s Mathematics |
title_sort |
Using Mathematics to Understand the World: how culture promotes Children’s Mathematics |
author |
Marcatto, Flávia Sueli Fabiani |
author_facet |
Marcatto, Flávia Sueli Fabiani Marcatto, Flávia Sueli Fabiani |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Marcatto, Flávia Sueli Fabiani |
description |
Resenha do livro Using Mathematics to Understand the World: how culture promotes children’s mathematics de Terezinha Nunes e Peter Bryant, publicado em 2021 pela Routledge. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-08-12 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistasbemsp.com.br/index.php/REMat-SP/article/view/51 10.37001/remat25269062v19id705 |
url |
https://www.revistasbemsp.com.br/index.php/REMat-SP/article/view/51 |
identifier_str_mv |
10.37001/remat25269062v19id705 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistasbemsp.com.br/index.php/REMat-SP/article/view/51/51 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Sociedade Brasileira de Educação Matemática (SBEM) |
publisher.none.fl_str_mv |
Sociedade Brasileira de Educação Matemática (SBEM) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Educação Matemática; Vol. 19 No. Edição Especial (2022): Cognição, Linguagem e Aprendizagem em Matemática; e022061 Revista de Educação Matemática; Vol. 19 Núm. Edição Especial (2022): Cognição, Linguagem e Aprendizagem em Matemática; e022061 Revista de Educação Matemática; v. 19 n. Edição Especial (2022): Cognição, Linguagem e Aprendizagem em Matemática; e022061 2526-9062 reponame:Revista de Educação Matemática (Online) instname:Sociedade Brasileira de Educação Matemática, Brasília (SBEM-DF) instacron:SBEM |
instname_str |
Sociedade Brasileira de Educação Matemática, Brasília (SBEM-DF) |
instacron_str |
SBEM |
institution |
SBEM |
reponame_str |
Revista de Educação Matemática (Online) |
collection |
Revista de Educação Matemática (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Educação Matemática (Online) - Sociedade Brasileira de Educação Matemática, Brasília (SBEM-DF) |
repository.mail.fl_str_mv |
douglas.tinti@unicid.edu.br |
_version_ |
1822180541653319680 |
dc.identifier.doi.none.fl_str_mv |
10.37001/remat25269062v19id705 |