A abordagem de questões ambientais: contribuições de formadores de professores de componentes curriculares da área de ensino de química
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Outros Autores: | , , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Química Nova (Online) |
Texto Completo: | http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422013000400020 |
Resumo: | This paper presents the results of a study involving current teachers of the chemistry teaching curricular components of twelve Chemistry licentiate courses at state universities in the South and South-east of Brazil. The aim was to analyse how these curricular components can work together to address environmental issues in Chemistry teacher-training. From analysis of the interviews, it can be ascertained for example that environmental themes in the curricular components analysed are treated with differing levels of intensity and perspectives, and in some cases, have a more illustrative character regarding chemistry concepts. |
id |
SBQ-3_216f51538973ce75fc09acf205d1a8e1 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:scielo:S0100-40422013000400020 |
network_acronym_str |
SBQ-3 |
network_name_str |
Química Nova (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
A abordagem de questões ambientais: contribuições de formadores de professores de componentes curriculares da área de ensino de químicainitial teacher trainingenvironmental questionschemistry teachingThis paper presents the results of a study involving current teachers of the chemistry teaching curricular components of twelve Chemistry licentiate courses at state universities in the South and South-east of Brazil. The aim was to analyse how these curricular components can work together to address environmental issues in Chemistry teacher-training. From analysis of the interviews, it can be ascertained for example that environmental themes in the curricular components analysed are treated with differing levels of intensity and perspectives, and in some cases, have a more illustrative character regarding chemistry concepts.Sociedade Brasileira de Química2013-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontext/htmlhttp://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422013000400020Química Nova v.36 n.4 2013reponame:Química Nova (Online)instname:Sociedade Brasileira de Química (SBQ)instacron:SBQ10.1590/S0100-40422013000400020info:eu-repo/semantics/openAccessMarques,Carlos AlbertoSilva,Rejane Maria Ghisolfi daGonçalves,Fábio PeresFernandes,Carolina dos SantosSangiogo,Fábio AndréRegiani,Anelise Mariapor2013-05-17T00:00:00Zoai:scielo:S0100-40422013000400020Revistahttps://www.scielo.br/j/qn/ONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpquimicanova@sbq.org.br1678-70640100-4042opendoar:2013-05-17T00:00Química Nova (Online) - Sociedade Brasileira de Química (SBQ)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
A abordagem de questões ambientais: contribuições de formadores de professores de componentes curriculares da área de ensino de química |
title |
A abordagem de questões ambientais: contribuições de formadores de professores de componentes curriculares da área de ensino de química |
spellingShingle |
A abordagem de questões ambientais: contribuições de formadores de professores de componentes curriculares da área de ensino de química Marques,Carlos Alberto initial teacher training environmental questions chemistry teaching |
title_short |
A abordagem de questões ambientais: contribuições de formadores de professores de componentes curriculares da área de ensino de química |
title_full |
A abordagem de questões ambientais: contribuições de formadores de professores de componentes curriculares da área de ensino de química |
title_fullStr |
A abordagem de questões ambientais: contribuições de formadores de professores de componentes curriculares da área de ensino de química |
title_full_unstemmed |
A abordagem de questões ambientais: contribuições de formadores de professores de componentes curriculares da área de ensino de química |
title_sort |
A abordagem de questões ambientais: contribuições de formadores de professores de componentes curriculares da área de ensino de química |
author |
Marques,Carlos Alberto |
author_facet |
Marques,Carlos Alberto Silva,Rejane Maria Ghisolfi da Gonçalves,Fábio Peres Fernandes,Carolina dos Santos Sangiogo,Fábio André Regiani,Anelise Maria |
author_role |
author |
author2 |
Silva,Rejane Maria Ghisolfi da Gonçalves,Fábio Peres Fernandes,Carolina dos Santos Sangiogo,Fábio André Regiani,Anelise Maria |
author2_role |
author author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Marques,Carlos Alberto Silva,Rejane Maria Ghisolfi da Gonçalves,Fábio Peres Fernandes,Carolina dos Santos Sangiogo,Fábio André Regiani,Anelise Maria |
dc.subject.por.fl_str_mv |
initial teacher training environmental questions chemistry teaching |
topic |
initial teacher training environmental questions chemistry teaching |
description |
This paper presents the results of a study involving current teachers of the chemistry teaching curricular components of twelve Chemistry licentiate courses at state universities in the South and South-east of Brazil. The aim was to analyse how these curricular components can work together to address environmental issues in Chemistry teacher-training. From analysis of the interviews, it can be ascertained for example that environmental themes in the curricular components analysed are treated with differing levels of intensity and perspectives, and in some cases, have a more illustrative character regarding chemistry concepts. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-01-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422013000400020 |
url |
http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422013000400020 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
10.1590/S0100-40422013000400020 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Sociedade Brasileira de Química |
publisher.none.fl_str_mv |
Sociedade Brasileira de Química |
dc.source.none.fl_str_mv |
Química Nova v.36 n.4 2013 reponame:Química Nova (Online) instname:Sociedade Brasileira de Química (SBQ) instacron:SBQ |
instname_str |
Sociedade Brasileira de Química (SBQ) |
instacron_str |
SBQ |
institution |
SBQ |
reponame_str |
Química Nova (Online) |
collection |
Química Nova (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Química Nova (Online) - Sociedade Brasileira de Química (SBQ) |
repository.mail.fl_str_mv |
quimicanova@sbq.org.br |
_version_ |
1750318114726215680 |