A abordagem de questões ambientais: contribuições de formadores de professores de componentes curriculares da área de ensino de química

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Marques,Carlos Alberto
Data de Publicação: 2013
Outros Autores: Silva,Rejane Maria Ghisolfi da, Gonçalves,Fábio Peres, Fernandes,Carolina dos Santos, Sangiogo,Fábio André, Regiani,Anelise Maria
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Química Nova (Online)
Texto Completo: http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422013000400020
Resumo: This paper presents the results of a study involving current teachers of the chemistry teaching curricular components of twelve Chemistry licentiate courses at state universities in the South and South-east of Brazil. The aim was to analyse how these curricular components can work together to address environmental issues in Chemistry teacher-training. From analysis of the interviews, it can be ascertained for example that environmental themes in the curricular components analysed are treated with differing levels of intensity and perspectives, and in some cases, have a more illustrative character regarding chemistry concepts.
id SBQ-3_216f51538973ce75fc09acf205d1a8e1
oai_identifier_str oai:scielo:S0100-40422013000400020
network_acronym_str SBQ-3
network_name_str Química Nova (Online)
repository_id_str
spelling A abordagem de questões ambientais: contribuições de formadores de professores de componentes curriculares da área de ensino de químicainitial teacher trainingenvironmental questionschemistry teachingThis paper presents the results of a study involving current teachers of the chemistry teaching curricular components of twelve Chemistry licentiate courses at state universities in the South and South-east of Brazil. The aim was to analyse how these curricular components can work together to address environmental issues in Chemistry teacher-training. From analysis of the interviews, it can be ascertained for example that environmental themes in the curricular components analysed are treated with differing levels of intensity and perspectives, and in some cases, have a more illustrative character regarding chemistry concepts.Sociedade Brasileira de Química2013-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontext/htmlhttp://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422013000400020Química Nova v.36 n.4 2013reponame:Química Nova (Online)instname:Sociedade Brasileira de Química (SBQ)instacron:SBQ10.1590/S0100-40422013000400020info:eu-repo/semantics/openAccessMarques,Carlos AlbertoSilva,Rejane Maria Ghisolfi daGonçalves,Fábio PeresFernandes,Carolina dos SantosSangiogo,Fábio AndréRegiani,Anelise Mariapor2013-05-17T00:00:00Zoai:scielo:S0100-40422013000400020Revistahttps://www.scielo.br/j/qn/ONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpquimicanova@sbq.org.br1678-70640100-4042opendoar:2013-05-17T00:00Química Nova (Online) - Sociedade Brasileira de Química (SBQ)false
dc.title.none.fl_str_mv A abordagem de questões ambientais: contribuições de formadores de professores de componentes curriculares da área de ensino de química
title A abordagem de questões ambientais: contribuições de formadores de professores de componentes curriculares da área de ensino de química
spellingShingle A abordagem de questões ambientais: contribuições de formadores de professores de componentes curriculares da área de ensino de química
Marques,Carlos Alberto
initial teacher training
environmental questions
chemistry teaching
title_short A abordagem de questões ambientais: contribuições de formadores de professores de componentes curriculares da área de ensino de química
title_full A abordagem de questões ambientais: contribuições de formadores de professores de componentes curriculares da área de ensino de química
title_fullStr A abordagem de questões ambientais: contribuições de formadores de professores de componentes curriculares da área de ensino de química
title_full_unstemmed A abordagem de questões ambientais: contribuições de formadores de professores de componentes curriculares da área de ensino de química
title_sort A abordagem de questões ambientais: contribuições de formadores de professores de componentes curriculares da área de ensino de química
author Marques,Carlos Alberto
author_facet Marques,Carlos Alberto
Silva,Rejane Maria Ghisolfi da
Gonçalves,Fábio Peres
Fernandes,Carolina dos Santos
Sangiogo,Fábio André
Regiani,Anelise Maria
author_role author
author2 Silva,Rejane Maria Ghisolfi da
Gonçalves,Fábio Peres
Fernandes,Carolina dos Santos
Sangiogo,Fábio André
Regiani,Anelise Maria
author2_role author
author
author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Marques,Carlos Alberto
Silva,Rejane Maria Ghisolfi da
Gonçalves,Fábio Peres
Fernandes,Carolina dos Santos
Sangiogo,Fábio André
Regiani,Anelise Maria
dc.subject.por.fl_str_mv initial teacher training
environmental questions
chemistry teaching
topic initial teacher training
environmental questions
chemistry teaching
description This paper presents the results of a study involving current teachers of the chemistry teaching curricular components of twelve Chemistry licentiate courses at state universities in the South and South-east of Brazil. The aim was to analyse how these curricular components can work together to address environmental issues in Chemistry teacher-training. From analysis of the interviews, it can be ascertained for example that environmental themes in the curricular components analysed are treated with differing levels of intensity and perspectives, and in some cases, have a more illustrative character regarding chemistry concepts.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-01-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422013000400020
url http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422013000400020
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv 10.1590/S0100-40422013000400020
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Sociedade Brasileira de Química
publisher.none.fl_str_mv Sociedade Brasileira de Química
dc.source.none.fl_str_mv Química Nova v.36 n.4 2013
reponame:Química Nova (Online)
instname:Sociedade Brasileira de Química (SBQ)
instacron:SBQ
instname_str Sociedade Brasileira de Química (SBQ)
instacron_str SBQ
institution SBQ
reponame_str Química Nova (Online)
collection Química Nova (Online)
repository.name.fl_str_mv Química Nova (Online) - Sociedade Brasileira de Química (SBQ)
repository.mail.fl_str_mv quimicanova@sbq.org.br
_version_ 1750318114726215680