Constituição de professores universitários de disciplinas sobre ensino de Química
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2005 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Química Nova (Online) |
Texto Completo: | http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422005000600030 |
Resumo: | This paper focuses on the teaching development practice in the field of chemistry covering such disciplines as chemistry teaching practice, chemistry teaching instrumentation and chemistry teaching methodology and/or didactics, thereby describing and analysing the logics of the development practice and the role of teachers as well as the epistemological identity configurations (knowledges which are proper to said identity) within this discipline field. |
id |
SBQ-3_a15a4054d5d94f57f9e2bb7100737d6c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:scielo:S0100-40422005000600030 |
network_acronym_str |
SBQ-3 |
network_name_str |
Química Nova (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Constituição de professores universitários de disciplinas sobre ensino de Químicateachers' development practicechemistryteachersThis paper focuses on the teaching development practice in the field of chemistry covering such disciplines as chemistry teaching practice, chemistry teaching instrumentation and chemistry teaching methodology and/or didactics, thereby describing and analysing the logics of the development practice and the role of teachers as well as the epistemological identity configurations (knowledges which are proper to said identity) within this discipline field.Sociedade Brasileira de Química2005-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontext/htmlhttp://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422005000600030Química Nova v.28 n.6 2005reponame:Química Nova (Online)instname:Sociedade Brasileira de Química (SBQ)instacron:SBQ10.1590/S0100-40422005000600030info:eu-repo/semantics/openAccessSilva,Rejane Maria Ghisolfi daSchnetzler,Roseli Pachecopor2005-12-12T00:00:00Zoai:scielo:S0100-40422005000600030Revistahttps://www.scielo.br/j/qn/ONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpquimicanova@sbq.org.br1678-70640100-4042opendoar:2005-12-12T00:00Química Nova (Online) - Sociedade Brasileira de Química (SBQ)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Constituição de professores universitários de disciplinas sobre ensino de Química |
title |
Constituição de professores universitários de disciplinas sobre ensino de Química |
spellingShingle |
Constituição de professores universitários de disciplinas sobre ensino de Química Silva,Rejane Maria Ghisolfi da teachers' development practice chemistry teachers |
title_short |
Constituição de professores universitários de disciplinas sobre ensino de Química |
title_full |
Constituição de professores universitários de disciplinas sobre ensino de Química |
title_fullStr |
Constituição de professores universitários de disciplinas sobre ensino de Química |
title_full_unstemmed |
Constituição de professores universitários de disciplinas sobre ensino de Química |
title_sort |
Constituição de professores universitários de disciplinas sobre ensino de Química |
author |
Silva,Rejane Maria Ghisolfi da |
author_facet |
Silva,Rejane Maria Ghisolfi da Schnetzler,Roseli Pacheco |
author_role |
author |
author2 |
Schnetzler,Roseli Pacheco |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva,Rejane Maria Ghisolfi da Schnetzler,Roseli Pacheco |
dc.subject.por.fl_str_mv |
teachers' development practice chemistry teachers |
topic |
teachers' development practice chemistry teachers |
description |
This paper focuses on the teaching development practice in the field of chemistry covering such disciplines as chemistry teaching practice, chemistry teaching instrumentation and chemistry teaching methodology and/or didactics, thereby describing and analysing the logics of the development practice and the role of teachers as well as the epistemological identity configurations (knowledges which are proper to said identity) within this discipline field. |
publishDate |
2005 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2005-12-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422005000600030 |
url |
http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422005000600030 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
10.1590/S0100-40422005000600030 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Sociedade Brasileira de Química |
publisher.none.fl_str_mv |
Sociedade Brasileira de Química |
dc.source.none.fl_str_mv |
Química Nova v.28 n.6 2005 reponame:Química Nova (Online) instname:Sociedade Brasileira de Química (SBQ) instacron:SBQ |
instname_str |
Sociedade Brasileira de Química (SBQ) |
instacron_str |
SBQ |
institution |
SBQ |
reponame_str |
Química Nova (Online) |
collection |
Química Nova (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Química Nova (Online) - Sociedade Brasileira de Química (SBQ) |
repository.mail.fl_str_mv |
quimicanova@sbq.org.br |
_version_ |
1750318104950341632 |