A prática docente na formação do pós-graduando em química

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Arroio,Agnaldo
Data de Publicação: 2008
Outros Autores: Honório,Káthia Maria, Homem-de-Mello,Paula, Weber,Karen Cacilda, Silva,Albérico B. F. da
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Química Nova (Online)
Texto Completo: http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422008000700050
Resumo: The present work describes how a group of chemistry graduate students have improved their teaching skills by teaching extension courses. It is suggested that future teachers have much to be gained by sharing the insights they have whilst teaching with their peers and students. This work explores the implications in teaching and learning and the relationship between teachers and students. This relationship requires mutual respect of ideas as well as continuous critical evaluation in both directions.
id SBQ-3_f61814ffed588b8bccbad56cbf3f23cf
oai_identifier_str oai:scielo:S0100-40422008000700050
network_acronym_str SBQ-3
network_name_str Química Nova (Online)
repository_id_str
spelling A prática docente na formação do pós-graduando em químicateacher trainingreflective teachingchemistry learningThe present work describes how a group of chemistry graduate students have improved their teaching skills by teaching extension courses. It is suggested that future teachers have much to be gained by sharing the insights they have whilst teaching with their peers and students. This work explores the implications in teaching and learning and the relationship between teachers and students. This relationship requires mutual respect of ideas as well as continuous critical evaluation in both directions.Sociedade Brasileira de Química2008-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontext/htmlhttp://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422008000700050Química Nova v.31 n.7 2008reponame:Química Nova (Online)instname:Sociedade Brasileira de Química (SBQ)instacron:SBQ10.1590/S0100-40422008000700050info:eu-repo/semantics/openAccessArroio,AgnaldoHonório,Káthia MariaHomem-de-Mello,PaulaWeber,Karen CacildaSilva,Albérico B. F. dapor2008-12-09T00:00:00Zoai:scielo:S0100-40422008000700050Revistahttps://www.scielo.br/j/qn/ONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpquimicanova@sbq.org.br1678-70640100-4042opendoar:2008-12-09T00:00Química Nova (Online) - Sociedade Brasileira de Química (SBQ)false
dc.title.none.fl_str_mv A prática docente na formação do pós-graduando em química
title A prática docente na formação do pós-graduando em química
spellingShingle A prática docente na formação do pós-graduando em química
Arroio,Agnaldo
teacher training
reflective teaching
chemistry learning
title_short A prática docente na formação do pós-graduando em química
title_full A prática docente na formação do pós-graduando em química
title_fullStr A prática docente na formação do pós-graduando em química
title_full_unstemmed A prática docente na formação do pós-graduando em química
title_sort A prática docente na formação do pós-graduando em química
author Arroio,Agnaldo
author_facet Arroio,Agnaldo
Honório,Káthia Maria
Homem-de-Mello,Paula
Weber,Karen Cacilda
Silva,Albérico B. F. da
author_role author
author2 Honório,Káthia Maria
Homem-de-Mello,Paula
Weber,Karen Cacilda
Silva,Albérico B. F. da
author2_role author
author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Arroio,Agnaldo
Honório,Káthia Maria
Homem-de-Mello,Paula
Weber,Karen Cacilda
Silva,Albérico B. F. da
dc.subject.por.fl_str_mv teacher training
reflective teaching
chemistry learning
topic teacher training
reflective teaching
chemistry learning
description The present work describes how a group of chemistry graduate students have improved their teaching skills by teaching extension courses. It is suggested that future teachers have much to be gained by sharing the insights they have whilst teaching with their peers and students. This work explores the implications in teaching and learning and the relationship between teachers and students. This relationship requires mutual respect of ideas as well as continuous critical evaluation in both directions.
publishDate 2008
dc.date.none.fl_str_mv 2008-01-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422008000700050
url http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422008000700050
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv 10.1590/S0100-40422008000700050
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Sociedade Brasileira de Química
publisher.none.fl_str_mv Sociedade Brasileira de Química
dc.source.none.fl_str_mv Química Nova v.31 n.7 2008
reponame:Química Nova (Online)
instname:Sociedade Brasileira de Química (SBQ)
instacron:SBQ
instname_str Sociedade Brasileira de Química (SBQ)
instacron_str SBQ
institution SBQ
reponame_str Química Nova (Online)
collection Química Nova (Online)
repository.name.fl_str_mv Química Nova (Online) - Sociedade Brasileira de Química (SBQ)
repository.mail.fl_str_mv quimicanova@sbq.org.br
_version_ 1750318108326756352