“Fiction is the utmost place of the human… it is the place of freedom”: a conversation with Eduardo Moreira and Inês Peixoto (Grupo Galpão) about Moscow (2008)

Bibliographic Details
Main Author: Mesquita, Cláudia
Publication Date: 2024
Other Authors: Andrade, Fábio, Medeiros, Kamilla
Format: Article
Language: por
Source: Rebeca (São Paulo)
Download full: https://rebeca.socine.org.br/1/article/view/1031
Summary: Interview with actors Eduardo Moreira and Inês Peixoto, members of Grupo Galpão, about the process of making Moscow (Eduardo Coutinho, 2008), in which Coutinho recorded fragments of the group rehearsing Chekhov's Three Sisters, directed for the stage by Enrique Diaz. They discuss the open-ended nature of the process, Eduardo Coutinho's role in it, the workshops and exercises to develop subtext for the actors, and the inclusion of Chekhov in Galpão's repertoire.
id SOCINE-1_ea1d8f5c61d9f78b6d17eb98128a5579
oai_identifier_str oai:ojs.emnuvens.com.br:article/1031
network_acronym_str SOCINE-1
network_name_str Rebeca (São Paulo)
repository_id_str
spelling “Fiction is the utmost place of the human… it is the place of freedom”: a conversation with Eduardo Moreira and Inês Peixoto (Grupo Galpão) about Moscow (2008)"La ficción es el lugar más humano posible... es el lugar de la libertad” : una conversación con Eduardo Moreira e Inês Peixoto (Grupo Galpão) sobre Moscú (2008)"A ficção é o lugar mais humano possível… é o lugar da liberdade": uma conversa com Eduardo Moreira e Inês Peixoto (Grupo Galpão) em torno de Moscou (2008)MoscouGrupo GalpãoEduardo CoutinhoDocumentárioMoscouGrupo GalpãoEntrevistaEduardo CoutinhoDocumentárioMoscowGrupo GalpãoEduardo CoutinhoDocumentaryMoscowGrupo GalpãoEduardo CoutinhoDocumentaryMoscúGrupo GalpãoEduardo CoutinhoMoscúGrupo GalpãoEduardo CoutinhoDocumentalInterview with actors Eduardo Moreira and Inês Peixoto, members of Grupo Galpão, about the process of making Moscow (Eduardo Coutinho, 2008), in which Coutinho recorded fragments of the group rehearsing Chekhov's Three Sisters, directed for the stage by Enrique Diaz. They discuss the open-ended nature of the process, Eduardo Coutinho's role in it, the workshops and exercises to develop subtext for the actors, and the inclusion of Chekhov in Galpão's repertoire.Entrevista con los actores Eduardo Moreira e Inês Peixoto, miembros del Grupo Galpão, sobre el proceso de realización de Moscú (Eduardo Coutinho, 2008), en el que Coutinho grabó fragmentos del grupo ensayando la pieza Tres Hermanas, de Chéjov, dirigida para el teatro por Enrique Díaz. Hablan de la naturaleza abierta del proceso, del papel de Eduardo Coutinho en él, de los talleres y ejercicios para desarrollar el subtexto para los actores, y de la inclusión de Chéjov en el repertorio de Galpão.Entrevista com Eduardo Moreira e Inês Peixoto, atores do Grupo Galpão, sobre o processo de realização de Moscou (Eduardo Coutinho, 2008), no qual Coutinho filma fragmentos de ensaios de As três irmãs, de Tchékhov, com os atores do grupo, sob direção teatral de Enrique Diaz. A abertura do processo, o papel de Eduardo Coutinho em sua condução, os jogos cênicos e workshops (pensados como um “subtexto” dos atores), e a entrada de Tchékhov no repertório do Galpão são alguns dos temas abordados.Socine - Sociedade Brasileira de Estudos de Cinema e Audiovisual2024-01-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTexto Textoinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://rebeca.socine.org.br/1/article/view/103110.22475/rebeca.v12n2.1031Rebeca - Brazilian Journal for Cinema and Audiovisual Studies; Vol. 12 No. 2 (2023): Rebeca 24Rebeca - Revista Brasileira de Estudos de Cinema e Audiovisual; Vol. 12 Núm. 2 (2023): Rebeca 24Rebeca - Revista Brasileira de Estudos de Cinema e Audiovisual; Vol. 12 No 2 (2023): Rebeca 24Rebeca - Revista Brasileira de Estudos de Cinema e Audiovisual; v. 12 n. 2 (2023): Rebeca 242316-9230reponame:Rebeca (São Paulo)instname:Sociedade Brasileira de Estudos de Cinema e Audiovisual (SOCINE)instacron:SOCINEporhttps://rebeca.socine.org.br/1/article/view/1031/602Copyright (c) 2023 Cláudia Mesquita, Kamilla Medeiros, Fábio Andradehttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMesquita, Cláudia Andrade, FábioMedeiros, Kamilla2024-01-15T15:17:31Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/1031Revistahttps://rebeca.socine.org.br/1ONGhttps://rebeca.socine.org.br/1/oairebeca@socine.org.br2316-92302316-9230opendoar:2024-01-15T15:17:31Rebeca (São Paulo) - Sociedade Brasileira de Estudos de Cinema e Audiovisual (SOCINE)false
dc.title.none.fl_str_mv “Fiction is the utmost place of the human… it is the place of freedom”: a conversation with Eduardo Moreira and Inês Peixoto (Grupo Galpão) about Moscow (2008)
"La ficción es el lugar más humano posible... es el lugar de la libertad” : una conversación con Eduardo Moreira e Inês Peixoto (Grupo Galpão) sobre Moscú (2008)
"A ficção é o lugar mais humano possível… é o lugar da liberdade": uma conversa com Eduardo Moreira e Inês Peixoto (Grupo Galpão) em torno de Moscou (2008)
title “Fiction is the utmost place of the human… it is the place of freedom”: a conversation with Eduardo Moreira and Inês Peixoto (Grupo Galpão) about Moscow (2008)
spellingShingle “Fiction is the utmost place of the human… it is the place of freedom”: a conversation with Eduardo Moreira and Inês Peixoto (Grupo Galpão) about Moscow (2008)
Mesquita, Cláudia
Moscou
Grupo Galpão
Eduardo Coutinho
Documentário
Moscou
Grupo Galpão
Entrevista
Eduardo Coutinho
Documentário
Moscow
Grupo Galpão
Eduardo Coutinho
Documentary
Moscow
Grupo Galpão
Eduardo Coutinho
Documentary
Moscú
Grupo Galpão
Eduardo Coutinho
Moscú
Grupo Galpão
Eduardo Coutinho
Documental
title_short “Fiction is the utmost place of the human… it is the place of freedom”: a conversation with Eduardo Moreira and Inês Peixoto (Grupo Galpão) about Moscow (2008)
title_full “Fiction is the utmost place of the human… it is the place of freedom”: a conversation with Eduardo Moreira and Inês Peixoto (Grupo Galpão) about Moscow (2008)
title_fullStr “Fiction is the utmost place of the human… it is the place of freedom”: a conversation with Eduardo Moreira and Inês Peixoto (Grupo Galpão) about Moscow (2008)
title_full_unstemmed “Fiction is the utmost place of the human… it is the place of freedom”: a conversation with Eduardo Moreira and Inês Peixoto (Grupo Galpão) about Moscow (2008)
title_sort “Fiction is the utmost place of the human… it is the place of freedom”: a conversation with Eduardo Moreira and Inês Peixoto (Grupo Galpão) about Moscow (2008)
author Mesquita, Cláudia
author_facet Mesquita, Cláudia
Andrade, Fábio
Medeiros, Kamilla
author_role author
author2 Andrade, Fábio
Medeiros, Kamilla
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Mesquita, Cláudia
Andrade, Fábio
Medeiros, Kamilla
dc.subject.por.fl_str_mv Moscou
Grupo Galpão
Eduardo Coutinho
Documentário
Moscou
Grupo Galpão
Entrevista
Eduardo Coutinho
Documentário
Moscow
Grupo Galpão
Eduardo Coutinho
Documentary
Moscow
Grupo Galpão
Eduardo Coutinho
Documentary
Moscú
Grupo Galpão
Eduardo Coutinho
Moscú
Grupo Galpão
Eduardo Coutinho
Documental
topic Moscou
Grupo Galpão
Eduardo Coutinho
Documentário
Moscou
Grupo Galpão
Entrevista
Eduardo Coutinho
Documentário
Moscow
Grupo Galpão
Eduardo Coutinho
Documentary
Moscow
Grupo Galpão
Eduardo Coutinho
Documentary
Moscú
Grupo Galpão
Eduardo Coutinho
Moscú
Grupo Galpão
Eduardo Coutinho
Documental
description Interview with actors Eduardo Moreira and Inês Peixoto, members of Grupo Galpão, about the process of making Moscow (Eduardo Coutinho, 2008), in which Coutinho recorded fragments of the group rehearsing Chekhov's Three Sisters, directed for the stage by Enrique Diaz. They discuss the open-ended nature of the process, Eduardo Coutinho's role in it, the workshops and exercises to develop subtext for the actors, and the inclusion of Chekhov in Galpão's repertoire.
publishDate 2024
dc.date.none.fl_str_mv 2024-01-13
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Texto
Texto
info:eu-repo/semantics/other
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://rebeca.socine.org.br/1/article/view/1031
10.22475/rebeca.v12n2.1031
url https://rebeca.socine.org.br/1/article/view/1031
identifier_str_mv 10.22475/rebeca.v12n2.1031
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://rebeca.socine.org.br/1/article/view/1031/602
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2023 Cláudia Mesquita, Kamilla Medeiros, Fábio Andrade
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2023 Cláudia Mesquita, Kamilla Medeiros, Fábio Andrade
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Socine - Sociedade Brasileira de Estudos de Cinema e Audiovisual
publisher.none.fl_str_mv Socine - Sociedade Brasileira de Estudos de Cinema e Audiovisual
dc.source.none.fl_str_mv Rebeca - Brazilian Journal for Cinema and Audiovisual Studies; Vol. 12 No. 2 (2023): Rebeca 24
Rebeca - Revista Brasileira de Estudos de Cinema e Audiovisual; Vol. 12 Núm. 2 (2023): Rebeca 24
Rebeca - Revista Brasileira de Estudos de Cinema e Audiovisual; Vol. 12 No 2 (2023): Rebeca 24
Rebeca - Revista Brasileira de Estudos de Cinema e Audiovisual; v. 12 n. 2 (2023): Rebeca 24
2316-9230
reponame:Rebeca (São Paulo)
instname:Sociedade Brasileira de Estudos de Cinema e Audiovisual (SOCINE)
instacron:SOCINE
instname_str Sociedade Brasileira de Estudos de Cinema e Audiovisual (SOCINE)
instacron_str SOCINE
institution SOCINE
reponame_str Rebeca (São Paulo)
collection Rebeca (São Paulo)
repository.name.fl_str_mv Rebeca (São Paulo) - Sociedade Brasileira de Estudos de Cinema e Audiovisual (SOCINE)
repository.mail.fl_str_mv rebeca@socine.org.br
_version_ 1798325416641953792