“Fiction is the utmost place of the human… it is the place of freedom”: a conversation with Eduardo Moreira and Inês Peixoto (Grupo Galpão) about Moscow (2008)
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2024 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Rebeca (São Paulo) |
Texto Completo: | https://rebeca.socine.org.br/1/article/view/1031 |
Resumo: | Interview with actors Eduardo Moreira and Inês Peixoto, members of Grupo Galpão, about the process of making Moscow (Eduardo Coutinho, 2008), in which Coutinho recorded fragments of the group rehearsing Chekhov's Three Sisters, directed for the stage by Enrique Diaz. They discuss the open-ended nature of the process, Eduardo Coutinho's role in it, the workshops and exercises to develop subtext for the actors, and the inclusion of Chekhov in Galpão's repertoire. |
id |
SOCINE-1_ea1d8f5c61d9f78b6d17eb98128a5579 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.emnuvens.com.br:article/1031 |
network_acronym_str |
SOCINE-1 |
network_name_str |
Rebeca (São Paulo) |
repository_id_str |
|
spelling |
“Fiction is the utmost place of the human… it is the place of freedom”: a conversation with Eduardo Moreira and Inês Peixoto (Grupo Galpão) about Moscow (2008)"La ficción es el lugar más humano posible... es el lugar de la libertad” : una conversación con Eduardo Moreira e Inês Peixoto (Grupo Galpão) sobre Moscú (2008)"A ficção é o lugar mais humano possível… é o lugar da liberdade": uma conversa com Eduardo Moreira e Inês Peixoto (Grupo Galpão) em torno de Moscou (2008)MoscouGrupo GalpãoEduardo CoutinhoDocumentárioMoscouGrupo GalpãoEntrevistaEduardo CoutinhoDocumentárioMoscowGrupo GalpãoEduardo CoutinhoDocumentaryMoscowGrupo GalpãoEduardo CoutinhoDocumentaryMoscúGrupo GalpãoEduardo CoutinhoMoscúGrupo GalpãoEduardo CoutinhoDocumentalInterview with actors Eduardo Moreira and Inês Peixoto, members of Grupo Galpão, about the process of making Moscow (Eduardo Coutinho, 2008), in which Coutinho recorded fragments of the group rehearsing Chekhov's Three Sisters, directed for the stage by Enrique Diaz. They discuss the open-ended nature of the process, Eduardo Coutinho's role in it, the workshops and exercises to develop subtext for the actors, and the inclusion of Chekhov in Galpão's repertoire.Entrevista con los actores Eduardo Moreira e Inês Peixoto, miembros del Grupo Galpão, sobre el proceso de realización de Moscú (Eduardo Coutinho, 2008), en el que Coutinho grabó fragmentos del grupo ensayando la pieza Tres Hermanas, de Chéjov, dirigida para el teatro por Enrique Díaz. Hablan de la naturaleza abierta del proceso, del papel de Eduardo Coutinho en él, de los talleres y ejercicios para desarrollar el subtexto para los actores, y de la inclusión de Chéjov en el repertorio de Galpão.Entrevista com Eduardo Moreira e Inês Peixoto, atores do Grupo Galpão, sobre o processo de realização de Moscou (Eduardo Coutinho, 2008), no qual Coutinho filma fragmentos de ensaios de As três irmãs, de Tchékhov, com os atores do grupo, sob direção teatral de Enrique Diaz. A abertura do processo, o papel de Eduardo Coutinho em sua condução, os jogos cênicos e workshops (pensados como um “subtexto” dos atores), e a entrada de Tchékhov no repertório do Galpão são alguns dos temas abordados.Socine - Sociedade Brasileira de Estudos de Cinema e Audiovisual2024-01-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTexto Textoinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://rebeca.socine.org.br/1/article/view/103110.22475/rebeca.v12n2.1031Rebeca - Brazilian Journal for Cinema and Audiovisual Studies; Vol. 12 No. 2 (2023): Rebeca 24Rebeca - Revista Brasileira de Estudos de Cinema e Audiovisual; Vol. 12 Núm. 2 (2023): Rebeca 24Rebeca - Revista Brasileira de Estudos de Cinema e Audiovisual; Vol. 12 No 2 (2023): Rebeca 24Rebeca - Revista Brasileira de Estudos de Cinema e Audiovisual; v. 12 n. 2 (2023): Rebeca 242316-9230reponame:Rebeca (São Paulo)instname:Sociedade Brasileira de Estudos de Cinema e Audiovisual (SOCINE)instacron:SOCINEporhttps://rebeca.socine.org.br/1/article/view/1031/602Copyright (c) 2023 Cláudia Mesquita, Kamilla Medeiros, Fábio Andradehttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMesquita, Cláudia Andrade, FábioMedeiros, Kamilla2024-01-15T15:17:31Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/1031Revistahttps://rebeca.socine.org.br/1ONGhttps://rebeca.socine.org.br/1/oairebeca@socine.org.br2316-92302316-9230opendoar:2024-01-15T15:17:31Rebeca (São Paulo) - Sociedade Brasileira de Estudos de Cinema e Audiovisual (SOCINE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
“Fiction is the utmost place of the human… it is the place of freedom”: a conversation with Eduardo Moreira and Inês Peixoto (Grupo Galpão) about Moscow (2008) "La ficción es el lugar más humano posible... es el lugar de la libertad” : una conversación con Eduardo Moreira e Inês Peixoto (Grupo Galpão) sobre Moscú (2008) "A ficção é o lugar mais humano possível… é o lugar da liberdade": uma conversa com Eduardo Moreira e Inês Peixoto (Grupo Galpão) em torno de Moscou (2008) |
title |
“Fiction is the utmost place of the human… it is the place of freedom”: a conversation with Eduardo Moreira and Inês Peixoto (Grupo Galpão) about Moscow (2008) |
spellingShingle |
“Fiction is the utmost place of the human… it is the place of freedom”: a conversation with Eduardo Moreira and Inês Peixoto (Grupo Galpão) about Moscow (2008) Mesquita, Cláudia Moscou Grupo Galpão Eduardo Coutinho Documentário Moscou Grupo Galpão Entrevista Eduardo Coutinho Documentário Moscow Grupo Galpão Eduardo Coutinho Documentary Moscow Grupo Galpão Eduardo Coutinho Documentary Moscú Grupo Galpão Eduardo Coutinho Moscú Grupo Galpão Eduardo Coutinho Documental |
title_short |
“Fiction is the utmost place of the human… it is the place of freedom”: a conversation with Eduardo Moreira and Inês Peixoto (Grupo Galpão) about Moscow (2008) |
title_full |
“Fiction is the utmost place of the human… it is the place of freedom”: a conversation with Eduardo Moreira and Inês Peixoto (Grupo Galpão) about Moscow (2008) |
title_fullStr |
“Fiction is the utmost place of the human… it is the place of freedom”: a conversation with Eduardo Moreira and Inês Peixoto (Grupo Galpão) about Moscow (2008) |
title_full_unstemmed |
“Fiction is the utmost place of the human… it is the place of freedom”: a conversation with Eduardo Moreira and Inês Peixoto (Grupo Galpão) about Moscow (2008) |
title_sort |
“Fiction is the utmost place of the human… it is the place of freedom”: a conversation with Eduardo Moreira and Inês Peixoto (Grupo Galpão) about Moscow (2008) |
author |
Mesquita, Cláudia |
author_facet |
Mesquita, Cláudia Andrade, Fábio Medeiros, Kamilla |
author_role |
author |
author2 |
Andrade, Fábio Medeiros, Kamilla |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Mesquita, Cláudia Andrade, Fábio Medeiros, Kamilla |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Moscou Grupo Galpão Eduardo Coutinho Documentário Moscou Grupo Galpão Entrevista Eduardo Coutinho Documentário Moscow Grupo Galpão Eduardo Coutinho Documentary Moscow Grupo Galpão Eduardo Coutinho Documentary Moscú Grupo Galpão Eduardo Coutinho Moscú Grupo Galpão Eduardo Coutinho Documental |
topic |
Moscou Grupo Galpão Eduardo Coutinho Documentário Moscou Grupo Galpão Entrevista Eduardo Coutinho Documentário Moscow Grupo Galpão Eduardo Coutinho Documentary Moscow Grupo Galpão Eduardo Coutinho Documentary Moscú Grupo Galpão Eduardo Coutinho Moscú Grupo Galpão Eduardo Coutinho Documental |
description |
Interview with actors Eduardo Moreira and Inês Peixoto, members of Grupo Galpão, about the process of making Moscow (Eduardo Coutinho, 2008), in which Coutinho recorded fragments of the group rehearsing Chekhov's Three Sisters, directed for the stage by Enrique Diaz. They discuss the open-ended nature of the process, Eduardo Coutinho's role in it, the workshops and exercises to develop subtext for the actors, and the inclusion of Chekhov in Galpão's repertoire. |
publishDate |
2024 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2024-01-13 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Texto Texto info:eu-repo/semantics/other |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://rebeca.socine.org.br/1/article/view/1031 10.22475/rebeca.v12n2.1031 |
url |
https://rebeca.socine.org.br/1/article/view/1031 |
identifier_str_mv |
10.22475/rebeca.v12n2.1031 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://rebeca.socine.org.br/1/article/view/1031/602 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Cláudia Mesquita, Kamilla Medeiros, Fábio Andrade http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Cláudia Mesquita, Kamilla Medeiros, Fábio Andrade http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Socine - Sociedade Brasileira de Estudos de Cinema e Audiovisual |
publisher.none.fl_str_mv |
Socine - Sociedade Brasileira de Estudos de Cinema e Audiovisual |
dc.source.none.fl_str_mv |
Rebeca - Brazilian Journal for Cinema and Audiovisual Studies; Vol. 12 No. 2 (2023): Rebeca 24 Rebeca - Revista Brasileira de Estudos de Cinema e Audiovisual; Vol. 12 Núm. 2 (2023): Rebeca 24 Rebeca - Revista Brasileira de Estudos de Cinema e Audiovisual; Vol. 12 No 2 (2023): Rebeca 24 Rebeca - Revista Brasileira de Estudos de Cinema e Audiovisual; v. 12 n. 2 (2023): Rebeca 24 2316-9230 reponame:Rebeca (São Paulo) instname:Sociedade Brasileira de Estudos de Cinema e Audiovisual (SOCINE) instacron:SOCINE |
instname_str |
Sociedade Brasileira de Estudos de Cinema e Audiovisual (SOCINE) |
instacron_str |
SOCINE |
institution |
SOCINE |
reponame_str |
Rebeca (São Paulo) |
collection |
Rebeca (São Paulo) |
repository.name.fl_str_mv |
Rebeca (São Paulo) - Sociedade Brasileira de Estudos de Cinema e Audiovisual (SOCINE) |
repository.mail.fl_str_mv |
rebeca@socine.org.br |
_version_ |
1809730937970229248 |