Sexuality and Gender in Educational Documents in the State of São Paulo
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng por |
Título da fonte: | Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa |
Texto Completo: | https://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/4380 |
Resumo: | Research on sexuality and access to education that there are, for example, school subjects and permanence of LGBTQIAP+ school studies. This study aims to verify possible conceptions of sexual and gender diversity in documents oriented to basic education in the State of São Paulo (Diálogos e práticas restaurativas na escola: Guia prático para educadores e Resolução SE 8, de 31 de janeiro de 2018) and their possible to the teaching action related to thematic contributions. The results point to silencing of sexual and gender diversity and, in a broad context, indeterminacy of the concepts of diversity, difference and tolerance. |
id |
UCS-4_59830356b4d508f441750990b2dd3500 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/4380 |
network_acronym_str |
UCS-4 |
network_name_str |
Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa |
repository_id_str |
|
spelling |
Sexuality and Gender in Educational Documents in the State of São PauloSexualidad y Género en Documentos Educativos en el Estado de São PauloEducational PoliciesCurriculumSexual DiversityGenderHeteronormativityPolíticas EducativasCurrículumsDiversidad SexualGéneroHeteronormatividadResearch on sexuality and access to education that there are, for example, school subjects and permanence of LGBTQIAP+ school studies. This study aims to verify possible conceptions of sexual and gender diversity in documents oriented to basic education in the State of São Paulo (Diálogos e práticas restaurativas na escola: Guia prático para educadores e Resolução SE 8, de 31 de janeiro de 2018) and their possible to the teaching action related to thematic contributions. The results point to silencing of sexual and gender diversity and, in a broad context, indeterminacy of the concepts of diversity, difference and tolerance.Investigaciones sobre sexualidad y educación indican que las políticas públicas dirigidas al acceso y permanencia de estudiantes LGBTQIAP+, en el ámbito escolar no se dan de manera satisfactoria, ya que falta, por ejemplo, subsidios para la acción docente en el tema. Este estudio tiene como objetivo verificar posibles concepciones de diversidad sexual y de género en documentos orientadores para la educación básica en el Estado de São Paulo (Diálogos e práticas restaurativas na escola: guia prático para educadores e Resolução SE 8, de 31 de janeiro de 2018) y sus posibles contribuciones a la acción docente relacionada con el tema. Los resultados apuntan al silenciamiento de la diversidad sexual y de género y, en un contexto amplio, a la indeterminación de los conceptos diversidad, diferencia y tolerancia.Editora Cruzeiro do Sul2022-12-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/438010.26843/rencima.v13n6a18Revista de Ensino de Ciências e Matemática; v. 13 n. 6 (2022): dec.; 1-222179-426Xreponame:Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMainstname:Universidade de Caxias do Sul (UCS)instacron:UCSengporhttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/4380/1888https://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/4380/1889https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pt_BRinfo:eu-repo/semantics/openAccessGaioli, Fábio Martins Brancaleoni, Ana Paula Leivar Silva, Caio Samuel Franciscati da Oliveira, Rosemary Rodrigues2022-12-05T00:23:18Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/4380Revistahttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/index.php/rencima/indexPRIhttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/index.php/rencima/oai||rencima@cruzeirodosul.edu.br2179-426X2179-426Xopendoar:2022-12-05T00:23:18Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa - Universidade de Caxias do Sul (UCS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Sexuality and Gender in Educational Documents in the State of São Paulo Sexualidad y Género en Documentos Educativos en el Estado de São Paulo |
title |
Sexuality and Gender in Educational Documents in the State of São Paulo |
spellingShingle |
Sexuality and Gender in Educational Documents in the State of São Paulo Gaioli, Fábio Martins Educational Policies Curriculum Sexual Diversity Gender Heteronormativity Políticas Educativas Currículums Diversidad Sexual Género Heteronormatividad |
title_short |
Sexuality and Gender in Educational Documents in the State of São Paulo |
title_full |
Sexuality and Gender in Educational Documents in the State of São Paulo |
title_fullStr |
Sexuality and Gender in Educational Documents in the State of São Paulo |
title_full_unstemmed |
Sexuality and Gender in Educational Documents in the State of São Paulo |
title_sort |
Sexuality and Gender in Educational Documents in the State of São Paulo |
author |
Gaioli, Fábio Martins |
author_facet |
Gaioli, Fábio Martins Brancaleoni, Ana Paula Leivar Silva, Caio Samuel Franciscati da Oliveira, Rosemary Rodrigues |
author_role |
author |
author2 |
Brancaleoni, Ana Paula Leivar Silva, Caio Samuel Franciscati da Oliveira, Rosemary Rodrigues |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Gaioli, Fábio Martins Brancaleoni, Ana Paula Leivar Silva, Caio Samuel Franciscati da Oliveira, Rosemary Rodrigues |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educational Policies Curriculum Sexual Diversity Gender Heteronormativity Políticas Educativas Currículums Diversidad Sexual Género Heteronormatividad |
topic |
Educational Policies Curriculum Sexual Diversity Gender Heteronormativity Políticas Educativas Currículums Diversidad Sexual Género Heteronormatividad |
description |
Research on sexuality and access to education that there are, for example, school subjects and permanence of LGBTQIAP+ school studies. This study aims to verify possible conceptions of sexual and gender diversity in documents oriented to basic education in the State of São Paulo (Diálogos e práticas restaurativas na escola: Guia prático para educadores e Resolução SE 8, de 31 de janeiro de 2018) and their possible to the teaching action related to thematic contributions. The results point to silencing of sexual and gender diversity and, in a broad context, indeterminacy of the concepts of diversity, difference and tolerance. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-12-04 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/4380 10.26843/rencima.v13n6a18 |
url |
https://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/4380 |
identifier_str_mv |
10.26843/rencima.v13n6a18 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng por |
language |
eng por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/4380/1888 https://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/4380/1889 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pt_BR info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pt_BR |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora Cruzeiro do Sul |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora Cruzeiro do Sul |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Ensino de Ciências e Matemática; v. 13 n. 6 (2022): dec.; 1-22 2179-426X reponame:Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa instname:Universidade de Caxias do Sul (UCS) instacron:UCS |
instname_str |
Universidade de Caxias do Sul (UCS) |
instacron_str |
UCS |
institution |
UCS |
reponame_str |
Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa |
collection |
Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa - Universidade de Caxias do Sul (UCS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||rencima@cruzeirodosul.edu.br |
_version_ |
1799306134098542592 |