The influence of emotional aspects on learning disorders

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Bertti, Carolina Teixeira
Data de Publicação: 2018
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa
Texto Completo: https://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/2028
Resumo: It is extremely important to emphasize the relevance of emotional aspects regarding learning processes, so the purpose of this bibliographic review research is to demonstrate the learning processes from the perspective of the main theorists of psychology in order to point out the main emotional characteristics found in children who present learning difficulties, in order to create a relationship between the conflicts experienced and the presented difficulties, highlighting the importance of emotional and psychological aspects not only for learning but, overall, for healthy driving of the human experience, showing that the performance of the school psychologist is of paramount importance for a more structured educational development.
id UCS-4_d5bfdcf3c8b6268f9c9e7c702359f9db
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/2028
network_acronym_str UCS-4
network_name_str Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa
repository_id_str
spelling The influence of emotional aspects on learning disordersA influência dos aspectos emocionais nos disturbios de aprendizagemEducaçãoEmoçõesAprendizagemDesenvolvimentoAspectosEducationEmotionsLearningDevelopmentAspectsIt is extremely important to emphasize the relevance of emotional aspects regarding learning processes, so the purpose of this bibliographic review research is to demonstrate the learning processes from the perspective of the main theorists of psychology in order to point out the main emotional characteristics found in children who present learning difficulties, in order to create a relationship between the conflicts experienced and the presented difficulties, highlighting the importance of emotional and psychological aspects not only for learning but, overall, for healthy driving of the human experience, showing that the performance of the school psychologist is of paramount importance for a more structured educational development.É de extrema importância ressaltar a relevância dos aspectos emocionais no que se refere aos processos de aprendizagem, dessa maneira, o objetivo desta pesquisa de revisão bibliográfica é demonstrar os processos de aprendizagem sob a ótica dos principais teóricos da psicologia com o intuito de apontar as principais características emocionais encontradas em crianças que apresentam dificuldades de aprendizagem, a fim de criar uma relação entre os conflitos vivenciados e as dificuldades apresentadas, destacando a importância dos aspectos emocionais e psicológicos não somente para a aprendizagem, mas, de forma geral,  para a condução saudável da vivência humana, mostrando que a atuação do psicólogo escolar é de estrema importância para um desenvolvimento educacional mais estruturadoEditora Cruzeiro do Sul2018-12-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/202810.26843/rencima.v9i5.2028Revista de Ensino de Ciências e Matemática; v. 9 n. 5 (2018): out./dez.; 01 - 132179-426X10.26843/rencima.v9i5reponame:Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMainstname:Universidade de Caxias do Sul (UCS)instacron:UCSporhttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/2028/1039https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pt_BRinfo:eu-repo/semantics/openAccessBertti, Carolina Teixeira2023-04-21T00:48:18Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/2028Revistahttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/index.php/rencima/indexPRIhttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/index.php/rencima/oai||rencima@cruzeirodosul.edu.br2179-426X2179-426Xopendoar:2023-04-21T00:48:18Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa - Universidade de Caxias do Sul (UCS)false
dc.title.none.fl_str_mv The influence of emotional aspects on learning disorders
A influência dos aspectos emocionais nos disturbios de aprendizagem
title The influence of emotional aspects on learning disorders
spellingShingle The influence of emotional aspects on learning disorders
Bertti, Carolina Teixeira
Educação
Emoções
Aprendizagem
Desenvolvimento
Aspectos
Education
Emotions
Learning
Development
Aspects
title_short The influence of emotional aspects on learning disorders
title_full The influence of emotional aspects on learning disorders
title_fullStr The influence of emotional aspects on learning disorders
title_full_unstemmed The influence of emotional aspects on learning disorders
title_sort The influence of emotional aspects on learning disorders
author Bertti, Carolina Teixeira
author_facet Bertti, Carolina Teixeira
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Bertti, Carolina Teixeira
dc.subject.por.fl_str_mv Educação
Emoções
Aprendizagem
Desenvolvimento
Aspectos
Education
Emotions
Learning
Development
Aspects
topic Educação
Emoções
Aprendizagem
Desenvolvimento
Aspectos
Education
Emotions
Learning
Development
Aspects
description It is extremely important to emphasize the relevance of emotional aspects regarding learning processes, so the purpose of this bibliographic review research is to demonstrate the learning processes from the perspective of the main theorists of psychology in order to point out the main emotional characteristics found in children who present learning difficulties, in order to create a relationship between the conflicts experienced and the presented difficulties, highlighting the importance of emotional and psychological aspects not only for learning but, overall, for healthy driving of the human experience, showing that the performance of the school psychologist is of paramount importance for a more structured educational development.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-12-18
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/2028
10.26843/rencima.v9i5.2028
url https://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/2028
identifier_str_mv 10.26843/rencima.v9i5.2028
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/2028/1039
dc.rights.driver.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pt_BR
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pt_BR
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora Cruzeiro do Sul
publisher.none.fl_str_mv Editora Cruzeiro do Sul
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Ensino de Ciências e Matemática; v. 9 n. 5 (2018): out./dez.; 01 - 13
2179-426X
10.26843/rencima.v9i5
reponame:Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa
instname:Universidade de Caxias do Sul (UCS)
instacron:UCS
instname_str Universidade de Caxias do Sul (UCS)
instacron_str UCS
institution UCS
reponame_str Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa
collection Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa
repository.name.fl_str_mv Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa - Universidade de Caxias do Sul (UCS)
repository.mail.fl_str_mv ||rencima@cruzeirodosul.edu.br
_version_ 1799306130751488000