STS mathematical knowledge and performance: a relationship to be studied

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Muniz, Mário Sérgio de Almeida
Data de Publicação: 2012
Outros Autores: Maciel, Maria Delourdes
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa
Texto Completo: https://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/385
Resumo: The present study aims to present the first considerations relat ing to research on possible links between income, obtained by students in seventh and eighth grade of elementary school of the State School Dist rict Boa Esperança, in the town called Eldorado, in São Paulo stat e, and it s views STS (Science Technology  and Society). To identify relationships between mathematics  and  the  quest ions  CTS  to  provide furt her educat ional strategies and interventions that  allow the student a better understanding of these quest ions and the consequent improvement in academic performance  in  mathematics  is  about  all that  such  research was  necessary.  In  the f irst instance we present the init ial analysis of this work. We can also conclude that the logical math allows students a better interpretation and understanding of diverse content CTS and unlike, where both have very import ant for the development of learning and knowledge of the student.
id UCS-4_f93cab95f8495fddf466c5fe759c5079
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/385
network_acronym_str UCS-4
network_name_str Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa
repository_id_str
spelling STS mathematical knowledge and performance: a relationship to be studiedConhecimento CTS e rendimento matemático: uma relação a ser estudadaMatemáticaCTSConhecimento MatemáticoMathematicsSTSMathematical KnowledgeThe present study aims to present the first considerations relat ing to research on possible links between income, obtained by students in seventh and eighth grade of elementary school of the State School Dist rict Boa Esperança, in the town called Eldorado, in São Paulo stat e, and it s views STS (Science Technology  and Society). To identify relationships between mathematics  and  the  quest ions  CTS  to  provide furt her educat ional strategies and interventions that  allow the student a better understanding of these quest ions and the consequent improvement in academic performance  in  mathematics  is  about  all that  such  research was  necessary.  In  the f irst instance we present the init ial analysis of this work. We can also conclude that the logical math allows students a better interpretation and understanding of diverse content CTS and unlike, where both have very import ant for the development of learning and knowledge of the student.O presente estudo busca apresentar as primeiras considerações referentes à pesquisa sobre possíveis relações existente entre os rendimentos matemáticos obtidos por alunos da oitava e sétima série do Ensino Fundamental da Escola Estadual Bairro Boa Esperança, na cidade de Eldorado, São Paulo e suas concepções CTS (Ciência, Tecnologia e Sociedade). Com objetivo de identificar relações entre a matemática e as questões CTS para posteriormente apresentar estratégias e intervenções didáticas que permitam ao aluno uma melhor compreensão destas questões e consequente melhora no seu rendimento escolar sobre tudo em matemática é que tal pesquisa se fez necessária. Neste primeiro momento apresentaremos as análises iniciais deste trabalho. Podemos ainda concluir que o raciocínio lógico matemático permite aos alunos uma melhor interpretação e compreensão dos mais diversos conteúdos CTS e vice versa, onde ambas se apresentam de suma importância para o desenvolvimento de aprendizagem e conhecimento do aluno.Editora Cruzeiro do Sul2012-10-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/38510.26843/rencima.v3i3.385Revista de Ensino de Ciências e Matemática; v. 3 n. 3 (2012): out.; 225-2302179-426X10.26843/rencima.v3i3reponame:Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMainstname:Universidade de Caxias do Sul (UCS)instacron:UCSporhttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/385/323https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pt_BRinfo:eu-repo/semantics/openAccessMuniz, Mário Sérgio de AlmeidaMaciel, Maria Delourdes2023-04-20T20:47:43Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/385Revistahttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/index.php/rencima/indexPRIhttps://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/index.php/rencima/oai||rencima@cruzeirodosul.edu.br2179-426X2179-426Xopendoar:2023-04-20T20:47:43Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa - Universidade de Caxias do Sul (UCS)false
dc.title.none.fl_str_mv STS mathematical knowledge and performance: a relationship to be studied
Conhecimento CTS e rendimento matemático: uma relação a ser estudada
title STS mathematical knowledge and performance: a relationship to be studied
spellingShingle STS mathematical knowledge and performance: a relationship to be studied
Muniz, Mário Sérgio de Almeida
Matemática
CTS
Conhecimento Matemático
Mathematics
STS
Mathematical Knowledge
title_short STS mathematical knowledge and performance: a relationship to be studied
title_full STS mathematical knowledge and performance: a relationship to be studied
title_fullStr STS mathematical knowledge and performance: a relationship to be studied
title_full_unstemmed STS mathematical knowledge and performance: a relationship to be studied
title_sort STS mathematical knowledge and performance: a relationship to be studied
author Muniz, Mário Sérgio de Almeida
author_facet Muniz, Mário Sérgio de Almeida
Maciel, Maria Delourdes
author_role author
author2 Maciel, Maria Delourdes
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Muniz, Mário Sérgio de Almeida
Maciel, Maria Delourdes
dc.subject.por.fl_str_mv Matemática
CTS
Conhecimento Matemático
Mathematics
STS
Mathematical Knowledge
topic Matemática
CTS
Conhecimento Matemático
Mathematics
STS
Mathematical Knowledge
description The present study aims to present the first considerations relat ing to research on possible links between income, obtained by students in seventh and eighth grade of elementary school of the State School Dist rict Boa Esperança, in the town called Eldorado, in São Paulo stat e, and it s views STS (Science Technology  and Society). To identify relationships between mathematics  and  the  quest ions  CTS  to  provide furt her educat ional strategies and interventions that  allow the student a better understanding of these quest ions and the consequent improvement in academic performance  in  mathematics  is  about  all that  such  research was  necessary.  In  the f irst instance we present the init ial analysis of this work. We can also conclude that the logical math allows students a better interpretation and understanding of diverse content CTS and unlike, where both have very import ant for the development of learning and knowledge of the student.
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-10-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/385
10.26843/rencima.v3i3.385
url https://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/385
identifier_str_mv 10.26843/rencima.v3i3.385
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistapos.cruzeirodosul.edu.br/rencima/article/view/385/323
dc.rights.driver.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pt_BR
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.pt_BR
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora Cruzeiro do Sul
publisher.none.fl_str_mv Editora Cruzeiro do Sul
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Ensino de Ciências e Matemática; v. 3 n. 3 (2012): out.; 225-230
2179-426X
10.26843/rencima.v3i3
reponame:Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa
instname:Universidade de Caxias do Sul (UCS)
instacron:UCS
instname_str Universidade de Caxias do Sul (UCS)
instacron_str UCS
institution UCS
reponame_str Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa
collection Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa
repository.name.fl_str_mv Revista de Ensino de Ciências e Matemática - REnCiMa - Universidade de Caxias do Sul (UCS)
repository.mail.fl_str_mv ||rencima@cruzeirodosul.edu.br
_version_ 1799306129105223680