From FUNDEB to permanent FUNDEB: a case study from the state of Mato Grosso
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Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Linhas (Florianópolis. Online) |
Texto Completo: | https://www.periodicos.udesc.br/index.php/linhas/article/view/23425 |
Resumo: | This text is composed of research results referring to the FUNDEB project (Fund for the Maintenance and Development of Basic Education and Valorization of Education Professionals) operated in Mato Grosso in the period from 2019 to 2022, exposing the of FUNDEB’s results of the last two years and the first years of the permanent FUNDEB, with analyzes based on the FUNDEB’s legislation, contemplating the legal contributions of this new Fund. |
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From FUNDEB to permanent FUNDEB: a case study from the state of Mato GrossoDe FUNDEB a FUNDEB permanente: un estudio de caso del estado de Mato GrossoDo FUNDEB ao FUNDEB permanente: um estudo de caso do estado de Mato Grossopolítica educacionalfinanciamento da educaçãoFundeb no estado de Mato Grossoeducational policyFundebFundeb in the Mato Grosso Statepolítica educativafinanciamiento de la educaciónFundeb en el estado de Mato GrossoThis text is composed of research results referring to the FUNDEB project (Fund for the Maintenance and Development of Basic Education and Valorization of Education Professionals) operated in Mato Grosso in the period from 2019 to 2022, exposing the of FUNDEB’s results of the last two years and the first years of the permanent FUNDEB, with analyzes based on the FUNDEB’s legislation, contemplating the legal contributions of this new Fund.Este texto está compuesto por resultados de investigación referentes al proyecto FUNDEB (Fondo para el Mantenimiento y Desarrollo de la Educación Básica y Valorización de Profesionales de la Educación) operado en Mato Grosso en el período de 2019 a 2022, con el objetivo de conocer los resultados de la últimos dos años del FUNDEB y los resultados de los primeros años del FUNDEB permanente, con análisis basados en la legislación del nuevo FUNDEB, contemplando los aportes legales de este nuevo Fondo.O presente texto compõe-se de resultados de pesquisa referentes ao projeto de pesquisa do FUNDEB (Fundo de Manutenção e Desenvolvimento da Educação Básica e Valorização dos Profissionais da Educação) operados em Mato Grosso no período de 2019 a 2022, com o objetivo de conhecer os resultados dos dois últimos anos do FUNDEB e os resultados dos primeiros anos do FUNDEB permanente, com análises pautadas na legislação do novo FUNDEB, contemplando os aportes legais deste novo Fundo.Universidade do Estado de Santa Catarina - UDESC2023-03-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.periodicos.udesc.br/index.php/linhas/article/view/2342510.5965/1984723824542023120Revista Linhas; v. 24 n. 54 (2023): Financiamento da educação e a reconstrução da democracia no Brasil; 120 - 1421984-7238reponame:Linhas (Florianópolis. Online)instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:(UDESC)porhttps://www.periodicos.udesc.br/index.php/linhas/article/view/23425/15281Copyright (c) 2023 Revista Linhashttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessRibeiro, Josete Maria CangussúFigueiredo, Geni Conceição2024-02-29T13:17:45Zoai::article/23425Revistahttps://www.periodicos.udesc.br/index.php/linhashttps://www.periodicos.udesc.br/index.php/linhas/oaivera.gaspar.udesc@gmail.com||revistalinhas@gmail.com1984-72381984-7238opendoar:2024-02-29T13:17:45Linhas (Florianópolis. Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false |
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