In search of a pedagogy of affections and a meditation-play

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Keiserman, Nara Waldemar
Data de Publicação: 2021
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Urdimento (Online)
Texto Completo: https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/19423
Resumo: Reflections on experiences in the intertwining between Theater and Spirituality, covering the fields of Pedagogy and the Scene - both seen as fertile territories for the unleashing of processes of self-knowledge that reverberate in the convivial relationships, perceptions and acts of creation. A pedagogy of affections is envisioned and the scene as a devotional act, as a contemplative practice, as a meditation-play.
id UDESC-1_e01096e765ec924f759fcfdb6ef5ada0
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.udesc.br:article/19423
network_acronym_str UDESC-1
network_name_str Urdimento (Online)
repository_id_str
spelling In search of a pedagogy of affections and a meditation-play En busca de una pedagogía de los afectos y una pieza-meditación Em busca de uma pedagogia dos afetos e de uma peça-meditaçãoTeatro e Espiritualidade.Pedagogia dos AfetosPráticas ContemplativasPeça-meditação Theater and SpiritualityPedagogy of AffectionsContemplative PracticesMeditation-playTeatro y EspiritualidadPedagogía de los afectosPrácticas contemplativasPieza-meditaciónReflections on experiences in the intertwining between Theater and Spirituality, covering the fields of Pedagogy and the Scene - both seen as fertile territories for the unleashing of processes of self-knowledge that reverberate in the convivial relationships, perceptions and acts of creation. A pedagogy of affections is envisioned and the scene as a devotional act, as a contemplative practice, as a meditation-play.Reflexiones sobre experiencias en el entrelazamiento entre Teatro y Espiritualidad, englobando los campos de la Pedagogía y la Escena, entendidos como territorios fértiles para el desencadenamiento de procesos de autoconocimiento que repercuten en las relaciones de convivencia, percepciones y actos de creación. Se concibe una pedagogía de los afectos y la escena como acto devocional, como práctica contemplativa, como pieza-meditación.aaReflexões sobre experiências no entrecruzamento entre Teatro e Espiritualidade, abarcando os campos da Pedagogia e da Cena – vistos como territórios férteis para o desencadeamento de processos de autoconhecimento que reverberam nas relações de convívio, nas percepções e nos atos de criação. Vislumbra-se uma pedagogia dos afetos e a cena como ato devocional, como prática contemplativa, como peça-meditação. Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)2021-04-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/1942310.5965/1414573101402021e0109Urdimento; Vol. 1 Núm. 40 (2021): Curadoria da Performance e Processos de Cura em Artes Cênicas; 1-24Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 1 n. 40 (2021): Curadoria da Performance e Processos de Cura em Artes Cênicas; 1-24Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 1 No. 40 (2021): Curadoria da Performance e Processos de Cura em Artes Cênicas; 1-242358-695810.5965/10.5965/2358695801402021reponame:Urdimento (Online)instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCporhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/19423/12818Copyright (c) 2021 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessKeiserman, Nara Waldemar2021-07-30T16:16:56Zoai:ojs.revistas.udesc.br:article/19423Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimentoPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/oaiverareginacollaco@gmail.com2358-69581414-5731opendoar:2021-07-30T16:16:56Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false
dc.title.none.fl_str_mv In search of a pedagogy of affections and a meditation-play
En busca de una pedagogía de los afectos y una pieza-meditación
Em busca de uma pedagogia dos afetos e de uma peça-meditação
title In search of a pedagogy of affections and a meditation-play
spellingShingle In search of a pedagogy of affections and a meditation-play
Keiserman, Nara Waldemar
Teatro e Espiritualidade.
Pedagogia dos Afetos
Práticas Contemplativas
Peça-meditação
Theater and Spirituality
Pedagogy of Affections
Contemplative Practices
Meditation-play
Teatro y Espiritualidad
Pedagogía de los afectos
Prácticas contemplativas
Pieza-meditación
title_short In search of a pedagogy of affections and a meditation-play
title_full In search of a pedagogy of affections and a meditation-play
title_fullStr In search of a pedagogy of affections and a meditation-play
title_full_unstemmed In search of a pedagogy of affections and a meditation-play
title_sort In search of a pedagogy of affections and a meditation-play
author Keiserman, Nara Waldemar
author_facet Keiserman, Nara Waldemar
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Keiserman, Nara Waldemar
dc.subject.por.fl_str_mv Teatro e Espiritualidade.
Pedagogia dos Afetos
Práticas Contemplativas
Peça-meditação
Theater and Spirituality
Pedagogy of Affections
Contemplative Practices
Meditation-play
Teatro y Espiritualidad
Pedagogía de los afectos
Prácticas contemplativas
Pieza-meditación
topic Teatro e Espiritualidade.
Pedagogia dos Afetos
Práticas Contemplativas
Peça-meditação
Theater and Spirituality
Pedagogy of Affections
Contemplative Practices
Meditation-play
Teatro y Espiritualidad
Pedagogía de los afectos
Prácticas contemplativas
Pieza-meditación
description Reflections on experiences in the intertwining between Theater and Spirituality, covering the fields of Pedagogy and the Scene - both seen as fertile territories for the unleashing of processes of self-knowledge that reverberate in the convivial relationships, perceptions and acts of creation. A pedagogy of affections is envisioned and the scene as a devotional act, as a contemplative practice, as a meditation-play.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-04-28
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/19423
10.5965/1414573101402021e0109
url https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/19423
identifier_str_mv 10.5965/1414573101402021e0109
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/19423/12818
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
dc.source.none.fl_str_mv Urdimento; Vol. 1 Núm. 40 (2021): Curadoria da Performance e Processos de Cura em Artes Cênicas; 1-24
Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; v. 1 n. 40 (2021): Curadoria da Performance e Processos de Cura em Artes Cênicas; 1-24
Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas; Vol. 1 No. 40 (2021): Curadoria da Performance e Processos de Cura em Artes Cênicas; 1-24
2358-6958
10.5965/10.5965/2358695801402021
reponame:Urdimento (Online)
instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
instacron:UDESC
instname_str Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
instacron_str UDESC
institution UDESC
reponame_str Urdimento (Online)
collection Urdimento (Online)
repository.name.fl_str_mv Urdimento (Online) - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
repository.mail.fl_str_mv verareginacollaco@gmail.com
_version_ 1798042507043405824