Evasion at EJA: an historic challenge

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Fernandes, Ana Paula Cunha dos Santos
Data de Publicação: 2019
Outros Autores: Oliveira, Iranildo da Silva
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
Título da fonte: Educação & Formação (Fortaleza)
Texto Completo: https://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/990
Resumo: This article aims to analyze which possible factors are contributing to the evasion of Youth and Adult Education in a State School in the municipality of Santa Maria do Pará. It seeks to answer: what are the possible factors that contribute to the avoidance of EJA in the State school of Santa Maria do Pará The results were: absence of a Curriculum that takes into account the specificity of the public of the EJA; lack of safety in the teaching environment and in its locality; lack of projects that serve as an attraction for students; teachers more committed to education; there is greater enrollment of the female audience; among others.
id UECE-1_4794759710c83cba27ec5d3692281e7e
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.uece.br:article/990
network_acronym_str UECE-1
network_name_str Educação & Formação (Fortaleza)
repository_id_str
spelling Evasion at EJA: an historic challengeEvasion en la EJA: la historical challengeEvasão na EJA: um desafio históricoEducação de Jovens e AdultosEvasãoEducaçãoPráticas PedagógicasEducaçãoEducation of Youth and AdultsEvasãoEducationPedagogical PracticesEducación de Jóvenes y Adultosla evasiónla educaciónPrácticas pedagógicasThis article aims to analyze which possible factors are contributing to the evasion of Youth and Adult Education in a State School in the municipality of Santa Maria do Pará. It seeks to answer: what are the possible factors that contribute to the avoidance of EJA in the State school of Santa Maria do Pará The results were: absence of a Curriculum that takes into account the specificity of the public of the EJA; lack of safety in the teaching environment and in its locality; lack of projects that serve as an attraction for students; teachers more committed to education; there is greater enrollment of the female audience; among others. Este artículo objetiva analizar cuáles posibles factores están contribuyendo a la evasión de la Educación de Jóvenes y Adultos en una Escuela Estadual en el municipio de Santa Maria do Pará. Se busca responder: cuáles son los posibles factores que contribuyen a la evasión de la EJA en la escuela estatal de Estado Santa María do Pará? Los resultados fueron: ausencia de un Currículo que tenga en cuenta la especificidad del público de la EJA; falta de seguridad en el ambiente de enseñanza y en su localidad; falta de proyectos que sirvan como atractivos para los alumnos; profesores más comprometidos con la educación; hay mayor matrícula del público femenino; entre otros.Este artigo objetiva analisar quais possíveis fatores estão contribuindo para a evasão da Educação de Jovens e Adultos em uma Escola Estadual no município de Santa Maria do Pará. Busca-se responder: quais os possíveis fatores que contribuem para a evasão da EJA na escola Estadual de Santa Maria do Pará? Os resultados foram: ausência de um Currículo que leve em consideração a especificidade do público da EJA; falta de segurança no ambiente de ensino e em sua localidade; falta de projetos que sirvam como atrativo para os discentes; professores mais comprometidos com a educação; há maior matrícula do público feminino; entre outros.EdUECE2019-12-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfapplication/xmlhttps://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/99010.25053/redufor.v5i13.990Educ. Form.; Vol. 5 No. 13 (2020): Educação & Formação; 79-94Educ. Form.; Vol. 5 Núm. 13 (2020): Educação & Formação; 79-94Éducation et formation; Vol. 5 No 13 (2020): Educação & Formação; 79-94Educ. Form.; v. 5 n. 13 (2020): Educação & Formação; 79-942448-3583reponame:Educação & Formação (Fortaleza)instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporenghttps://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/990/1904https://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/990/1905https://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/990/1991Copyright (c) 2019 Ana Paula Cunha dos Santos Fernandes, Iranildo da Silva Oliveirahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFernandes, Ana Paula Cunha dos SantosOliveira, Iranildo da Silva2023-06-29T13:27:27Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/990Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/reduforPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/redufor/oairedufor@gmail.com||lia.fialho@uece.br2448-35832448-3583opendoar:2023-06-29T13:27:27Educação & Formação (Fortaleza) - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false
dc.title.none.fl_str_mv Evasion at EJA: an historic challenge
Evasion en la EJA: la historical challenge
Evasão na EJA: um desafio histórico
title Evasion at EJA: an historic challenge
spellingShingle Evasion at EJA: an historic challenge
Fernandes, Ana Paula Cunha dos Santos
Educação de Jovens e Adultos
Evasão
Educação
Práticas Pedagógicas
Educação
Education of Youth and Adults
Evasão
Education
Pedagogical Practices
Educación de Jóvenes y Adultos
la evasión
la educación
Prácticas pedagógicas
title_short Evasion at EJA: an historic challenge
title_full Evasion at EJA: an historic challenge
title_fullStr Evasion at EJA: an historic challenge
title_full_unstemmed Evasion at EJA: an historic challenge
title_sort Evasion at EJA: an historic challenge
author Fernandes, Ana Paula Cunha dos Santos
author_facet Fernandes, Ana Paula Cunha dos Santos
Oliveira, Iranildo da Silva
author_role author
author2 Oliveira, Iranildo da Silva
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Fernandes, Ana Paula Cunha dos Santos
Oliveira, Iranildo da Silva
dc.subject.por.fl_str_mv Educação de Jovens e Adultos
Evasão
Educação
Práticas Pedagógicas
Educação
Education of Youth and Adults
Evasão
Education
Pedagogical Practices
Educación de Jóvenes y Adultos
la evasión
la educación
Prácticas pedagógicas
topic Educação de Jovens e Adultos
Evasão
Educação
Práticas Pedagógicas
Educação
Education of Youth and Adults
Evasão
Education
Pedagogical Practices
Educación de Jóvenes y Adultos
la evasión
la educación
Prácticas pedagógicas
description This article aims to analyze which possible factors are contributing to the evasion of Youth and Adult Education in a State School in the municipality of Santa Maria do Pará. It seeks to answer: what are the possible factors that contribute to the avoidance of EJA in the State school of Santa Maria do Pará The results were: absence of a Curriculum that takes into account the specificity of the public of the EJA; lack of safety in the teaching environment and in its locality; lack of projects that serve as an attraction for students; teachers more committed to education; there is greater enrollment of the female audience; among others.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-12-09
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/990
10.25053/redufor.v5i13.990
url https://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/990
identifier_str_mv 10.25053/redufor.v5i13.990
dc.language.iso.fl_str_mv por
eng
language por
eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/990/1904
https://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/990/1905
https://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/990/1991
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2019 Ana Paula Cunha dos Santos Fernandes, Iranildo da Silva Oliveira
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2019 Ana Paula Cunha dos Santos Fernandes, Iranildo da Silva Oliveira
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
application/xml
dc.publisher.none.fl_str_mv EdUECE
publisher.none.fl_str_mv EdUECE
dc.source.none.fl_str_mv Educ. Form.; Vol. 5 No. 13 (2020): Educação & Formação; 79-94
Educ. Form.; Vol. 5 Núm. 13 (2020): Educação & Formação; 79-94
Éducation et formation; Vol. 5 No 13 (2020): Educação & Formação; 79-94
Educ. Form.; v. 5 n. 13 (2020): Educação & Formação; 79-94
2448-3583
reponame:Educação & Formação (Fortaleza)
instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)
instacron:UECE
instname_str Universidade Estadual do Ceará (UECE)
instacron_str UECE
institution UECE
reponame_str Educação & Formação (Fortaleza)
collection Educação & Formação (Fortaleza)
repository.name.fl_str_mv Educação & Formação (Fortaleza) - Universidade Estadual do Ceará (UECE)
repository.mail.fl_str_mv redufor@gmail.com||lia.fialho@uece.br
_version_ 1798329443658235904