The good influences:: Pedagogy of Multiliteracies, Paulo Freire and BNCC
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Linguagem em Foco (Online) |
Texto Completo: | https://revistas.uece.br/index.php/linguagememfoco/article/view/5572 |
Resumo: | This brief essay aims to reflect on the positive influences of Paulo Freire's thought in the manifest Pedagogy of Multiliteracies (NLG, 1996), which has strong implications in the National Common Curricular Base - BNCC. The question that guides all our reflection is: Why didn't we make this direct bridge with Freire before, or even yet? We let the reader infer the answer (s) from reading the world and the word, as Paulo Freire teaches us. |
id |
UECE-3_4a0c44c90107ab8dfd371acc33b502ac |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.uece.br:article/5572 |
network_acronym_str |
UECE-3 |
network_name_str |
Revista Linguagem em Foco (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The good influences:: Pedagogy of Multiliteracies, Paulo Freire and BNCCAs boas influências: Pedagogia dos Multiletramentos, Paulo Freire e BNCCPedagogia dos multiletramentosPaulo FreireBase Nacional Comum CurricularCommon National Curricular BasePedagogy of multiliteraciesPaulo FreireThis brief essay aims to reflect on the positive influences of Paulo Freire's thought in the manifest Pedagogy of Multiliteracies (NLG, 1996), which has strong implications in the National Common Curricular Base - BNCC. The question that guides all our reflection is: Why didn't we make this direct bridge with Freire before, or even yet? We let the reader infer the answer (s) from reading the world and the word, as Paulo Freire teaches us.Este breve ensaio tem o objetivo de fazer uma reflexão sobre as influências positivas do pensamento de Paulo Freire no manifesto Pedagogia dos Multiletramentos (NLG, 1996) que, por sua vez, tem fortes imbricações na Base Nacional Comum Curricular - BNCC. A pergunta que orienta toda nossa reflexão é por que não fizemos antes, nem ainda, essa ponte direta com Freire? Deixamos para o leitor inferir a(s) resposta(s) a partir da leitura do mundo e da palavra, conforme nos ensina Paulo Freire.EdUECE2021-06-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/epub+ziphttps://revistas.uece.br/index.php/linguagememfoco/article/view/557210.46230/2674-8266-13-5572Revista Linguagem em Foco; Vol. 13 No. 2 (2021): Homenagem aos 25 anos da publicação do Manifesto da Pedagogia dos Multiletramentos; 20-32Revista Linguagem em Foco; v. 13 n. 2 (2021): Homenagem aos 25 anos da publicação do Manifesto da Pedagogia dos Multiletramentos; 20-322674-82662176-7955reponame:Revista Linguagem em Foco (Online)instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporhttps://revistas.uece.br/index.php/linguagememfoco/article/view/5572/4517https://revistas.uece.br/index.php/linguagememfoco/article/view/5572/4518Copyright (c) 2021 Carla Coscarelli, Hércules Tolêdo Corrêahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCoscarelli, Carla VianaCorrêa, Hércules Tolêdo2021-06-25T03:03:00Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/5572Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/linguagememfocoPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/linguagememfoco/oailinguagememfoco@uece.br||2674-82662176-7955opendoar:2021-06-25T03:03Revista Linguagem em Foco (Online) - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The good influences:: Pedagogy of Multiliteracies, Paulo Freire and BNCC As boas influências: Pedagogia dos Multiletramentos, Paulo Freire e BNCC |
title |
The good influences:: Pedagogy of Multiliteracies, Paulo Freire and BNCC |
spellingShingle |
The good influences:: Pedagogy of Multiliteracies, Paulo Freire and BNCC Coscarelli, Carla Viana Pedagogia dos multiletramentos Paulo Freire Base Nacional Comum Curricular Common National Curricular Base Pedagogy of multiliteracies Paulo Freire |
title_short |
The good influences:: Pedagogy of Multiliteracies, Paulo Freire and BNCC |
title_full |
The good influences:: Pedagogy of Multiliteracies, Paulo Freire and BNCC |
title_fullStr |
The good influences:: Pedagogy of Multiliteracies, Paulo Freire and BNCC |
title_full_unstemmed |
The good influences:: Pedagogy of Multiliteracies, Paulo Freire and BNCC |
title_sort |
The good influences:: Pedagogy of Multiliteracies, Paulo Freire and BNCC |
author |
Coscarelli, Carla Viana |
author_facet |
Coscarelli, Carla Viana Corrêa, Hércules Tolêdo |
author_role |
author |
author2 |
Corrêa, Hércules Tolêdo |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Coscarelli, Carla Viana Corrêa, Hércules Tolêdo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Pedagogia dos multiletramentos Paulo Freire Base Nacional Comum Curricular Common National Curricular Base Pedagogy of multiliteracies Paulo Freire |
topic |
Pedagogia dos multiletramentos Paulo Freire Base Nacional Comum Curricular Common National Curricular Base Pedagogy of multiliteracies Paulo Freire |
description |
This brief essay aims to reflect on the positive influences of Paulo Freire's thought in the manifest Pedagogy of Multiliteracies (NLG, 1996), which has strong implications in the National Common Curricular Base - BNCC. The question that guides all our reflection is: Why didn't we make this direct bridge with Freire before, or even yet? We let the reader infer the answer (s) from reading the world and the word, as Paulo Freire teaches us. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-06-25 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/linguagememfoco/article/view/5572 10.46230/2674-8266-13-5572 |
url |
https://revistas.uece.br/index.php/linguagememfoco/article/view/5572 |
identifier_str_mv |
10.46230/2674-8266-13-5572 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/linguagememfoco/article/view/5572/4517 https://revistas.uece.br/index.php/linguagememfoco/article/view/5572/4518 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Carla Coscarelli, Hércules Tolêdo Corrêa https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Carla Coscarelli, Hércules Tolêdo Corrêa https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/epub+zip |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE |
publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Linguagem em Foco; Vol. 13 No. 2 (2021): Homenagem aos 25 anos da publicação do Manifesto da Pedagogia dos Multiletramentos; 20-32 Revista Linguagem em Foco; v. 13 n. 2 (2021): Homenagem aos 25 anos da publicação do Manifesto da Pedagogia dos Multiletramentos; 20-32 2674-8266 2176-7955 reponame:Revista Linguagem em Foco (Online) instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE) instacron:UECE |
instname_str |
Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
instacron_str |
UECE |
institution |
UECE |
reponame_str |
Revista Linguagem em Foco (Online) |
collection |
Revista Linguagem em Foco (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Linguagem em Foco (Online) - Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
repository.mail.fl_str_mv |
linguagememfoco@uece.br|| |
_version_ |
1797068889102745600 |