Bilingual education for the deaf
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Práticas Educativas, Memórias e Oralidades |
Texto Completo: | https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/5570 |
Resumo: | The present article aims to reflect on the quality of education for deaf children in our country. First, we will raise some theories that prove to us how the use of Brazilian Sign Language is essential for the teaching and learning process of deaf students. After this, we will present, briefly, how some historical verifications show us that deaf individuals need to master the processes of reading and writing of portuguese language in order to fully exercise their rights as citizens. Once this is understood, we move on to propose the majestic bilingual education for the deaf. We conclude with a synthesis of the main theories discussed and with a reflection on how important it is for teachers to become bilingual so that they can use the Brazilian Sign Language to significantly teach their students to master the processes of reading and writing and thus prepare them to exercise their citizenship. |
id |
UECE-6_b3525063b678772ca65b935bbe5a50e7 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.uece.br:article/5570 |
network_acronym_str |
UECE-6 |
network_name_str |
Práticas Educativas, Memórias e Oralidades |
repository_id_str |
|
spelling |
Bilingual education for the deaf A educação bilíngue para surdosEducaçãoBilíngueSurdosEducaçãoBilíngueSurdosEducationBilingualDeafThe present article aims to reflect on the quality of education for deaf children in our country. First, we will raise some theories that prove to us how the use of Brazilian Sign Language is essential for the teaching and learning process of deaf students. After this, we will present, briefly, how some historical verifications show us that deaf individuals need to master the processes of reading and writing of portuguese language in order to fully exercise their rights as citizens. Once this is understood, we move on to propose the majestic bilingual education for the deaf. We conclude with a synthesis of the main theories discussed and with a reflection on how important it is for teachers to become bilingual so that they can use the Brazilian Sign Language to significantly teach their students to master the processes of reading and writing and thus prepare them to exercise their citizenship.O presente artigo tem como objetivo realizar uma reflexão sobre como está a qualidade do ensino de crianças surdas em nosso país. Inicialmente vamos levantar algumas teorias que nos comprovam como a utilização da língua brasileira de sinais é essencial para que o processo de ensino e aprendizagem de alunos surdos. Feito isso, vamos brevemente, mostrar como algumas constatações históricas nos mostram que os indivíduos surdos precisam dominar os processos de leitura e escrita do português para poder exercer plenamente seus direitos de cidadãos. Entendido isso, passamos a propor a majestosa educação bilíngue para surdos. Conclui-se com uma síntese das principais teorias abordadas e com uma reflexão sobre como é importante que os professores sejam bilíngues para que possam utilizar-se da língua brasileira de sinais para ensinar significativamente seus alunos a dominarem os processos de leitura e escrita e dessa forma torna-los preparados para exercerem sua cidadania. EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará2021-06-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdftext/xmlhttps://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/557010.47149/pemo.v3i3.5570Educational Practices, Memories and Oralities; Vol. 3 No. 3 (2021): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e335570Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; Vol. 3 Núm. 3 (2021): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e335570Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Rev. Pemo; v. 3 n. 3 (2021): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e3355702675-519Xreponame:Práticas Educativas, Memórias e Oralidadesinstname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporenghttps://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/5570/5725https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/5570/8436https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/5570/7863Copyright (c) 2021 Izilda de Carvalho Noleto Silvahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Izilda de Carvalho Noleto2023-03-14T18:29:26Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/5570Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/revpemoPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/revpemo/oairev.pemo@uece.br2675-519X2675-519Xopendoar:2023-03-14T18:29:26Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Bilingual education for the deaf A educação bilíngue para surdos |
title |
Bilingual education for the deaf |
spellingShingle |
Bilingual education for the deaf Silva, Izilda de Carvalho Noleto Educação Bilíngue Surdos Educação Bilíngue Surdos Education Bilingual Deaf |
title_short |
Bilingual education for the deaf |
title_full |
Bilingual education for the deaf |
title_fullStr |
Bilingual education for the deaf |
title_full_unstemmed |
Bilingual education for the deaf |
title_sort |
Bilingual education for the deaf |
author |
Silva, Izilda de Carvalho Noleto |
author_facet |
Silva, Izilda de Carvalho Noleto |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Izilda de Carvalho Noleto |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação Bilíngue Surdos Educação Bilíngue Surdos Education Bilingual Deaf |
topic |
Educação Bilíngue Surdos Educação Bilíngue Surdos Education Bilingual Deaf |
description |
The present article aims to reflect on the quality of education for deaf children in our country. First, we will raise some theories that prove to us how the use of Brazilian Sign Language is essential for the teaching and learning process of deaf students. After this, we will present, briefly, how some historical verifications show us that deaf individuals need to master the processes of reading and writing of portuguese language in order to fully exercise their rights as citizens. Once this is understood, we move on to propose the majestic bilingual education for the deaf. We conclude with a synthesis of the main theories discussed and with a reflection on how important it is for teachers to become bilingual so that they can use the Brazilian Sign Language to significantly teach their students to master the processes of reading and writing and thus prepare them to exercise their citizenship. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-06-15 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/5570 10.47149/pemo.v3i3.5570 |
url |
https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/5570 |
identifier_str_mv |
10.47149/pemo.v3i3.5570 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/5570/5725 https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/5570/8436 https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/5570/7863 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Izilda de Carvalho Noleto Silva http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Izilda de Carvalho Noleto Silva http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf text/xml |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará |
publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educational Practices, Memories and Oralities; Vol. 3 No. 3 (2021): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e335570 Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; Vol. 3 Núm. 3 (2021): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e335570 Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Rev. Pemo; v. 3 n. 3 (2021): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e335570 2675-519X reponame:Práticas Educativas, Memórias e Oralidades instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE) instacron:UECE |
instname_str |
Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
instacron_str |
UECE |
institution |
UECE |
reponame_str |
Práticas Educativas, Memórias e Oralidades |
collection |
Práticas Educativas, Memórias e Oralidades |
repository.name.fl_str_mv |
Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
repository.mail.fl_str_mv |
rev.pemo@uece.br |
_version_ |
1801213153438072832 |