Bilingual education for the deaf

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Izilda de Carvalho Noleto
Data de Publicação: 2021
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
Título da fonte: Práticas Educativas, Memórias e Oralidades
Texto Completo: https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/5570
Resumo: The present article aims to reflect on the quality of education for deaf children in our country. First, we will raise some theories that prove to us how the use of Brazilian Sign Language is essential for the teaching and learning process of deaf students. After this, we will present, briefly, how some historical verifications show us that deaf individuals need to master the processes of reading and writing of portuguese language in order to fully exercise their rights as citizens. Once this is understood, we move on to propose the majestic bilingual education for the deaf. We conclude with a synthesis of the main theories discussed and with a reflection on how important it is for teachers to become bilingual so that they can use the Brazilian Sign Language to significantly teach their students to master the processes of reading and writing and thus prepare them to exercise their citizenship.
id UECE-6_b3525063b678772ca65b935bbe5a50e7
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.uece.br:article/5570
network_acronym_str UECE-6
network_name_str Práticas Educativas, Memórias e Oralidades
repository_id_str
spelling Bilingual education for the deaf A educação bilíngue para surdosEducaçãoBilíngueSurdosEducaçãoBilíngueSurdosEducationBilingualDeafThe present article aims to reflect on the quality of education for deaf children in our country. First, we will raise some theories that prove to us how the use of Brazilian Sign Language is essential for the teaching and learning process of deaf students. After this, we will present, briefly, how some historical verifications show us that deaf individuals need to master the processes of reading and writing of portuguese language in order to fully exercise their rights as citizens. Once this is understood, we move on to propose the majestic bilingual education for the deaf. We conclude with a synthesis of the main theories discussed and with a reflection on how important it is for teachers to become bilingual so that they can use the Brazilian Sign Language to significantly teach their students to master the processes of reading and writing and thus prepare them to exercise their citizenship.O presente artigo tem como objetivo realizar uma reflexão sobre como está a qualidade do ensino de crianças surdas em nosso país. Inicialmente vamos levantar algumas teorias que nos comprovam como a utilização da língua brasileira de sinais é essencial para que o processo de ensino e aprendizagem de alunos surdos. Feito isso, vamos brevemente, mostrar como algumas constatações históricas nos mostram que os indivíduos surdos precisam dominar os processos de leitura e escrita do português para poder exercer plenamente seus direitos de cidadãos. Entendido isso, passamos a propor a majestosa educação bilíngue para surdos. Conclui-se com uma síntese das principais teorias abordadas e com uma reflexão sobre como é importante que os professores sejam bilíngues para que possam utilizar-se da língua brasileira de sinais para ensinar significativamente seus alunos a dominarem os processos de leitura e escrita e dessa forma torna-los preparados para exercerem sua cidadania. EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará2021-06-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdftext/xmlhttps://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/557010.47149/pemo.v3i3.5570Educational Practices, Memories and Oralities; Vol. 3 No. 3 (2021): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e335570Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; Vol. 3 Núm. 3 (2021): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e335570Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Rev. Pemo; v. 3 n. 3 (2021): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e3355702675-519Xreponame:Práticas Educativas, Memórias e Oralidadesinstname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporenghttps://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/5570/5725https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/5570/8436https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/5570/7863Copyright (c) 2021 Izilda de Carvalho Noleto Silvahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Izilda de Carvalho Noleto2023-03-14T18:29:26Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/5570Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/revpemoPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/revpemo/oairev.pemo@uece.br2675-519X2675-519Xopendoar:2023-03-14T18:29:26Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false
dc.title.none.fl_str_mv Bilingual education for the deaf
A educação bilíngue para surdos
title Bilingual education for the deaf
spellingShingle Bilingual education for the deaf
Silva, Izilda de Carvalho Noleto
Educação
Bilíngue
Surdos
Educação
Bilíngue
Surdos
Education
Bilingual
Deaf
title_short Bilingual education for the deaf
title_full Bilingual education for the deaf
title_fullStr Bilingual education for the deaf
title_full_unstemmed Bilingual education for the deaf
title_sort Bilingual education for the deaf
author Silva, Izilda de Carvalho Noleto
author_facet Silva, Izilda de Carvalho Noleto
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Izilda de Carvalho Noleto
dc.subject.por.fl_str_mv Educação
Bilíngue
Surdos
Educação
Bilíngue
Surdos
Education
Bilingual
Deaf
topic Educação
Bilíngue
Surdos
Educação
Bilíngue
Surdos
Education
Bilingual
Deaf
description The present article aims to reflect on the quality of education for deaf children in our country. First, we will raise some theories that prove to us how the use of Brazilian Sign Language is essential for the teaching and learning process of deaf students. After this, we will present, briefly, how some historical verifications show us that deaf individuals need to master the processes of reading and writing of portuguese language in order to fully exercise their rights as citizens. Once this is understood, we move on to propose the majestic bilingual education for the deaf. We conclude with a synthesis of the main theories discussed and with a reflection on how important it is for teachers to become bilingual so that they can use the Brazilian Sign Language to significantly teach their students to master the processes of reading and writing and thus prepare them to exercise their citizenship.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-06-15
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/5570
10.47149/pemo.v3i3.5570
url https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/5570
identifier_str_mv 10.47149/pemo.v3i3.5570
dc.language.iso.fl_str_mv por
eng
language por
eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/5570/5725
https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/5570/8436
https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/5570/7863
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Izilda de Carvalho Noleto Silva
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Izilda de Carvalho Noleto Silva
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
text/xml
dc.publisher.none.fl_str_mv EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará
publisher.none.fl_str_mv EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará
dc.source.none.fl_str_mv Educational Practices, Memories and Oralities; Vol. 3 No. 3 (2021): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e335570
Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; Vol. 3 Núm. 3 (2021): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e335570
Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Rev. Pemo; v. 3 n. 3 (2021): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e335570
2675-519X
reponame:Práticas Educativas, Memórias e Oralidades
instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)
instacron:UECE
instname_str Universidade Estadual do Ceará (UECE)
instacron_str UECE
institution UECE
reponame_str Práticas Educativas, Memórias e Oralidades
collection Práticas Educativas, Memórias e Oralidades
repository.name.fl_str_mv Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Universidade Estadual do Ceará (UECE)
repository.mail.fl_str_mv rev.pemo@uece.br
_version_ 1801213153438072832