The psychological impacts of bullying in the high school network on LGBT+ students

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Grizorti, Wagner
Data de Publicação: 2024
Outros Autores: Leal, Marcia da Luz, Melo, Thiago Benitez
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
Título da fonte: Práticas Educativas, Memórias e Oralidades
Texto Completo: https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/10977
Resumo: This article is a bibliographic research based on four authors that addresses the important theme of the psychological impact of bullying in the high school educational network, with a focus on LGBT+ students. Bullying can trigger a series of adverse psychological effects, including anxiety, depression, low self-esteem, social isolation, suicidal thoughts, and mental health issues. The hostile environment created by discrimination and harassment harms students' emotional well-being, compromising their academic performance. Education about the impact of bullying and the promotion of empathy are essential tools. It is crucial to create an inclusive and respectful school environment that LGBT+ students feel accepted and valued, reducing the risks of discrimination and harassment. This includes training and development for teachers and staff, inclusive policies, and involvement of the school community.
id UECE-6_faf56998b013436bda46858274a6a958
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.uece.br:article/10977
network_acronym_str UECE-6
network_name_str Práticas Educativas, Memórias e Oralidades
repository_id_str
spelling The psychological impacts of bullying in the high school network on LGBT+ studentsOs impactos psicológicos do bullying na rede escolar de ensino médio em alunos LGBT+Escola. ViolênciaGêneroSexualidadeSchool.Violence.Gender.Sexuality.Bullying, Escuela, Violencia, Género, Diversidad Sexualidad.This article is a bibliographic research based on four authors that addresses the important theme of the psychological impact of bullying in the high school educational network, with a focus on LGBT+ students. Bullying can trigger a series of adverse psychological effects, including anxiety, depression, low self-esteem, social isolation, suicidal thoughts, and mental health issues. The hostile environment created by discrimination and harassment harms students' emotional well-being, compromising their academic performance. Education about the impact of bullying and the promotion of empathy are essential tools. It is crucial to create an inclusive and respectful school environment that LGBT+ students feel accepted and valued, reducing the risks of discrimination and harassment. This includes training and development for teachers and staff, inclusive policies, and involvement of the school community.Este estudio tiene como objetivo proporcionar una comprensión y clarificación de los efectos psicológicos; Causas cognitivas y emocionales del bullying y sus tipos de violencia en un ambiente escolar secundario. Se llevó a cabo una importante discusión bibliográfica en consulta con cuatro autores. Considerando que fueron seleccionados autores específicos sobre el tema para el análisis, estas publicaciones fueron leídas en su totalidad y analizadas en cuanto a autoría, año de publicación, participantes del estudio, herramientas utilizadas para recolectar datos y describir los principales resultados y sujetos de estudio. analizar y discutir este tema. Los resultados representan una importante investigación sobre el impacto psicológico del acoso escolar en el entorno escolar. Se puede notar que estos autores, citados en este estudio, promovieron un rápido conocimiento teórico de las publicaciones sobre la dinámica de los efectos emocionales del bullying, aunque hay una serie de artículos que reportan programas de intervención anti-bullying en el sector educativo, encontré que este artículo logró evidenciar, a través de un análisis crítico, un nuevo sesgo de conocimiento del estudiante.Este artigo é uma pesquisa bibliográfica baseada em quatro autores que abordam a importância da temática dos impactos psicológicos do bullying na rede escolar de ensino médio, com foco nos alunos LGBT+. O bullying pode desencadear uma série de efeitos psicológicos adversos, incluindo ansiedade, depressão, baixa autoestima, isolamento social, pensamentos suicidas e problemas de saúde mental. O ambiente hostil criado pela discriminação e assédio prejudica o bem-estar emocional dos alunos, comprometendo seu desempenho escolar. A educação sobre o impacto do bullying e a promoção da empatia são ferramentas essenciais. É fundamental criar um ambiente escolar inclusivo e respeitoso, em que os alunos LGBT+ sintam-se aceitos e valorizados, reduzindo os riscos de discriminação e assédio. Isso inclui a capacitação e formação de professores e funcionários, políticas de inclusão e envolvimento da comunidade escolar.EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará2024-02-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/1097710.47149/pemo.v6.e10977Educational Practices, Memories and Oralities; Vol. 6 (2024): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e10977Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; Vol. 6 (2024): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e10977Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Rev. Pemo; v. 6 (2024): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e109772675-519Xreponame:Práticas Educativas, Memórias e Oralidadesinstname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporenghttps://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/10977/10705https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/10977/10706NACIONALCopyright (c) 2024 Wagner Grizorti, Marcia da Luz Leal, Thiago Benitez Melo (Autor)http://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessGrizorti, WagnerLeal, Marcia da LuzMelo, Thiago Benitez2024-03-15T18:15:56Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/10977Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/revpemoPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/revpemo/oairev.pemo@uece.br2675-519X2675-519Xopendoar:2024-03-15T18:15:56Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false
dc.title.none.fl_str_mv The psychological impacts of bullying in the high school network on LGBT+ students
Os impactos psicológicos do bullying na rede escolar de ensino médio em alunos LGBT+
title The psychological impacts of bullying in the high school network on LGBT+ students
spellingShingle The psychological impacts of bullying in the high school network on LGBT+ students
Grizorti, Wagner
Escola.
Violência
Gênero
Sexualidade
School.
Violence.
Gender.
Sexuality.
Bullying, Escuela, Violencia, Género, Diversidad Sexualidad.
title_short The psychological impacts of bullying in the high school network on LGBT+ students
title_full The psychological impacts of bullying in the high school network on LGBT+ students
title_fullStr The psychological impacts of bullying in the high school network on LGBT+ students
title_full_unstemmed The psychological impacts of bullying in the high school network on LGBT+ students
title_sort The psychological impacts of bullying in the high school network on LGBT+ students
author Grizorti, Wagner
author_facet Grizorti, Wagner
Leal, Marcia da Luz
Melo, Thiago Benitez
author_role author
author2 Leal, Marcia da Luz
Melo, Thiago Benitez
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Grizorti, Wagner
Leal, Marcia da Luz
Melo, Thiago Benitez
dc.subject.por.fl_str_mv Escola.
Violência
Gênero
Sexualidade
School.
Violence.
Gender.
Sexuality.
Bullying, Escuela, Violencia, Género, Diversidad Sexualidad.
topic Escola.
Violência
Gênero
Sexualidade
School.
Violence.
Gender.
Sexuality.
Bullying, Escuela, Violencia, Género, Diversidad Sexualidad.
description This article is a bibliographic research based on four authors that addresses the important theme of the psychological impact of bullying in the high school educational network, with a focus on LGBT+ students. Bullying can trigger a series of adverse psychological effects, including anxiety, depression, low self-esteem, social isolation, suicidal thoughts, and mental health issues. The hostile environment created by discrimination and harassment harms students' emotional well-being, compromising their academic performance. Education about the impact of bullying and the promotion of empathy are essential tools. It is crucial to create an inclusive and respectful school environment that LGBT+ students feel accepted and valued, reducing the risks of discrimination and harassment. This includes training and development for teachers and staff, inclusive policies, and involvement of the school community.
publishDate 2024
dc.date.none.fl_str_mv 2024-02-24
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/10977
10.47149/pemo.v6.e10977
url https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/10977
identifier_str_mv 10.47149/pemo.v6.e10977
dc.language.iso.fl_str_mv por
eng
language por
eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/10977/10705
https://revistas.uece.br/index.php/revpemo/article/view/10977/10706
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2024 Wagner Grizorti, Marcia da Luz Leal, Thiago Benitez Melo (Autor)
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2024 Wagner Grizorti, Marcia da Luz Leal, Thiago Benitez Melo (Autor)
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.coverage.none.fl_str_mv NACIONAL
dc.publisher.none.fl_str_mv EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará
publisher.none.fl_str_mv EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará
dc.source.none.fl_str_mv Educational Practices, Memories and Oralities; Vol. 6 (2024): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e10977
Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; Vol. 6 (2024): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e10977
Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Rev. Pemo; v. 6 (2024): Práticas Educativas, Memórias e Oralidades; e10977
2675-519X
reponame:Práticas Educativas, Memórias e Oralidades
instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)
instacron:UECE
instname_str Universidade Estadual do Ceará (UECE)
instacron_str UECE
institution UECE
reponame_str Práticas Educativas, Memórias e Oralidades
collection Práticas Educativas, Memórias e Oralidades
repository.name.fl_str_mv Práticas Educativas, Memórias e Oralidades - Universidade Estadual do Ceará (UECE)
repository.mail.fl_str_mv rev.pemo@uece.br
_version_ 1801213154415345664