Reading club: learning under construction

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Barros, Francisco Jairo de Oliveira
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Haiashida, Keila Andrade
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Ensino em Perspectivas
Texto Completo: https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6676
Resumo: The work aimed to analyze the impressions of the participants of the FECLESC/UECE Reading Club on the proposal, with a view to the path of the Study Group that began in 2020, resuming work the following year remotely, due to the Covid-19 Pandemic. It consisted of an exploratory research with data collection through questionnaire and testimonials. The results highlight the importance of the club's existence in the development of literacies: literary and academic, since the participants feel assisted in their difficulties with the applied methodology, although they have contributed with suggestions of activities, which aim to strengthen this experience.
id UECE-7_72e6c15dbc89a6f1385f21e0a3684185
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.uece.br:article/6676
network_acronym_str UECE-7
network_name_str Ensino em Perspectivas
repository_id_str
spelling Reading club: learning under constructionClube de leitura: aprendizagem em construçãoClube de LeituraLetramentoDificuldades de leitura e escritaThe work aimed to analyze the impressions of the participants of the FECLESC/UECE Reading Club on the proposal, with a view to the path of the Study Group that began in 2020, resuming work the following year remotely, due to the Covid-19 Pandemic. It consisted of an exploratory research with data collection through questionnaire and testimonials. The results highlight the importance of the club's existence in the development of literacies: literary and academic, since the participants feel assisted in their difficulties with the applied methodology, although they have contributed with suggestions of activities, which aim to strengthen this experience.O trabalho objetivou analisar as impressões dos participantes do Clube de Leitura da FECLESC/UECE sobre sua proposta, tendo em vista o percurso do grupo de estudo que iniciou no ano de 2020, retomando os trabalhos no ano seguinte de forma remota, devido Pandemia Covid-19. Consistiu em uma pesquisa exploratória com coleta de dados através de questionário e depoimentos. Os resultados ressaltam a importância da existência do clube no desenvolvimento dos letramentos literário e acadêmico, uma vez que os participantes se sentem assistidos em suas dificuldades com a metodologia aplicada, embora tenham contribuído com sugestões de atividades, que visam o fortalecimento dessa experiência.EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará2021-08-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6676Teaching in Perspectives; Vol. 2 No. 4 (2021): Ensino em Perspectivas; 1-11Enseñar en perspectivas; Vol. 2 Núm. 4 (2021): Ensino em Perspectivas; 1-11Ensino em Perspectivas; v. 2 n. 4 (2021): Ensino em Perspectivas; 1-112675-9144reponame:Ensino em Perspectivasinstname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6676/5686Copyright (c) 2021 Francisco Jairo de Oliveira Barros, Keila Andrade Haiashidahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBarros, Francisco Jairo de Oliveira Haiashida, Keila Andrade 2022-10-03T18:21:53Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/6676Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/indexPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/oaiensino.perspectivas@gmail.com2675-91442675-9144opendoar:2022-10-03T18:21:53Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false
dc.title.none.fl_str_mv Reading club: learning under construction
Clube de leitura: aprendizagem em construção
title Reading club: learning under construction
spellingShingle Reading club: learning under construction
Barros, Francisco Jairo de Oliveira
Clube de Leitura
Letramento
Dificuldades de leitura e escrita
title_short Reading club: learning under construction
title_full Reading club: learning under construction
title_fullStr Reading club: learning under construction
title_full_unstemmed Reading club: learning under construction
title_sort Reading club: learning under construction
author Barros, Francisco Jairo de Oliveira
author_facet Barros, Francisco Jairo de Oliveira
Haiashida, Keila Andrade
author_role author
author2 Haiashida, Keila Andrade
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Barros, Francisco Jairo de Oliveira
Haiashida, Keila Andrade
dc.subject.por.fl_str_mv Clube de Leitura
Letramento
Dificuldades de leitura e escrita
topic Clube de Leitura
Letramento
Dificuldades de leitura e escrita
description The work aimed to analyze the impressions of the participants of the FECLESC/UECE Reading Club on the proposal, with a view to the path of the Study Group that began in 2020, resuming work the following year remotely, due to the Covid-19 Pandemic. It consisted of an exploratory research with data collection through questionnaire and testimonials. The results highlight the importance of the club's existence in the development of literacies: literary and academic, since the participants feel assisted in their difficulties with the applied methodology, although they have contributed with suggestions of activities, which aim to strengthen this experience.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-08-22
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6676
url https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6676
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6676/5686
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Francisco Jairo de Oliveira Barros, Keila Andrade Haiashida
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Francisco Jairo de Oliveira Barros, Keila Andrade Haiashida
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará
publisher.none.fl_str_mv EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará
dc.source.none.fl_str_mv Teaching in Perspectives; Vol. 2 No. 4 (2021): Ensino em Perspectivas; 1-11
Enseñar en perspectivas; Vol. 2 Núm. 4 (2021): Ensino em Perspectivas; 1-11
Ensino em Perspectivas; v. 2 n. 4 (2021): Ensino em Perspectivas; 1-11
2675-9144
reponame:Ensino em Perspectivas
instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)
instacron:UECE
instname_str Universidade Estadual do Ceará (UECE)
instacron_str UECE
institution UECE
reponame_str Ensino em Perspectivas
collection Ensino em Perspectivas
repository.name.fl_str_mv Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE)
repository.mail.fl_str_mv ensino.perspectivas@gmail.com
_version_ 1801213951257608192