Reading club: learning under construction
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Ensino em Perspectivas |
Texto Completo: | https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6676 |
Resumo: | The work aimed to analyze the impressions of the participants of the FECLESC/UECE Reading Club on the proposal, with a view to the path of the Study Group that began in 2020, resuming work the following year remotely, due to the Covid-19 Pandemic. It consisted of an exploratory research with data collection through questionnaire and testimonials. The results highlight the importance of the club's existence in the development of literacies: literary and academic, since the participants feel assisted in their difficulties with the applied methodology, although they have contributed with suggestions of activities, which aim to strengthen this experience. |
id |
UECE-7_72e6c15dbc89a6f1385f21e0a3684185 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.uece.br:article/6676 |
network_acronym_str |
UECE-7 |
network_name_str |
Ensino em Perspectivas |
repository_id_str |
|
spelling |
Reading club: learning under constructionClube de leitura: aprendizagem em construçãoClube de LeituraLetramentoDificuldades de leitura e escritaThe work aimed to analyze the impressions of the participants of the FECLESC/UECE Reading Club on the proposal, with a view to the path of the Study Group that began in 2020, resuming work the following year remotely, due to the Covid-19 Pandemic. It consisted of an exploratory research with data collection through questionnaire and testimonials. The results highlight the importance of the club's existence in the development of literacies: literary and academic, since the participants feel assisted in their difficulties with the applied methodology, although they have contributed with suggestions of activities, which aim to strengthen this experience.O trabalho objetivou analisar as impressões dos participantes do Clube de Leitura da FECLESC/UECE sobre sua proposta, tendo em vista o percurso do grupo de estudo que iniciou no ano de 2020, retomando os trabalhos no ano seguinte de forma remota, devido Pandemia Covid-19. Consistiu em uma pesquisa exploratória com coleta de dados através de questionário e depoimentos. Os resultados ressaltam a importância da existência do clube no desenvolvimento dos letramentos literário e acadêmico, uma vez que os participantes se sentem assistidos em suas dificuldades com a metodologia aplicada, embora tenham contribuído com sugestões de atividades, que visam o fortalecimento dessa experiência.EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará2021-08-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6676Teaching in Perspectives; Vol. 2 No. 4 (2021): Ensino em Perspectivas; 1-11Enseñar en perspectivas; Vol. 2 Núm. 4 (2021): Ensino em Perspectivas; 1-11Ensino em Perspectivas; v. 2 n. 4 (2021): Ensino em Perspectivas; 1-112675-9144reponame:Ensino em Perspectivasinstname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6676/5686Copyright (c) 2021 Francisco Jairo de Oliveira Barros, Keila Andrade Haiashidahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBarros, Francisco Jairo de Oliveira Haiashida, Keila Andrade 2022-10-03T18:21:53Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/6676Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/indexPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/oaiensino.perspectivas@gmail.com2675-91442675-9144opendoar:2022-10-03T18:21:53Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Reading club: learning under construction Clube de leitura: aprendizagem em construção |
title |
Reading club: learning under construction |
spellingShingle |
Reading club: learning under construction Barros, Francisco Jairo de Oliveira Clube de Leitura Letramento Dificuldades de leitura e escrita |
title_short |
Reading club: learning under construction |
title_full |
Reading club: learning under construction |
title_fullStr |
Reading club: learning under construction |
title_full_unstemmed |
Reading club: learning under construction |
title_sort |
Reading club: learning under construction |
author |
Barros, Francisco Jairo de Oliveira |
author_facet |
Barros, Francisco Jairo de Oliveira Haiashida, Keila Andrade |
author_role |
author |
author2 |
Haiashida, Keila Andrade |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Barros, Francisco Jairo de Oliveira Haiashida, Keila Andrade |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Clube de Leitura Letramento Dificuldades de leitura e escrita |
topic |
Clube de Leitura Letramento Dificuldades de leitura e escrita |
description |
The work aimed to analyze the impressions of the participants of the FECLESC/UECE Reading Club on the proposal, with a view to the path of the Study Group that began in 2020, resuming work the following year remotely, due to the Covid-19 Pandemic. It consisted of an exploratory research with data collection through questionnaire and testimonials. The results highlight the importance of the club's existence in the development of literacies: literary and academic, since the participants feel assisted in their difficulties with the applied methodology, although they have contributed with suggestions of activities, which aim to strengthen this experience. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-08-22 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6676 |
url |
https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6676 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6676/5686 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Francisco Jairo de Oliveira Barros, Keila Andrade Haiashida http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Francisco Jairo de Oliveira Barros, Keila Andrade Haiashida http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará |
publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará |
dc.source.none.fl_str_mv |
Teaching in Perspectives; Vol. 2 No. 4 (2021): Ensino em Perspectivas; 1-11 Enseñar en perspectivas; Vol. 2 Núm. 4 (2021): Ensino em Perspectivas; 1-11 Ensino em Perspectivas; v. 2 n. 4 (2021): Ensino em Perspectivas; 1-11 2675-9144 reponame:Ensino em Perspectivas instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE) instacron:UECE |
instname_str |
Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
instacron_str |
UECE |
institution |
UECE |
reponame_str |
Ensino em Perspectivas |
collection |
Ensino em Perspectivas |
repository.name.fl_str_mv |
Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
repository.mail.fl_str_mv |
ensino.perspectivas@gmail.com |
_version_ |
1801213951257608192 |