Legal documents about Inclusive Special Education in João Pessoa
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Ensino em Perspectivas |
Texto Completo: | https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/9071 |
Resumo: | This text presents the results of a research that approaches the legal documents about Special Education from the perspective of Inclusive Education. The objective of the research is to describe the legal documents that regulate Special Education from the Perspective of Inclusive Education in the municipality of João Pessoa, in the state of Paraíba. The research in question constitutes a documentary research, having as sources of investigation official documents of the Secretary of Education of João Pessoa, produced from 2015 to 2022. The results pointed to the existence of an advanced legislation that recognizes the rights of people with disabilities, highlights inclusion and continuing education. |
id |
UECE-7_ad10f2ef59f30163f7020e461280effb |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.uece.br:article/9071 |
network_acronym_str |
UECE-7 |
network_name_str |
Ensino em Perspectivas |
repository_id_str |
|
spelling |
Legal documents about Inclusive Special Education in João PessoaDocumentos legais acerca da Educação Especial Inclusiva em João PessoaEducação EspecialEducação InclusivaPolíticas educacionaisSpecial EducationInclusive educationEducational PoliciesThis text presents the results of a research that approaches the legal documents about Special Education from the perspective of Inclusive Education. The objective of the research is to describe the legal documents that regulate Special Education from the Perspective of Inclusive Education in the municipality of João Pessoa, in the state of Paraíba. The research in question constitutes a documentary research, having as sources of investigation official documents of the Secretary of Education of João Pessoa, produced from 2015 to 2022. The results pointed to the existence of an advanced legislation that recognizes the rights of people with disabilities, highlights inclusion and continuing education.O presente texto apresenta resultados de uma pesquisa que aborda os documentos legais acerca da Educação Especial na perspectiva da Educação Inclusiva. O objetivo da pesquisa é descrever os documentos legais que regulamentam a Educação Especial na Perspectiva da Educação Inclusiva no município de João Pessoa, do estado da Paraíba. A pesquisa em apreço constitui-se como uma pesquisa documental, tendo como fontes de investigação documentos oficiais da Secretaria de Educação de João Pessoa, produzidos de 2015 a 2022. Os resultados apontaram a existência de uma legislação avançada que reconhece os direitos das pessoas com deficiência, coloca em destaque a inclusão e a formação continuada.EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará2022-11-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/9071Teaching in Perspectives; Vol. 3 No. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-10Enseñar en perspectivas; Vol. 3 Núm. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-10Ensino em Perspectivas; v. 3 n. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-102675-9144reponame:Ensino em Perspectivasinstname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/9071/7543Copyright (c) 2022 Diângela Cardoso Maciel, Munique Massarohttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMaciel, Diângela Cardoso Massaro, Munique 2022-12-17T12:03:49Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/9071Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/indexPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/oaiensino.perspectivas@gmail.com2675-91442675-9144opendoar:2022-12-17T12:03:49Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Legal documents about Inclusive Special Education in João Pessoa Documentos legais acerca da Educação Especial Inclusiva em João Pessoa |
title |
Legal documents about Inclusive Special Education in João Pessoa |
spellingShingle |
Legal documents about Inclusive Special Education in João Pessoa Maciel, Diângela Cardoso Educação Especial Educação Inclusiva Políticas educacionais Special Education Inclusive education Educational Policies |
title_short |
Legal documents about Inclusive Special Education in João Pessoa |
title_full |
Legal documents about Inclusive Special Education in João Pessoa |
title_fullStr |
Legal documents about Inclusive Special Education in João Pessoa |
title_full_unstemmed |
Legal documents about Inclusive Special Education in João Pessoa |
title_sort |
Legal documents about Inclusive Special Education in João Pessoa |
author |
Maciel, Diângela Cardoso |
author_facet |
Maciel, Diângela Cardoso Massaro, Munique |
author_role |
author |
author2 |
Massaro, Munique |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Maciel, Diângela Cardoso Massaro, Munique |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação Especial Educação Inclusiva Políticas educacionais Special Education Inclusive education Educational Policies |
topic |
Educação Especial Educação Inclusiva Políticas educacionais Special Education Inclusive education Educational Policies |
description |
This text presents the results of a research that approaches the legal documents about Special Education from the perspective of Inclusive Education. The objective of the research is to describe the legal documents that regulate Special Education from the Perspective of Inclusive Education in the municipality of João Pessoa, in the state of Paraíba. The research in question constitutes a documentary research, having as sources of investigation official documents of the Secretary of Education of João Pessoa, produced from 2015 to 2022. The results pointed to the existence of an advanced legislation that recognizes the rights of people with disabilities, highlights inclusion and continuing education. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-11-08 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/9071 |
url |
https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/9071 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/9071/7543 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Diângela Cardoso Maciel, Munique Massaro http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Diângela Cardoso Maciel, Munique Massaro http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará |
publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará |
dc.source.none.fl_str_mv |
Teaching in Perspectives; Vol. 3 No. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-10 Enseñar en perspectivas; Vol. 3 Núm. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-10 Ensino em Perspectivas; v. 3 n. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-10 2675-9144 reponame:Ensino em Perspectivas instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE) instacron:UECE |
instname_str |
Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
instacron_str |
UECE |
institution |
UECE |
reponame_str |
Ensino em Perspectivas |
collection |
Ensino em Perspectivas |
repository.name.fl_str_mv |
Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
repository.mail.fl_str_mv |
ensino.perspectivas@gmail.com |
_version_ |
1801213952392167424 |