Paulo Freire and his contributions to education
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Ensino em Perspectivas |
Texto Completo: | https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6425 |
Resumo: | Paulo Freire gave us, educators, an inexhaustible source of hope, showing us the way to a humanizing and emancipating education in favor of the autonomy of the students. This work aims to understand the main contributions of Paulo Freire to Brazilian Education, especially with regard to adult education. Our work is bibliographical in nature, bringing together theoretical sources, such as the works written by Paulo Freire and researchers who are dedicated to the study of his legacy. We believe that the teachings and reflections given by Freire lead us to be more critical subjects and responsible for our history as educators. |
id |
UECE-7_bc21ae3246f116751ca2b39ec4400bf7 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.uece.br:article/6425 |
network_acronym_str |
UECE-7 |
network_name_str |
Ensino em Perspectivas |
repository_id_str |
|
spelling |
Paulo Freire and his contributions to educationPaulo Freire e suas contribuições para a educaçãoEducação de Jovens e AdultosMétodo de Paulo FreirePaulo FreireYouth and Adult EducationPaulo Freire MethodPaulo FreirePaulo Freire gave us, educators, an inexhaustible source of hope, showing us the way to a humanizing and emancipating education in favor of the autonomy of the students. This work aims to understand the main contributions of Paulo Freire to Brazilian Education, especially with regard to adult education. Our work is bibliographical in nature, bringing together theoretical sources, such as the works written by Paulo Freire and researchers who are dedicated to the study of his legacy. We believe that the teachings and reflections given by Freire lead us to be more critical subjects and responsible for our history as educators.Paulo Freire entregou a nós, educadores, uma fonte inesgotável de esperança, nos mostrando o caminho para uma educação humanizadora e emancipadora em favor da autonomia dos educandos. O presente trabalho tem como objetivo compreender as principais contribuições de Paulo Freire para a Educação Brasileira, em especial no que tange a educação de adultos. Nosso trabalho é de cunho bibliográfico, reunindo fontes teóricas, como as obras escritas por Paulo Freire e pesquisadores que se dedicam ao estudo do seu legado. Consideramos que os ensinamentos e reflexões dados por Freire nos levam a sermos sujeitos mais críticos e responsáveis pela nossa história enquanto educadores. EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará2021-07-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6425Teaching in Perspectives; Vol. 2 No. 3 (2021): Edição especial: formação de professores; 1-5Enseñar en perspectivas; Vol. 2 Núm. 3 (2021): Edição especial: formação de professores; 1-5Ensino em Perspectivas; v. 2 n. 3 (2021): Edição especial: formação de professores; 1-52675-9144reponame:Ensino em Perspectivasinstname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6425/5334Copyright (c) 2021 Mariana Cunha Castro, Andria Magalhães Cordeirohttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCastro, Mariana Cunha Cordeiro, Andria Magalhães 2022-10-06T12:10:55Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/6425Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/indexPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/oaiensino.perspectivas@gmail.com2675-91442675-9144opendoar:2022-10-06T12:10:55Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Paulo Freire and his contributions to education Paulo Freire e suas contribuições para a educação |
title |
Paulo Freire and his contributions to education |
spellingShingle |
Paulo Freire and his contributions to education Castro, Mariana Cunha Educação de Jovens e Adultos Método de Paulo Freire Paulo Freire Youth and Adult Education Paulo Freire Method Paulo Freire |
title_short |
Paulo Freire and his contributions to education |
title_full |
Paulo Freire and his contributions to education |
title_fullStr |
Paulo Freire and his contributions to education |
title_full_unstemmed |
Paulo Freire and his contributions to education |
title_sort |
Paulo Freire and his contributions to education |
author |
Castro, Mariana Cunha |
author_facet |
Castro, Mariana Cunha Cordeiro, Andria Magalhães |
author_role |
author |
author2 |
Cordeiro, Andria Magalhães |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Castro, Mariana Cunha Cordeiro, Andria Magalhães |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação de Jovens e Adultos Método de Paulo Freire Paulo Freire Youth and Adult Education Paulo Freire Method Paulo Freire |
topic |
Educação de Jovens e Adultos Método de Paulo Freire Paulo Freire Youth and Adult Education Paulo Freire Method Paulo Freire |
description |
Paulo Freire gave us, educators, an inexhaustible source of hope, showing us the way to a humanizing and emancipating education in favor of the autonomy of the students. This work aims to understand the main contributions of Paulo Freire to Brazilian Education, especially with regard to adult education. Our work is bibliographical in nature, bringing together theoretical sources, such as the works written by Paulo Freire and researchers who are dedicated to the study of his legacy. We believe that the teachings and reflections given by Freire lead us to be more critical subjects and responsible for our history as educators. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-07-31 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6425 |
url |
https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6425 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6425/5334 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Mariana Cunha Castro, Andria Magalhães Cordeiro http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Mariana Cunha Castro, Andria Magalhães Cordeiro http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará |
publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará |
dc.source.none.fl_str_mv |
Teaching in Perspectives; Vol. 2 No. 3 (2021): Edição especial: formação de professores; 1-5 Enseñar en perspectivas; Vol. 2 Núm. 3 (2021): Edição especial: formação de professores; 1-5 Ensino em Perspectivas; v. 2 n. 3 (2021): Edição especial: formação de professores; 1-5 2675-9144 reponame:Ensino em Perspectivas instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE) instacron:UECE |
instname_str |
Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
instacron_str |
UECE |
institution |
UECE |
reponame_str |
Ensino em Perspectivas |
collection |
Ensino em Perspectivas |
repository.name.fl_str_mv |
Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
repository.mail.fl_str_mv |
ensino.perspectivas@gmail.com |
_version_ |
1801213950783651840 |