Full-time high school: analysis of productions from 2016 to 2018
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Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Ensino em Perspectivas |
Texto Completo: | https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/7312 |
Resumo: | Ensino Médio em Tempo Integral (EMTI) is an educational policy centered on the development of the student, by increasing their permanence in school and offering curricular options. The work analyzes the meanings of this policy in the productions of Periódicos Capes, Biblioteca Digital Brasileira de Teses e Dissertações (BDTD) and Google Scholar, in the period from 2016 to 2018, in dialogue with the studies of Ball and Bowe (1992) and Lopes (2013). They highlight problems about teacher training, curricular flexibility and curricular standardization proposals. The research suggests that the policy on the agenda is an unfinished, lightened project and subject to criticism among researchers and the school community. |
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Full-time high school: analysis of productions from 2016 to 2018Ensino Médio em Tempo Integral: análise das produções de 2016 a 2018 PolíticaCurrículoEnsino MédioPoliticsCurriculumHigh SchoolEnsino Médio em Tempo Integral (EMTI) is an educational policy centered on the development of the student, by increasing their permanence in school and offering curricular options. The work analyzes the meanings of this policy in the productions of Periódicos Capes, Biblioteca Digital Brasileira de Teses e Dissertações (BDTD) and Google Scholar, in the period from 2016 to 2018, in dialogue with the studies of Ball and Bowe (1992) and Lopes (2013). They highlight problems about teacher training, curricular flexibility and curricular standardization proposals. The research suggests that the policy on the agenda is an unfinished, lightened project and subject to criticism among researchers and the school community.O Ensino Médio em Tempo Integral (EMTI) é uma política educacional centrada no desenvolvimento do aluno, mediante o aumento de sua permanência na escola e da oferta de opções curriculares. O trabalho analisa os sentidos dessa política nas produções dos Periódicos Capes, Biblioteca Digital Brasileira de Teses e Dissertações (BDTD) e Google Acadêmico, no período de 2016 a 2018, em diálogo com os estudos de Ball e Bowe (1992) e Lopes (2013). As produções analisadas evidenciam problematizações sobre formação docente, flexibilização curricular e propostas de padronização curricular. O estudo sugere que a política em pauta é um projeto inacabado, aligeirado e alvo de críticas entre pesquisadores e comunidade escolar.EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará2022-01-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/7312Teaching in Perspectives; Vol. 3 No. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-24Enseñar en perspectivas; Vol. 3 Núm. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-24Ensino em Perspectivas; v. 3 n. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-242675-9144reponame:Ensino em Perspectivasinstname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/7312/6346Copyright (c) 2022 Lavínia Maria Silva Queiroz, Cristiana Cosme da Silva, Meyre-Ester Barbosa de Oliveirahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessQueiroz, Lavínia Maria SilvaSilva, Cristiana Cosme daOliveira, Meyre-Ester Barbosa de2022-12-17T12:04:00Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/7312Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/indexPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/oaiensino.perspectivas@gmail.com2675-91442675-9144opendoar:2022-12-17T12:04Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false |
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