Universal Design Of Learning: the art of teaching without excluding

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Santos, Thays Vitória Andrade dos
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Martins, Alanna Vitória, Batista, Keury Berislane dos Santos
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Ensino em Perspectivas
Texto Completo: https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8863
Resumo: This article is due to the need to create new teaching practices in the school context, around providing an environment in which everyone is inserted, and for that, the Universal Design of Learning - DUA comes to contribute to the adequacy of a school curriculum capable of establish a methodology that fully develops the class. Therefore, providing access, permanence and development without limits, whose will acquire knowledge and skills to practice in the classroom a representation and expressive actions present in the DUA. In this way, this article, aiming at bibliographic studies, sought from a qualitative approach, to identify the objectives and clarify the relevance of the Universal Design of Learning in the process of teaching schooling.
id UECE-7_f793bcaca4a84b09db3aec70164545be
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.uece.br:article/8863
network_acronym_str UECE-7
network_name_str Ensino em Perspectivas
repository_id_str
spelling Universal Design Of Learning: the art of teaching without excluding Desenho Universal da Aprendizagem: a arte de ensinar sem excluirDesenho Universal da AprendizagemEducação inclusivaFormação de professoresUniversal Design of LearningInclusive educationTeacher trainingThis article is due to the need to create new teaching practices in the school context, around providing an environment in which everyone is inserted, and for that, the Universal Design of Learning - DUA comes to contribute to the adequacy of a school curriculum capable of establish a methodology that fully develops the class. Therefore, providing access, permanence and development without limits, whose will acquire knowledge and skills to practice in the classroom a representation and expressive actions present in the DUA. In this way, this article, aiming at bibliographic studies, sought from a qualitative approach, to identify the objectives and clarify the relevance of the Universal Design of Learning in the process of teaching schooling.Este artigo se dar devido a necessidade de criar novas práticas docentes no contexto escolar, em torno de proporcionar um ambiente no qual todos estejam inseridos, e para isso, o Desenho Universal da Aprendizagem – DUA - vem a contribuir para a adequação de um currículo escolar apto a estabelecer uma metodologia que desenvolva integralmente a turma. Portanto, proporcionando o acesso, permanência e desenvolvimento sem limites, cujos irão adquirir conhecimentos e habilidades para praticar em sala de aula uma representação e de ações expressivas presentes no DUA. Dessa forma, este artigo visando os estudos bibliográficos, buscou-se da abordagem qualitativa, a identificar os objetivos e esclarecer as relevâncias do Desenho Universal da Aprendizagem no processo da escolarização do magistério.  EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará2022-10-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8863Teaching in Perspectives; Vol. 3 No. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-13Enseñar en perspectivas; Vol. 3 Núm. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-13Ensino em Perspectivas; v. 3 n. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-132675-9144reponame:Ensino em Perspectivasinstname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8863/7349Copyright (c) 2022 Thays Vitória Andrade dos Santos, Alanna Vitória Martins, Keury Berislane dos Santos Batistahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSantos, Thays Vitória Andrade dos Martins, Alanna Vitória Batista, Keury Berislane dos Santos 2022-12-17T12:03:56Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/8863Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/indexPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/oaiensino.perspectivas@gmail.com2675-91442675-9144opendoar:2022-12-17T12:03:56Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false
dc.title.none.fl_str_mv Universal Design Of Learning: the art of teaching without excluding
Desenho Universal da Aprendizagem: a arte de ensinar sem excluir
title Universal Design Of Learning: the art of teaching without excluding
spellingShingle Universal Design Of Learning: the art of teaching without excluding
Santos, Thays Vitória Andrade dos
Desenho Universal da Aprendizagem
Educação inclusiva
Formação de professores
Universal Design of Learning
Inclusive education
Teacher training
title_short Universal Design Of Learning: the art of teaching without excluding
title_full Universal Design Of Learning: the art of teaching without excluding
title_fullStr Universal Design Of Learning: the art of teaching without excluding
title_full_unstemmed Universal Design Of Learning: the art of teaching without excluding
title_sort Universal Design Of Learning: the art of teaching without excluding
author Santos, Thays Vitória Andrade dos
author_facet Santos, Thays Vitória Andrade dos
Martins, Alanna Vitória
Batista, Keury Berislane dos Santos
author_role author
author2 Martins, Alanna Vitória
Batista, Keury Berislane dos Santos
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Santos, Thays Vitória Andrade dos
Martins, Alanna Vitória
Batista, Keury Berislane dos Santos
dc.subject.por.fl_str_mv Desenho Universal da Aprendizagem
Educação inclusiva
Formação de professores
Universal Design of Learning
Inclusive education
Teacher training
topic Desenho Universal da Aprendizagem
Educação inclusiva
Formação de professores
Universal Design of Learning
Inclusive education
Teacher training
description This article is due to the need to create new teaching practices in the school context, around providing an environment in which everyone is inserted, and for that, the Universal Design of Learning - DUA comes to contribute to the adequacy of a school curriculum capable of establish a methodology that fully develops the class. Therefore, providing access, permanence and development without limits, whose will acquire knowledge and skills to practice in the classroom a representation and expressive actions present in the DUA. In this way, this article, aiming at bibliographic studies, sought from a qualitative approach, to identify the objectives and clarify the relevance of the Universal Design of Learning in the process of teaching schooling.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-10-20
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8863
url https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8863
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8863/7349
dc.rights.driver.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará
publisher.none.fl_str_mv EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará
dc.source.none.fl_str_mv Teaching in Perspectives; Vol. 3 No. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-13
Enseñar en perspectivas; Vol. 3 Núm. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-13
Ensino em Perspectivas; v. 3 n. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-13
2675-9144
reponame:Ensino em Perspectivas
instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)
instacron:UECE
instname_str Universidade Estadual do Ceará (UECE)
instacron_str UECE
institution UECE
reponame_str Ensino em Perspectivas
collection Ensino em Perspectivas
repository.name.fl_str_mv Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE)
repository.mail.fl_str_mv ensino.perspectivas@gmail.com
_version_ 1801213951916113920