Universal Design Of Learning: the art of teaching without excluding
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Ensino em Perspectivas |
Texto Completo: | https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8863 |
Resumo: | This article is due to the need to create new teaching practices in the school context, around providing an environment in which everyone is inserted, and for that, the Universal Design of Learning - DUA comes to contribute to the adequacy of a school curriculum capable of establish a methodology that fully develops the class. Therefore, providing access, permanence and development without limits, whose will acquire knowledge and skills to practice in the classroom a representation and expressive actions present in the DUA. In this way, this article, aiming at bibliographic studies, sought from a qualitative approach, to identify the objectives and clarify the relevance of the Universal Design of Learning in the process of teaching schooling. |
id |
UECE-7_f793bcaca4a84b09db3aec70164545be |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.uece.br:article/8863 |
network_acronym_str |
UECE-7 |
network_name_str |
Ensino em Perspectivas |
repository_id_str |
|
spelling |
Universal Design Of Learning: the art of teaching without excluding Desenho Universal da Aprendizagem: a arte de ensinar sem excluirDesenho Universal da AprendizagemEducação inclusivaFormação de professoresUniversal Design of LearningInclusive educationTeacher trainingThis article is due to the need to create new teaching practices in the school context, around providing an environment in which everyone is inserted, and for that, the Universal Design of Learning - DUA comes to contribute to the adequacy of a school curriculum capable of establish a methodology that fully develops the class. Therefore, providing access, permanence and development without limits, whose will acquire knowledge and skills to practice in the classroom a representation and expressive actions present in the DUA. In this way, this article, aiming at bibliographic studies, sought from a qualitative approach, to identify the objectives and clarify the relevance of the Universal Design of Learning in the process of teaching schooling.Este artigo se dar devido a necessidade de criar novas práticas docentes no contexto escolar, em torno de proporcionar um ambiente no qual todos estejam inseridos, e para isso, o Desenho Universal da Aprendizagem – DUA - vem a contribuir para a adequação de um currículo escolar apto a estabelecer uma metodologia que desenvolva integralmente a turma. Portanto, proporcionando o acesso, permanência e desenvolvimento sem limites, cujos irão adquirir conhecimentos e habilidades para praticar em sala de aula uma representação e de ações expressivas presentes no DUA. Dessa forma, este artigo visando os estudos bibliográficos, buscou-se da abordagem qualitativa, a identificar os objetivos e esclarecer as relevâncias do Desenho Universal da Aprendizagem no processo da escolarização do magistério. EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará2022-10-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8863Teaching in Perspectives; Vol. 3 No. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-13Enseñar en perspectivas; Vol. 3 Núm. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-13Ensino em Perspectivas; v. 3 n. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-132675-9144reponame:Ensino em Perspectivasinstname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8863/7349Copyright (c) 2022 Thays Vitória Andrade dos Santos, Alanna Vitória Martins, Keury Berislane dos Santos Batistahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSantos, Thays Vitória Andrade dos Martins, Alanna Vitória Batista, Keury Berislane dos Santos 2022-12-17T12:03:56Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/8863Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/indexPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/oaiensino.perspectivas@gmail.com2675-91442675-9144opendoar:2022-12-17T12:03:56Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Universal Design Of Learning: the art of teaching without excluding Desenho Universal da Aprendizagem: a arte de ensinar sem excluir |
title |
Universal Design Of Learning: the art of teaching without excluding |
spellingShingle |
Universal Design Of Learning: the art of teaching without excluding Santos, Thays Vitória Andrade dos Desenho Universal da Aprendizagem Educação inclusiva Formação de professores Universal Design of Learning Inclusive education Teacher training |
title_short |
Universal Design Of Learning: the art of teaching without excluding |
title_full |
Universal Design Of Learning: the art of teaching without excluding |
title_fullStr |
Universal Design Of Learning: the art of teaching without excluding |
title_full_unstemmed |
Universal Design Of Learning: the art of teaching without excluding |
title_sort |
Universal Design Of Learning: the art of teaching without excluding |
author |
Santos, Thays Vitória Andrade dos |
author_facet |
Santos, Thays Vitória Andrade dos Martins, Alanna Vitória Batista, Keury Berislane dos Santos |
author_role |
author |
author2 |
Martins, Alanna Vitória Batista, Keury Berislane dos Santos |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Santos, Thays Vitória Andrade dos Martins, Alanna Vitória Batista, Keury Berislane dos Santos |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Desenho Universal da Aprendizagem Educação inclusiva Formação de professores Universal Design of Learning Inclusive education Teacher training |
topic |
Desenho Universal da Aprendizagem Educação inclusiva Formação de professores Universal Design of Learning Inclusive education Teacher training |
description |
This article is due to the need to create new teaching practices in the school context, around providing an environment in which everyone is inserted, and for that, the Universal Design of Learning - DUA comes to contribute to the adequacy of a school curriculum capable of establish a methodology that fully develops the class. Therefore, providing access, permanence and development without limits, whose will acquire knowledge and skills to practice in the classroom a representation and expressive actions present in the DUA. In this way, this article, aiming at bibliographic studies, sought from a qualitative approach, to identify the objectives and clarify the relevance of the Universal Design of Learning in the process of teaching schooling. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-10-20 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8863 |
url |
https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8863 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/8863/7349 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará |
publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará |
dc.source.none.fl_str_mv |
Teaching in Perspectives; Vol. 3 No. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-13 Enseñar en perspectivas; Vol. 3 Núm. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-13 Ensino em Perspectivas; v. 3 n. 1 (2022): Ensino em Perspectivas; 1-13 2675-9144 reponame:Ensino em Perspectivas instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE) instacron:UECE |
instname_str |
Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
instacron_str |
UECE |
institution |
UECE |
reponame_str |
Ensino em Perspectivas |
collection |
Ensino em Perspectivas |
repository.name.fl_str_mv |
Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
repository.mail.fl_str_mv |
ensino.perspectivas@gmail.com |
_version_ |
1801213951916113920 |