Ludification and Gamification:: divergences and convergences from the perspective of systemic design management and education

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Ferreira, Alais Souza
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: de Figueiredo, Luiz Fernando Gonçalves
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Projética Revista Científica de Design
Texto Completo: https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/projetica/article/view/43868
Resumo: This article aims to report the meaning, divergences and convergences of ludification and gamification from practical experience with researchers of the Núcleo de Abordagem Sistêmica do Design (NASDesign), and with the young and pedagogues of the Irmandade do Divino Espírito Santo (IDES). This report will occur from the perspective of systemic design management and education. The main result found is that ludification and gamification have different meanings, but they are processes that complement each other.
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spelling Ludification and Gamification:: divergences and convergences from the perspective of systemic design management and educationLudificação e Gamificação: Divergências e convergências sob a perspectiva de gestão de design sistêmica e de educaçãoludificaçãogamificaçãogestão de design sistêmicaeducação.ludificationgamificationsystemic design managementeducationThis article aims to report the meaning, divergences and convergences of ludification and gamification from practical experience with researchers of the Núcleo de Abordagem Sistêmica do Design (NASDesign), and with the young and pedagogues of the Irmandade do Divino Espírito Santo (IDES). This report will occur from the perspective of systemic design management and education. The main result found is that ludification and gamification have different meanings, but they are processes that complement each other.Este artigo objetiva relatar o significado, as divergências e as convergências de ludificação e de gamificação a partir da experiência prática com os pesquisadores do Núcleo de Abordagem Sistêmica do Design (NASDesign), e com os jovens e os pedagogos da Irmandade do Divino Espírito Santo (IDES). Esse relato irá ocorrer pela perspectiva da gestão de design sistêmica e da educação. O principal resultado encontrado é que a ludificação e a gamificação possuem significados distintos, mas são processos que se complementam.Universidade Estadual de Londrina2022-06-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Paresapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/projetica/article/view/4386810.5433/2236-2207.2023.v14.n1.43868Projetica; v. 14 n. 1 (2023); 1–302236-2207reponame:Projética Revista Científica de Designinstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/projetica/article/view/43868/49088Copyright (c) 2022 Projeticahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFerreira, Alais Souzade Figueiredo, Luiz Fernando Gonçalves2023-07-22T00:56:36Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/43868Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/projetica/PUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/projetica/oai||projetica@uel.br2236-22072236-2207opendoar:2023-07-22T00:56:36Projética Revista Científica de Design - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false
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