Politics, marketing and neoliberalism
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 1996 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Mediações - Revista de Ciências Sociais |
Texto Completo: | https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/mediacoes/article/view/9388 |
Resumo: | The text contains an analysis of the political relationship and its possible awareness at its specific moment understood by the electoral process (Londrina - elections 92). As this electoral process nowadays, it nourishes itself with some techniques known as Political-Electoral Marketing, and how these contribute to a dynamic of emptying the political life itself. It also seeks to connect this political emptying and its consequences, with the advancement of the neoliberal conception whose apex seems to make politics coincide as yet another manifestation of the Market. |
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Politics, marketing and neoliberalismPolítica, marketing e neoliberalismoProcesso político-eleitoralPartido políticoConsciência políticaMarketing político-eleitoralNeoliberalismoThe text contains an analysis of the political relationship and its possible awareness at its specific moment understood by the electoral process (Londrina - elections 92). As this electoral process nowadays, it nourishes itself with some techniques known as Political-Electoral Marketing, and how these contribute to a dynamic of emptying the political life itself. It also seeks to connect this political emptying and its consequences, with the advancement of the neoliberal conception whose apex seems to make politics coincide as yet another manifestation of the Market.O texto contém uma análise da relação política e sua possível consciência no seu momento específico compreendido pelo processo eleitoral (Londrina - eleições 92). Como este processo eleitoral em nossos dias, nutre-se de algumas técnicas conhecidas como Marketing Político-Eleitoral, e de como estas, contribuem para uma dinâmica de esvaziamento da vida política propriamente dita. Procura ainda, conectar esse esvaziamento político e suas consequências, com o avanço da concepção neoliberal cujo ápice parece fazer coincidir a política como mais uma manifestação de Mercado.Universidade Estadual de Londrina1996-06-16info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/mediacoes/article/view/938810.5433/2176-6665.1996v1n1p14Mediações - Revista de Ciências Sociais; Vol. 1 No. 1 (1996); 14-17Mediações - Revista de Ciências Sociais; Vol. 1 Núm. 1 (1996); 14-17Mediações - Revista de Ciências Sociais; v. 1 n. 1 (1996); 14-172176-66651414-0543reponame:Mediações - Revista de Ciências Sociaisinstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/mediacoes/article/view/9388/8127Copyright (c) 1996 Pedro Roberto Ferreirainfo:eu-repo/semantics/openAccessFerreira, Pedro Roberto2022-07-04T12:52:18Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/9388Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/mediacoes/indexPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/mediacoes/oaimediacoes@uel.br2176-66652176-6665opendoar:2023-01-13T10:37:52.610154Mediações - Revista de Ciências Sociais - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false |
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