Sociology teacher training: a study in the light of historical-cultural theory

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Barbosa, Maria Valéria
Data de Publicação: 2007
Outros Autores: Mendonça, Sueli Guadelupe de Lima
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Mediações - Revista de Ciências Sociais
Texto Completo: https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/mediacoes/article/view/3395
Resumo: The aim of this paper is to develop some reflections about the trajectory of the course of Social Sciences in the Faculty of Philosophy and Science — Unesp/Marília — by means of the historical-cultural theory, and to reveal the most relevant contributions to the formation of the teacher of Sociology, in the context of the implementation of Sociology, as an obligatory discipline, in the senior high school, all over the country, aiming to the formation of a professional aware of the quality of public education and of knowledge socialization.
id UEL-16_c5ac073bcc34dc744ba42e3b34c45d5f
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3395
network_acronym_str UEL-16
network_name_str Mediações - Revista de Ciências Sociais
repository_id_str
spelling Sociology teacher training: a study in the light of historical-cultural theoryFormação de professores de Sociologia: um estudo à luz da teoria histórico-culturalCourse of Social SciencesTeaching of SociologyNucleus of TeachingEducational experienceCurso de Ciências SociaisEnsino de SociologiaNúcleo de EnsinoExperiência educacionalThe aim of this paper is to develop some reflections about the trajectory of the course of Social Sciences in the Faculty of Philosophy and Science — Unesp/Marília — by means of the historical-cultural theory, and to reveal the most relevant contributions to the formation of the teacher of Sociology, in the context of the implementation of Sociology, as an obligatory discipline, in the senior high school, all over the country, aiming to the formation of a professional aware of the quality of public education and of knowledge socialization.O objetivo deste artigo é fazer uma reflexão da trajetória do curso de Ciências Sociais da Faculdade de Filosofia e Ciências, Unesp/Marília, sob a perspectiva da teoria histórico cultural, e destacar as contribuições mais relevantes à formação do professor de Sociologia, no contexto da implantação da obrigatoriedade da Sociologia no ensino médio, em nível nacional, visando à formação de um profissional comprometido com a educação pública de qualidade e com a socialização do conhecimento.Universidade Estadual de Londrina2007-07-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/mediacoes/article/view/339510.5433/2176-6665.2007v12n1p159Mediações - Revista de Ciências Sociais; Vol. 12 No. 1 (2007); 159-176Mediações - Revista de Ciências Sociais; Vol. 12 Núm. 1 (2007); 159-176Mediações - Revista de Ciências Sociais; v. 12 n. 1 (2007); 159-1762176-66651414-0543reponame:Mediações - Revista de Ciências Sociaisinstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/mediacoes/article/view/3395/2764Copyright (c) 2007 Maria Valéria Barbosa, Sueli Guadelupe de Lima Mendonçainfo:eu-repo/semantics/openAccessBarbosa, Maria ValériaMendonça, Sueli Guadelupe de Lima2022-05-26T14:18:17Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3395Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/mediacoes/indexPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/mediacoes/oaimediacoes@uel.br2176-66652176-6665opendoar:2023-01-13T10:37:31.434458Mediações - Revista de Ciências Sociais - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false
dc.title.none.fl_str_mv Sociology teacher training: a study in the light of historical-cultural theory
Formação de professores de Sociologia: um estudo à luz da teoria histórico-cultural
title Sociology teacher training: a study in the light of historical-cultural theory
spellingShingle Sociology teacher training: a study in the light of historical-cultural theory
Barbosa, Maria Valéria
Course of Social Sciences
Teaching of Sociology
Nucleus of Teaching
Educational experience
Curso de Ciências Sociais
Ensino de Sociologia
Núcleo de Ensino
Experiência educacional
title_short Sociology teacher training: a study in the light of historical-cultural theory
title_full Sociology teacher training: a study in the light of historical-cultural theory
title_fullStr Sociology teacher training: a study in the light of historical-cultural theory
title_full_unstemmed Sociology teacher training: a study in the light of historical-cultural theory
title_sort Sociology teacher training: a study in the light of historical-cultural theory
author Barbosa, Maria Valéria
author_facet Barbosa, Maria Valéria
Mendonça, Sueli Guadelupe de Lima
author_role author
author2 Mendonça, Sueli Guadelupe de Lima
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Barbosa, Maria Valéria
Mendonça, Sueli Guadelupe de Lima
dc.subject.por.fl_str_mv Course of Social Sciences
Teaching of Sociology
Nucleus of Teaching
Educational experience
Curso de Ciências Sociais
Ensino de Sociologia
Núcleo de Ensino
Experiência educacional
topic Course of Social Sciences
Teaching of Sociology
Nucleus of Teaching
Educational experience
Curso de Ciências Sociais
Ensino de Sociologia
Núcleo de Ensino
Experiência educacional
description The aim of this paper is to develop some reflections about the trajectory of the course of Social Sciences in the Faculty of Philosophy and Science — Unesp/Marília — by means of the historical-cultural theory, and to reveal the most relevant contributions to the formation of the teacher of Sociology, in the context of the implementation of Sociology, as an obligatory discipline, in the senior high school, all over the country, aiming to the formation of a professional aware of the quality of public education and of knowledge socialization.
publishDate 2007
dc.date.none.fl_str_mv 2007-07-15
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/mediacoes/article/view/3395
10.5433/2176-6665.2007v12n1p159
url https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/mediacoes/article/view/3395
identifier_str_mv 10.5433/2176-6665.2007v12n1p159
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/mediacoes/article/view/3395/2764
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2007 Maria Valéria Barbosa, Sueli Guadelupe de Lima Mendonça
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2007 Maria Valéria Barbosa, Sueli Guadelupe de Lima Mendonça
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Londrina
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Londrina
dc.source.none.fl_str_mv Mediações - Revista de Ciências Sociais; Vol. 12 No. 1 (2007); 159-176
Mediações - Revista de Ciências Sociais; Vol. 12 Núm. 1 (2007); 159-176
Mediações - Revista de Ciências Sociais; v. 12 n. 1 (2007); 159-176
2176-6665
1414-0543
reponame:Mediações - Revista de Ciências Sociais
instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)
instacron:UEL
instname_str Universidade Estadual de Londrina (UEL)
instacron_str UEL
institution UEL
reponame_str Mediações - Revista de Ciências Sociais
collection Mediações - Revista de Ciências Sociais
repository.name.fl_str_mv Mediações - Revista de Ciências Sociais - Universidade Estadual de Londrina (UEL)
repository.mail.fl_str_mv mediacoes@uel.br
_version_ 1797047381565374464