Sociology teacher training: a study in the light of historical-cultural theory
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2007 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Mediações - Revista de Ciências Sociais |
Texto Completo: | https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/mediacoes/article/view/3395 |
Resumo: | The aim of this paper is to develop some reflections about the trajectory of the course of Social Sciences in the Faculty of Philosophy and Science — Unesp/Marília — by means of the historical-cultural theory, and to reveal the most relevant contributions to the formation of the teacher of Sociology, in the context of the implementation of Sociology, as an obligatory discipline, in the senior high school, all over the country, aiming to the formation of a professional aware of the quality of public education and of knowledge socialization. |
id |
UEL-16_c5ac073bcc34dc744ba42e3b34c45d5f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3395 |
network_acronym_str |
UEL-16 |
network_name_str |
Mediações - Revista de Ciências Sociais |
repository_id_str |
|
spelling |
Sociology teacher training: a study in the light of historical-cultural theoryFormação de professores de Sociologia: um estudo à luz da teoria histórico-culturalCourse of Social SciencesTeaching of SociologyNucleus of TeachingEducational experienceCurso de Ciências SociaisEnsino de SociologiaNúcleo de EnsinoExperiência educacionalThe aim of this paper is to develop some reflections about the trajectory of the course of Social Sciences in the Faculty of Philosophy and Science — Unesp/Marília — by means of the historical-cultural theory, and to reveal the most relevant contributions to the formation of the teacher of Sociology, in the context of the implementation of Sociology, as an obligatory discipline, in the senior high school, all over the country, aiming to the formation of a professional aware of the quality of public education and of knowledge socialization.O objetivo deste artigo é fazer uma reflexão da trajetória do curso de Ciências Sociais da Faculdade de Filosofia e Ciências, Unesp/Marília, sob a perspectiva da teoria histórico cultural, e destacar as contribuições mais relevantes à formação do professor de Sociologia, no contexto da implantação da obrigatoriedade da Sociologia no ensino médio, em nível nacional, visando à formação de um profissional comprometido com a educação pública de qualidade e com a socialização do conhecimento.Universidade Estadual de Londrina2007-07-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/mediacoes/article/view/339510.5433/2176-6665.2007v12n1p159Mediações - Revista de Ciências Sociais; Vol. 12 No. 1 (2007); 159-176Mediações - Revista de Ciências Sociais; Vol. 12 Núm. 1 (2007); 159-176Mediações - Revista de Ciências Sociais; v. 12 n. 1 (2007); 159-1762176-66651414-0543reponame:Mediações - Revista de Ciências Sociaisinstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/mediacoes/article/view/3395/2764Copyright (c) 2007 Maria Valéria Barbosa, Sueli Guadelupe de Lima Mendonçainfo:eu-repo/semantics/openAccessBarbosa, Maria ValériaMendonça, Sueli Guadelupe de Lima2022-05-26T14:18:17Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3395Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/mediacoes/indexPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/mediacoes/oaimediacoes@uel.br2176-66652176-6665opendoar:2023-01-13T10:37:31.434458Mediações - Revista de Ciências Sociais - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Sociology teacher training: a study in the light of historical-cultural theory Formação de professores de Sociologia: um estudo à luz da teoria histórico-cultural |
title |
Sociology teacher training: a study in the light of historical-cultural theory |
spellingShingle |
Sociology teacher training: a study in the light of historical-cultural theory Barbosa, Maria Valéria Course of Social Sciences Teaching of Sociology Nucleus of Teaching Educational experience Curso de Ciências Sociais Ensino de Sociologia Núcleo de Ensino Experiência educacional |
title_short |
Sociology teacher training: a study in the light of historical-cultural theory |
title_full |
Sociology teacher training: a study in the light of historical-cultural theory |
title_fullStr |
Sociology teacher training: a study in the light of historical-cultural theory |
title_full_unstemmed |
Sociology teacher training: a study in the light of historical-cultural theory |
title_sort |
Sociology teacher training: a study in the light of historical-cultural theory |
author |
Barbosa, Maria Valéria |
author_facet |
Barbosa, Maria Valéria Mendonça, Sueli Guadelupe de Lima |
author_role |
author |
author2 |
Mendonça, Sueli Guadelupe de Lima |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Barbosa, Maria Valéria Mendonça, Sueli Guadelupe de Lima |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Course of Social Sciences Teaching of Sociology Nucleus of Teaching Educational experience Curso de Ciências Sociais Ensino de Sociologia Núcleo de Ensino Experiência educacional |
topic |
Course of Social Sciences Teaching of Sociology Nucleus of Teaching Educational experience Curso de Ciências Sociais Ensino de Sociologia Núcleo de Ensino Experiência educacional |
description |
The aim of this paper is to develop some reflections about the trajectory of the course of Social Sciences in the Faculty of Philosophy and Science — Unesp/Marília — by means of the historical-cultural theory, and to reveal the most relevant contributions to the formation of the teacher of Sociology, in the context of the implementation of Sociology, as an obligatory discipline, in the senior high school, all over the country, aiming to the formation of a professional aware of the quality of public education and of knowledge socialization. |
publishDate |
2007 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2007-07-15 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/mediacoes/article/view/3395 10.5433/2176-6665.2007v12n1p159 |
url |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/mediacoes/article/view/3395 |
identifier_str_mv |
10.5433/2176-6665.2007v12n1p159 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/mediacoes/article/view/3395/2764 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2007 Maria Valéria Barbosa, Sueli Guadelupe de Lima Mendonça info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2007 Maria Valéria Barbosa, Sueli Guadelupe de Lima Mendonça |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Londrina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Londrina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Mediações - Revista de Ciências Sociais; Vol. 12 No. 1 (2007); 159-176 Mediações - Revista de Ciências Sociais; Vol. 12 Núm. 1 (2007); 159-176 Mediações - Revista de Ciências Sociais; v. 12 n. 1 (2007); 159-176 2176-6665 1414-0543 reponame:Mediações - Revista de Ciências Sociais instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL) instacron:UEL |
instname_str |
Universidade Estadual de Londrina (UEL) |
instacron_str |
UEL |
institution |
UEL |
reponame_str |
Mediações - Revista de Ciências Sociais |
collection |
Mediações - Revista de Ciências Sociais |
repository.name.fl_str_mv |
Mediações - Revista de Ciências Sociais - Universidade Estadual de Londrina (UEL) |
repository.mail.fl_str_mv |
mediacoes@uel.br |
_version_ |
1797047381565374464 |