Error analysis and written production in Spanish as a foreign language

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Cox, Maria Inês Pagliarini
Data de Publicação: 2004
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Signum: Estudos da Linguagem
Texto Completo: https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3634
Resumo: In the first part of this paper, some basic concepts are presented concerning the following models: Contrastive analysis, Error analysis and Interlanguage. In the second part, the results of  an investigation carried out on the errors made by  undergraduate students in a Spanish language course are presented.
id UEL-3_60a0668152f3902f5c35a4205bd7f033
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3634
network_acronym_str UEL-3
network_name_str Signum: Estudos da Linguagem
repository_id_str
spelling Error analysis and written production in Spanish as a foreign languageFricções Lingüístico Culturais na Arena da Sala de Aula: Fronteiras ou Barreiras?Spanish languageTeachingWritten productionErrorsFossilization.Sala de aulaDescontinuidade interacionalFronteira/Barreira à aprendizagem.In the first part of this paper, some basic concepts are presented concerning the following models: Contrastive analysis, Error analysis and Interlanguage. In the second part, the results of  an investigation carried out on the errors made by  undergraduate students in a Spanish language course are presented.Este estudo revisita duas formas de interpretar a descontinuidade interacional casa-escola e seus efeitos na carreira dos alunos. A primeira se detém nos processos sociais de larga escala, perguntando-se: o que se passa fora da sala de aula, na sociedade mais ampla, que determina os resultados de dentro da sala de aula. A segunda, sem ignorar o que se passa no contexto macro-social, concentra-se nas interações cotidianas que têm lugar nas salas de aula. Nas duas interpretações, a correlação entre descontinuidade lingüística e fracasso escolar é também revisitada. O estudo culmina com uma reafirmação dos princípios basilares da pedagogia culturalmente sensível, mais adequada para orientar o processo de ensino-aprendizagem em contextos lingüístico-culturais complexos.UEL2004-07-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/363410.5433/2237-4876.2002v5n1p107Signum: Estudos da Linguagem; Vol. 5 No. 1 (2002): Volume Atemático; 107-123Signum: Estudos da Linguagem; v. 5 n. 1 (2002): Volume Atemático; 107-1232237-4876reponame:Signum: Estudos da Linguageminstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3634/2937Cox, Maria Inês Pagliariniinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-11-16T17:57:44Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3634Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/signumPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/oai||signum@uel.br2237-48761516-3083opendoar:2022-11-16T17:57:44Signum: Estudos da Linguagem - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false
dc.title.none.fl_str_mv Error analysis and written production in Spanish as a foreign language
Fricções Lingüístico Culturais na Arena da Sala de Aula: Fronteiras ou Barreiras?
title Error analysis and written production in Spanish as a foreign language
spellingShingle Error analysis and written production in Spanish as a foreign language
Cox, Maria Inês Pagliarini
Spanish language
Teaching
Written production
Errors
Fossilization.
Sala de aula
Descontinuidade interacional
Fronteira/Barreira à aprendizagem.
title_short Error analysis and written production in Spanish as a foreign language
title_full Error analysis and written production in Spanish as a foreign language
title_fullStr Error analysis and written production in Spanish as a foreign language
title_full_unstemmed Error analysis and written production in Spanish as a foreign language
title_sort Error analysis and written production in Spanish as a foreign language
author Cox, Maria Inês Pagliarini
author_facet Cox, Maria Inês Pagliarini
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Cox, Maria Inês Pagliarini
dc.subject.por.fl_str_mv Spanish language
Teaching
Written production
Errors
Fossilization.
Sala de aula
Descontinuidade interacional
Fronteira/Barreira à aprendizagem.
topic Spanish language
Teaching
Written production
Errors
Fossilization.
Sala de aula
Descontinuidade interacional
Fronteira/Barreira à aprendizagem.
description In the first part of this paper, some basic concepts are presented concerning the following models: Contrastive analysis, Error analysis and Interlanguage. In the second part, the results of  an investigation carried out on the errors made by  undergraduate students in a Spanish language course are presented.
publishDate 2004
dc.date.none.fl_str_mv 2004-07-15
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado pelos pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3634
10.5433/2237-4876.2002v5n1p107
url https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3634
identifier_str_mv 10.5433/2237-4876.2002v5n1p107
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3634/2937
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv UEL
publisher.none.fl_str_mv UEL
dc.source.none.fl_str_mv Signum: Estudos da Linguagem; Vol. 5 No. 1 (2002): Volume Atemático; 107-123
Signum: Estudos da Linguagem; v. 5 n. 1 (2002): Volume Atemático; 107-123
2237-4876
reponame:Signum: Estudos da Linguagem
instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)
instacron:UEL
instname_str Universidade Estadual de Londrina (UEL)
instacron_str UEL
institution UEL
reponame_str Signum: Estudos da Linguagem
collection Signum: Estudos da Linguagem
repository.name.fl_str_mv Signum: Estudos da Linguagem - Universidade Estadual de Londrina (UEL)
repository.mail.fl_str_mv ||signum@uel.br
_version_ 1799305961152708608