Error analysis and written production in Spanish as a foreign language
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2004 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Signum: Estudos da Linguagem |
Texto Completo: | https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3634 |
Resumo: | In the first part of this paper, some basic concepts are presented concerning the following models: Contrastive analysis, Error analysis and Interlanguage. In the second part, the results of an investigation carried out on the errors made by undergraduate students in a Spanish language course are presented. |
id |
UEL-3_60a0668152f3902f5c35a4205bd7f033 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3634 |
network_acronym_str |
UEL-3 |
network_name_str |
Signum: Estudos da Linguagem |
repository_id_str |
|
spelling |
Error analysis and written production in Spanish as a foreign languageFricções Lingüístico Culturais na Arena da Sala de Aula: Fronteiras ou Barreiras?Spanish languageTeachingWritten productionErrorsFossilization.Sala de aulaDescontinuidade interacionalFronteira/Barreira à aprendizagem.In the first part of this paper, some basic concepts are presented concerning the following models: Contrastive analysis, Error analysis and Interlanguage. In the second part, the results of an investigation carried out on the errors made by undergraduate students in a Spanish language course are presented.Este estudo revisita duas formas de interpretar a descontinuidade interacional casa-escola e seus efeitos na carreira dos alunos. A primeira se detém nos processos sociais de larga escala, perguntando-se: o que se passa fora da sala de aula, na sociedade mais ampla, que determina os resultados de dentro da sala de aula. A segunda, sem ignorar o que se passa no contexto macro-social, concentra-se nas interações cotidianas que têm lugar nas salas de aula. Nas duas interpretações, a correlação entre descontinuidade lingüística e fracasso escolar é também revisitada. O estudo culmina com uma reafirmação dos princípios basilares da pedagogia culturalmente sensível, mais adequada para orientar o processo de ensino-aprendizagem em contextos lingüístico-culturais complexos.UEL2004-07-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/363410.5433/2237-4876.2002v5n1p107Signum: Estudos da Linguagem; Vol. 5 No. 1 (2002): Volume Atemático; 107-123Signum: Estudos da Linguagem; v. 5 n. 1 (2002): Volume Atemático; 107-1232237-4876reponame:Signum: Estudos da Linguageminstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3634/2937Cox, Maria Inês Pagliariniinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-11-16T17:57:44Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3634Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/signumPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/oai||signum@uel.br2237-48761516-3083opendoar:2022-11-16T17:57:44Signum: Estudos da Linguagem - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Error analysis and written production in Spanish as a foreign language Fricções Lingüístico Culturais na Arena da Sala de Aula: Fronteiras ou Barreiras? |
title |
Error analysis and written production in Spanish as a foreign language |
spellingShingle |
Error analysis and written production in Spanish as a foreign language Cox, Maria Inês Pagliarini Spanish language Teaching Written production Errors Fossilization. Sala de aula Descontinuidade interacional Fronteira/Barreira à aprendizagem. |
title_short |
Error analysis and written production in Spanish as a foreign language |
title_full |
Error analysis and written production in Spanish as a foreign language |
title_fullStr |
Error analysis and written production in Spanish as a foreign language |
title_full_unstemmed |
Error analysis and written production in Spanish as a foreign language |
title_sort |
Error analysis and written production in Spanish as a foreign language |
author |
Cox, Maria Inês Pagliarini |
author_facet |
Cox, Maria Inês Pagliarini |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Cox, Maria Inês Pagliarini |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Spanish language Teaching Written production Errors Fossilization. Sala de aula Descontinuidade interacional Fronteira/Barreira à aprendizagem. |
topic |
Spanish language Teaching Written production Errors Fossilization. Sala de aula Descontinuidade interacional Fronteira/Barreira à aprendizagem. |
description |
In the first part of this paper, some basic concepts are presented concerning the following models: Contrastive analysis, Error analysis and Interlanguage. In the second part, the results of an investigation carried out on the errors made by undergraduate students in a Spanish language course are presented. |
publishDate |
2004 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2004-07-15 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado pelos pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3634 10.5433/2237-4876.2002v5n1p107 |
url |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3634 |
identifier_str_mv |
10.5433/2237-4876.2002v5n1p107 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3634/2937 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
UEL |
publisher.none.fl_str_mv |
UEL |
dc.source.none.fl_str_mv |
Signum: Estudos da Linguagem; Vol. 5 No. 1 (2002): Volume Atemático; 107-123 Signum: Estudos da Linguagem; v. 5 n. 1 (2002): Volume Atemático; 107-123 2237-4876 reponame:Signum: Estudos da Linguagem instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL) instacron:UEL |
instname_str |
Universidade Estadual de Londrina (UEL) |
instacron_str |
UEL |
institution |
UEL |
reponame_str |
Signum: Estudos da Linguagem |
collection |
Signum: Estudos da Linguagem |
repository.name.fl_str_mv |
Signum: Estudos da Linguagem - Universidade Estadual de Londrina (UEL) |
repository.mail.fl_str_mv |
||signum@uel.br |
_version_ |
1799305961152708608 |