The debate as a textual genre to be incentivated in language classes
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2004 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Signum: Estudos da Linguagem |
DOI: | 10.5433/2237-4876.2002v5n1p125 |
Texto Completo: | https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3636 |
Resumo: | The present work proposes the inclusion of debates as a text genre to be developed in the processes of teaching-learning a mother tongue and foreign languages due to the communicative needs to be developed or improved in the Brazilian school context within the sociodiscursive interactional perspective. |
id |
UEL-3_83e18ef851bb1269daebcf1d0a1a53d7 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3636 |
network_acronym_str |
UEL-3 |
network_name_str |
Signum: Estudos da Linguagem |
spelling |
The debate as a textual genre to be incentivated in language classes“Debate” un como género textual que debe ser fomentado en classes de lenguas extranjeras O Debate como Gênero Textual a ser Fomentado nas Aulas de LínguasTextual genreDebateSociodiscursive interactionism.Género textualDebateintercaccionismo sociodiscursivo.Gênero textualDebateInteracionismo sócio-discursivo.The present work proposes the inclusion of debates as a text genre to be developed in the processes of teaching-learning a mother tongue and foreign languages due to the communicative needs to be developed or improved in the Brazilian school context within the sociodiscursive interactional perspective.En el presente estudio, se propone la inclusión del “Debate” un como género textual que debe ser fomentado en los procesos de enseñanza/aprendizaje de lengua materna y lenguas extranjeras, teniendo en cuenta las necesidades comunicativas que deben desarrollarse o perfeccionarse en el contexto escolar brasileño según la perspectiva del intercaccionismo sociodiscursivo.No presente trabalho, propõe-se a inclusão do “Debate” como gênero textual a ser potencializado nos processos de ensino/aprendizagem de língua materna e línguas estrangeiras, face às necessidades comunicativas a serem desenvolvidas ou aperfeiçoadas no contexto escolar brasileiro na perspectiva do interacionismo sócio-discursivo.UEL2004-07-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/363610.5433/2237-4876.2002v5n1p125Signum: Estudos da Linguagem; Vol. 5 No. 1 (2002): Volume Atemático; 125-157Signum: Estudos da Linguagem; v. 5 n. 1 (2002): Volume Atemático; 125-1572237-4876reponame:Signum: Estudos da Linguageminstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3636/2941Cristovão, Vera Lúcia LopesDurão, Adja Balbino Amorim BarbieriNascimento, Elvira Lopesinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-11-16T17:57:44Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3636Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/signumPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/oai||signum@uel.br2237-48761516-3083opendoar:2022-11-16T17:57:44Signum: Estudos da Linguagem - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The debate as a textual genre to be incentivated in language classes “Debate” un como género textual que debe ser fomentado en classes de lenguas extranjeras O Debate como Gênero Textual a ser Fomentado nas Aulas de Línguas |
title |
The debate as a textual genre to be incentivated in language classes |
spellingShingle |
The debate as a textual genre to be incentivated in language classes The debate as a textual genre to be incentivated in language classes Cristovão, Vera Lúcia Lopes Textual genre Debate Sociodiscursive interactionism. Género textual Debate intercaccionismo sociodiscursivo. Gênero textual Debate Interacionismo sócio-discursivo. Cristovão, Vera Lúcia Lopes Textual genre Debate Sociodiscursive interactionism. Género textual Debate intercaccionismo sociodiscursivo. Gênero textual Debate Interacionismo sócio-discursivo. |
title_short |
The debate as a textual genre to be incentivated in language classes |
title_full |
The debate as a textual genre to be incentivated in language classes |
title_fullStr |
The debate as a textual genre to be incentivated in language classes The debate as a textual genre to be incentivated in language classes |
title_full_unstemmed |
The debate as a textual genre to be incentivated in language classes The debate as a textual genre to be incentivated in language classes |
title_sort |
The debate as a textual genre to be incentivated in language classes |
author |
Cristovão, Vera Lúcia Lopes |
author_facet |
Cristovão, Vera Lúcia Lopes Cristovão, Vera Lúcia Lopes Durão, Adja Balbino Amorim Barbieri Nascimento, Elvira Lopes Durão, Adja Balbino Amorim Barbieri Nascimento, Elvira Lopes |
author_role |
author |
author2 |
Durão, Adja Balbino Amorim Barbieri Nascimento, Elvira Lopes |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Cristovão, Vera Lúcia Lopes Durão, Adja Balbino Amorim Barbieri Nascimento, Elvira Lopes |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Textual genre Debate Sociodiscursive interactionism. Género textual Debate intercaccionismo sociodiscursivo. Gênero textual Debate Interacionismo sócio-discursivo. |
topic |
Textual genre Debate Sociodiscursive interactionism. Género textual Debate intercaccionismo sociodiscursivo. Gênero textual Debate Interacionismo sócio-discursivo. |
description |
The present work proposes the inclusion of debates as a text genre to be developed in the processes of teaching-learning a mother tongue and foreign languages due to the communicative needs to be developed or improved in the Brazilian school context within the sociodiscursive interactional perspective. |
publishDate |
2004 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2004-07-15 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado pelos pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3636 10.5433/2237-4876.2002v5n1p125 |
url |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3636 |
identifier_str_mv |
10.5433/2237-4876.2002v5n1p125 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3636/2941 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
UEL |
publisher.none.fl_str_mv |
UEL |
dc.source.none.fl_str_mv |
Signum: Estudos da Linguagem; Vol. 5 No. 1 (2002): Volume Atemático; 125-157 Signum: Estudos da Linguagem; v. 5 n. 1 (2002): Volume Atemático; 125-157 2237-4876 reponame:Signum: Estudos da Linguagem instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL) instacron:UEL |
instname_str |
Universidade Estadual de Londrina (UEL) |
instacron_str |
UEL |
institution |
UEL |
reponame_str |
Signum: Estudos da Linguagem |
collection |
Signum: Estudos da Linguagem |
repository.name.fl_str_mv |
Signum: Estudos da Linguagem - Universidade Estadual de Londrina (UEL) |
repository.mail.fl_str_mv |
||signum@uel.br |
_version_ |
1822182685497360384 |
dc.identifier.doi.none.fl_str_mv |
10.5433/2237-4876.2002v5n1p125 |