A Model of Assignment of Importance and its Contribution to Main Idea Instruction and Assessment

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Torres, Ana Cecília da Gama
Data de Publicação: 2004
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Signum: Estudos da Linguagem
Texto Completo: https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3991
Resumo: This paper presents the difficulties in assessing and teaching the ability to identify main ideas in EFL: the lack of consensus on what the term main idea means; the difficulty in establishing a criterion for main idea identification; the gap between research and EFL reading instruction. Attempting to bridge this gap, we propose that it is important for teachers and test constructors to become acquainted with models of assignment of importance to information which have already received support from previous experimental research. Finally, we conclude that due to the complexity of the construct (ability to identify main ideas), there is a need for further experimental and ethnographic research.  
id UEL-3_846f827bb875ff5723eb457bce8dcec1
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3991
network_acronym_str UEL-3
network_name_str Signum: Estudos da Linguagem
repository_id_str
spelling A Model of Assignment of Importance and its Contribution to Main Idea Instruction and AssessmentUm modelo de atribuição de importância e sua contribuição para a avaliação e instrução de ideias principaisEFL reading comprehensionapproaches to instruction and assessment of main ideasa model of assignment of importance to informationCompreensão em leitura em língua estrangeira (inglês)Ensino e avaliação de idéias principaisModelo de atribuição de importância à informação.This paper presents the difficulties in assessing and teaching the ability to identify main ideas in EFL: the lack of consensus on what the term main idea means; the difficulty in establishing a criterion for main idea identification; the gap between research and EFL reading instruction. Attempting to bridge this gap, we propose that it is important for teachers and test constructors to become acquainted with models of assignment of importance to information which have already received support from previous experimental research. Finally, we conclude that due to the complexity of the construct (ability to identify main ideas), there is a need for further experimental and ethnographic research.    Este artigo apresenta os problemas envolvidos no ensino e na avaliação da compreensão de idéias principais em leitura em língua estrangeira (inglês): arrolamos os pontos que provocam falta de consenso na definição do termo idéias principais; apontamos a dificuldade de se estabelecer critérios para a identificação e avaliação dessas idéias; apontamos uma lacuna entre o ensino e a pesquisa na área de compreensão em leitura em língua estrangeira. Argumentamos que modelos de atribuição de importância à informação que já se encontram corroboradas por resultados experimentais podem contribuir para o preenchimento dessa lacuna. No entanto, concluímos que, devido à complexidade envolvida na compreensão de idéias principais, há uma necessidade de se conduzir novas pesquisas experimentais e de cunho etnográfico.   UEL2004-12-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/399110.5433/2237-4876.2004v7n2p225Signum: Estudos da Linguagem; Vol. 7 No. 2 (2004): Volume Atemático; 225-240Signum: Estudos da Linguagem; v. 7 n. 2 (2004): Volume Atemático; 225-2402237-4876reponame:Signum: Estudos da Linguageminstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3991/23567Torres, Ana Cecília da Gamainfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-11-16T17:59:33Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3991Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/signumPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/oai||signum@uel.br2237-48761516-3083opendoar:2022-11-16T17:59:33Signum: Estudos da Linguagem - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false
dc.title.none.fl_str_mv A Model of Assignment of Importance and its Contribution to Main Idea Instruction and Assessment
Um modelo de atribuição de importância e sua contribuição para a avaliação e instrução de ideias principais
title A Model of Assignment of Importance and its Contribution to Main Idea Instruction and Assessment
spellingShingle A Model of Assignment of Importance and its Contribution to Main Idea Instruction and Assessment
Torres, Ana Cecília da Gama
EFL reading comprehension
approaches to instruction and assessment of main ideas
a model of assignment of importance to information
Compreensão em leitura em língua estrangeira (inglês)
Ensino e avaliação de idéias principais
Modelo de atribuição de importância à informação.
title_short A Model of Assignment of Importance and its Contribution to Main Idea Instruction and Assessment
title_full A Model of Assignment of Importance and its Contribution to Main Idea Instruction and Assessment
title_fullStr A Model of Assignment of Importance and its Contribution to Main Idea Instruction and Assessment
title_full_unstemmed A Model of Assignment of Importance and its Contribution to Main Idea Instruction and Assessment
title_sort A Model of Assignment of Importance and its Contribution to Main Idea Instruction and Assessment
author Torres, Ana Cecília da Gama
author_facet Torres, Ana Cecília da Gama
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Torres, Ana Cecília da Gama
dc.subject.por.fl_str_mv EFL reading comprehension
approaches to instruction and assessment of main ideas
a model of assignment of importance to information
Compreensão em leitura em língua estrangeira (inglês)
Ensino e avaliação de idéias principais
Modelo de atribuição de importância à informação.
topic EFL reading comprehension
approaches to instruction and assessment of main ideas
a model of assignment of importance to information
Compreensão em leitura em língua estrangeira (inglês)
Ensino e avaliação de idéias principais
Modelo de atribuição de importância à informação.
description This paper presents the difficulties in assessing and teaching the ability to identify main ideas in EFL: the lack of consensus on what the term main idea means; the difficulty in establishing a criterion for main idea identification; the gap between research and EFL reading instruction. Attempting to bridge this gap, we propose that it is important for teachers and test constructors to become acquainted with models of assignment of importance to information which have already received support from previous experimental research. Finally, we conclude that due to the complexity of the construct (ability to identify main ideas), there is a need for further experimental and ethnographic research.  
publishDate 2004
dc.date.none.fl_str_mv 2004-12-15
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado pelos pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3991
10.5433/2237-4876.2004v7n2p225
url https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3991
identifier_str_mv 10.5433/2237-4876.2004v7n2p225
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3991/23567
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv UEL
publisher.none.fl_str_mv UEL
dc.source.none.fl_str_mv Signum: Estudos da Linguagem; Vol. 7 No. 2 (2004): Volume Atemático; 225-240
Signum: Estudos da Linguagem; v. 7 n. 2 (2004): Volume Atemático; 225-240
2237-4876
reponame:Signum: Estudos da Linguagem
instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)
instacron:UEL
instname_str Universidade Estadual de Londrina (UEL)
instacron_str UEL
institution UEL
reponame_str Signum: Estudos da Linguagem
collection Signum: Estudos da Linguagem
repository.name.fl_str_mv Signum: Estudos da Linguagem - Universidade Estadual de Londrina (UEL)
repository.mail.fl_str_mv ||signum@uel.br
_version_ 1799305961624567808