A Model of Assignment of Importance and its Contribution to Main Idea Instruction and Assessment
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2004 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Signum: Estudos da Linguagem |
Texto Completo: | https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3991 |
Resumo: | This paper presents the difficulties in assessing and teaching the ability to identify main ideas in EFL: the lack of consensus on what the term main idea means; the difficulty in establishing a criterion for main idea identification; the gap between research and EFL reading instruction. Attempting to bridge this gap, we propose that it is important for teachers and test constructors to become acquainted with models of assignment of importance to information which have already received support from previous experimental research. Finally, we conclude that due to the complexity of the construct (ability to identify main ideas), there is a need for further experimental and ethnographic research. |
id |
UEL-3_846f827bb875ff5723eb457bce8dcec1 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3991 |
network_acronym_str |
UEL-3 |
network_name_str |
Signum: Estudos da Linguagem |
repository_id_str |
|
spelling |
A Model of Assignment of Importance and its Contribution to Main Idea Instruction and AssessmentUm modelo de atribuição de importância e sua contribuição para a avaliação e instrução de ideias principaisEFL reading comprehensionapproaches to instruction and assessment of main ideasa model of assignment of importance to informationCompreensão em leitura em língua estrangeira (inglês)Ensino e avaliação de idéias principaisModelo de atribuição de importância à informação.This paper presents the difficulties in assessing and teaching the ability to identify main ideas in EFL: the lack of consensus on what the term main idea means; the difficulty in establishing a criterion for main idea identification; the gap between research and EFL reading instruction. Attempting to bridge this gap, we propose that it is important for teachers and test constructors to become acquainted with models of assignment of importance to information which have already received support from previous experimental research. Finally, we conclude that due to the complexity of the construct (ability to identify main ideas), there is a need for further experimental and ethnographic research. Este artigo apresenta os problemas envolvidos no ensino e na avaliação da compreensão de idéias principais em leitura em língua estrangeira (inglês): arrolamos os pontos que provocam falta de consenso na definição do termo idéias principais; apontamos a dificuldade de se estabelecer critérios para a identificação e avaliação dessas idéias; apontamos uma lacuna entre o ensino e a pesquisa na área de compreensão em leitura em língua estrangeira. Argumentamos que modelos de atribuição de importância à informação que já se encontram corroboradas por resultados experimentais podem contribuir para o preenchimento dessa lacuna. No entanto, concluímos que, devido à complexidade envolvida na compreensão de idéias principais, há uma necessidade de se conduzir novas pesquisas experimentais e de cunho etnográfico. UEL2004-12-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/399110.5433/2237-4876.2004v7n2p225Signum: Estudos da Linguagem; Vol. 7 No. 2 (2004): Volume Atemático; 225-240Signum: Estudos da Linguagem; v. 7 n. 2 (2004): Volume Atemático; 225-2402237-4876reponame:Signum: Estudos da Linguageminstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3991/23567Torres, Ana Cecília da Gamainfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-11-16T17:59:33Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3991Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/signumPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/oai||signum@uel.br2237-48761516-3083opendoar:2022-11-16T17:59:33Signum: Estudos da Linguagem - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
A Model of Assignment of Importance and its Contribution to Main Idea Instruction and Assessment Um modelo de atribuição de importância e sua contribuição para a avaliação e instrução de ideias principais |
title |
A Model of Assignment of Importance and its Contribution to Main Idea Instruction and Assessment |
spellingShingle |
A Model of Assignment of Importance and its Contribution to Main Idea Instruction and Assessment Torres, Ana Cecília da Gama EFL reading comprehension approaches to instruction and assessment of main ideas a model of assignment of importance to information Compreensão em leitura em língua estrangeira (inglês) Ensino e avaliação de idéias principais Modelo de atribuição de importância à informação. |
title_short |
A Model of Assignment of Importance and its Contribution to Main Idea Instruction and Assessment |
title_full |
A Model of Assignment of Importance and its Contribution to Main Idea Instruction and Assessment |
title_fullStr |
A Model of Assignment of Importance and its Contribution to Main Idea Instruction and Assessment |
title_full_unstemmed |
A Model of Assignment of Importance and its Contribution to Main Idea Instruction and Assessment |
title_sort |
A Model of Assignment of Importance and its Contribution to Main Idea Instruction and Assessment |
author |
Torres, Ana Cecília da Gama |
author_facet |
Torres, Ana Cecília da Gama |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Torres, Ana Cecília da Gama |
dc.subject.por.fl_str_mv |
EFL reading comprehension approaches to instruction and assessment of main ideas a model of assignment of importance to information Compreensão em leitura em língua estrangeira (inglês) Ensino e avaliação de idéias principais Modelo de atribuição de importância à informação. |
topic |
EFL reading comprehension approaches to instruction and assessment of main ideas a model of assignment of importance to information Compreensão em leitura em língua estrangeira (inglês) Ensino e avaliação de idéias principais Modelo de atribuição de importância à informação. |
description |
This paper presents the difficulties in assessing and teaching the ability to identify main ideas in EFL: the lack of consensus on what the term main idea means; the difficulty in establishing a criterion for main idea identification; the gap between research and EFL reading instruction. Attempting to bridge this gap, we propose that it is important for teachers and test constructors to become acquainted with models of assignment of importance to information which have already received support from previous experimental research. Finally, we conclude that due to the complexity of the construct (ability to identify main ideas), there is a need for further experimental and ethnographic research. |
publishDate |
2004 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2004-12-15 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado pelos pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3991 10.5433/2237-4876.2004v7n2p225 |
url |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3991 |
identifier_str_mv |
10.5433/2237-4876.2004v7n2p225 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3991/23567 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
UEL |
publisher.none.fl_str_mv |
UEL |
dc.source.none.fl_str_mv |
Signum: Estudos da Linguagem; Vol. 7 No. 2 (2004): Volume Atemático; 225-240 Signum: Estudos da Linguagem; v. 7 n. 2 (2004): Volume Atemático; 225-240 2237-4876 reponame:Signum: Estudos da Linguagem instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL) instacron:UEL |
instname_str |
Universidade Estadual de Londrina (UEL) |
instacron_str |
UEL |
institution |
UEL |
reponame_str |
Signum: Estudos da Linguagem |
collection |
Signum: Estudos da Linguagem |
repository.name.fl_str_mv |
Signum: Estudos da Linguagem - Universidade Estadual de Londrina (UEL) |
repository.mail.fl_str_mv |
||signum@uel.br |
_version_ |
1799305961624567808 |