Genres in Oral Expression: Elements for a Didactic Sequence in the domain of Argument>
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Data de Publicação: | 2005 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
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Texto Completo: | https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3641 |
Resumo: | In this article the generic dimensions of the so called “classroom discourse” are analyzed in order to discuss the modes of unfolding certain genres in oral production. The results obtained reveal that the school interaction situation makes it possible the construction of several genres and that the discursive production of the subjects is organized in enunciation modalities which present specific compositional forms, themes and styles that demand further research by in-service and pre-service teachers. |
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Genres in Oral Expression: Elements for a Didactic Sequence in the domain of Argument>Gêneros em Expressão Oral: Elementos por uma Sequência Didática no Domínio do ArgumentarTextual GenresSociodiscursive InteracionismDidactic Transposition.Gêneros TestuaisInteracionismo Sócio-DiscursivoTransposição Didática.In this article the generic dimensions of the so called “classroom discourse” are analyzed in order to discuss the modes of unfolding certain genres in oral production. The results obtained reveal that the school interaction situation makes it possible the construction of several genres and that the discursive production of the subjects is organized in enunciation modalities which present specific compositional forms, themes and styles that demand further research by in-service and pre-service teachers.Neste artigo analisam-se as dimensões genéricas do chamado “discurso de sala de aula” para discutir modos de desdobramento de certos gêneros no quadro da produção oral.Os resultados obtidos revelam que a situação de interação escolar viabiliza a construção de vários gêneros e que a produção discursiva dos interagentes se organiza em modalidades de enunciação que apresentam determinadas formas composicionais, temas e estilos que precisam ser melhor estudadas pelo professor em formação e em serviço.UEL2005-07-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/364110.5433/2237-4876.2005v8n1p131Signum: Estudos da Linguagem; Vol. 8 No. 1 (2005): Volume Atemático; 131-156Signum: Estudos da Linguagem; v. 8 n. 1 (2005): Volume Atemático; 131-1562237-4876reponame:Signum: Estudos da Linguageminstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3641/2943Nascimento, Elvira Lopesinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-11-16T18:00:50Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3641Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/signumPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/oai||signum@uel.br2237-48761516-3083opendoar:2022-11-16T18:00:50Signum: Estudos da Linguagem - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false |
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