From literary reading to plural reader: possible paths as of the multiliteracies

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Hamasaki, Eloisa Graziela Franco de Oliveira
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Nascimento, Maria Regina de Jesuz
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Entretextos
Texto Completo: https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/entretextos/article/view/33960
Resumo: In order to meet the demand of hybrid and multimodal texts reading abilities development, concerning digital text genres/discoursive and the literary reading, this paper proposes a sequence of didactic activities about the youth work Operação Risoto, by Eva Furnari, according to multiliteracies studies. This paper also has the aim at joining the proposed reading activities and the digital technologies use to make possible for them to have a social impact and to be seen and understood by students beyond fun and entertainment.
id UEL-5_9745b7dfbb1d5175fa9958b3db4369aa
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/33960
network_acronym_str UEL-5
network_name_str Revista Entretextos
repository_id_str
spelling From literary reading to plural reader: possible paths as of the multiliteraciesDe la lectura literária al lector plural: caminos posibles desde los multiletramientosDa leitura literária ao leitor plural: caminhos possíveis a partir dos multiletramentosReadingMultiliteraciesSequence of activitiesLecturaMultiletramientosSecuencia de actividadesLeituraMultiletramentosSequência de atividades.In order to meet the demand of hybrid and multimodal texts reading abilities development, concerning digital text genres/discoursive and the literary reading, this paper proposes a sequence of didactic activities about the youth work Operação Risoto, by Eva Furnari, according to multiliteracies studies. This paper also has the aim at joining the proposed reading activities and the digital technologies use to make possible for them to have a social impact and to be seen and understood by students beyond fun and entertainment.Para atender a unademanda de desarrollo de habilidades de lectura de textos hibridos y multimodales, y sobre la base de estudios de los multiletramientos, de los generos textuales/discursivos digitales y de la lectura literária, este estudio propone una secuencia de actividades didáticas en torno a la obra de literactura infanto juvenil Operação Risoto, de Eva Furnari. Eltrabajo tiene , aun el proposito de juntarse a las actividades de lectura propuestas con el uso de las tecnologias digitales, haciendo que estas tengan un alcance social y sean vistas y entendidas por el alumno ademas de la mera diversion y entretenimiento. Para atender a uma demanda de desenvolvimento de habilidades de leitura de textos híbridos e multimodais, e com base em estudos acerca dos multiletramentos, dos gêneros textuais/discursivos digitais e da leitura literária, este estudo propõe uma sequência de atividades didáticas em torno da obra de literatura infanto-juvenil Operação Risoto, de Eva Furnari. O trabalho tem, ainda, o intuito de atrelar as atividades de leitura propostas com o uso das tecnologias digitais, fazendo com que estas tenham um alcance social e sejam vistas e entendidas pelo aluno além de mera diversão e entretenimento.Universidade Estadual de Londrina2018-07-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/entretextos/article/view/3396010.5433/1519-5392.2018v18n1Supl.p115Entretextos; v. 18 n. 1Supl. (2018): Dossiê: tecnologias digitais e práticas de ensino de línguas: materna e adicionais/estrangeiras; 115-1352764-08091519-5392reponame:Revista Entretextosinstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/entretextos/article/view/33960/23831Copyright (c) 2018 Entretextosinfo:eu-repo/semantics/openAccessHamasaki, Eloisa Graziela Franco de OliveiraNascimento, Maria Regina de Jesuz2021-12-27T11:53:26Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/33960Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/entretextosPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/entretextos/oai||entretextos.uel@gmail.com|| ppgel@uel.br|| laudi@uel.br1519-53922764-0809opendoar:2021-12-27T11:53:26Revista Entretextos - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false
dc.title.none.fl_str_mv From literary reading to plural reader: possible paths as of the multiliteracies
De la lectura literária al lector plural: caminos posibles desde los multiletramientos
Da leitura literária ao leitor plural: caminhos possíveis a partir dos multiletramentos
title From literary reading to plural reader: possible paths as of the multiliteracies
spellingShingle From literary reading to plural reader: possible paths as of the multiliteracies
Hamasaki, Eloisa Graziela Franco de Oliveira
Reading
Multiliteracies
Sequence of activities
Lectura
Multiletramientos
Secuencia de actividades
Leitura
Multiletramentos
Sequência de atividades.
title_short From literary reading to plural reader: possible paths as of the multiliteracies
title_full From literary reading to plural reader: possible paths as of the multiliteracies
title_fullStr From literary reading to plural reader: possible paths as of the multiliteracies
title_full_unstemmed From literary reading to plural reader: possible paths as of the multiliteracies
title_sort From literary reading to plural reader: possible paths as of the multiliteracies
author Hamasaki, Eloisa Graziela Franco de Oliveira
author_facet Hamasaki, Eloisa Graziela Franco de Oliveira
Nascimento, Maria Regina de Jesuz
author_role author
author2 Nascimento, Maria Regina de Jesuz
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Hamasaki, Eloisa Graziela Franco de Oliveira
Nascimento, Maria Regina de Jesuz
dc.subject.por.fl_str_mv Reading
Multiliteracies
Sequence of activities
Lectura
Multiletramientos
Secuencia de actividades
Leitura
Multiletramentos
Sequência de atividades.
topic Reading
Multiliteracies
Sequence of activities
Lectura
Multiletramientos
Secuencia de actividades
Leitura
Multiletramentos
Sequência de atividades.
description In order to meet the demand of hybrid and multimodal texts reading abilities development, concerning digital text genres/discoursive and the literary reading, this paper proposes a sequence of didactic activities about the youth work Operação Risoto, by Eva Furnari, according to multiliteracies studies. This paper also has the aim at joining the proposed reading activities and the digital technologies use to make possible for them to have a social impact and to be seen and understood by students beyond fun and entertainment.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-07-14
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/entretextos/article/view/33960
10.5433/1519-5392.2018v18n1Supl.p115
url https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/entretextos/article/view/33960
identifier_str_mv 10.5433/1519-5392.2018v18n1Supl.p115
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/entretextos/article/view/33960/23831
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 Entretextos
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 Entretextos
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Londrina
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Londrina
dc.source.none.fl_str_mv Entretextos; v. 18 n. 1Supl. (2018): Dossiê: tecnologias digitais e práticas de ensino de línguas: materna e adicionais/estrangeiras; 115-135
2764-0809
1519-5392
reponame:Revista Entretextos
instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)
instacron:UEL
instname_str Universidade Estadual de Londrina (UEL)
instacron_str UEL
institution UEL
reponame_str Revista Entretextos
collection Revista Entretextos
repository.name.fl_str_mv Revista Entretextos - Universidade Estadual de Londrina (UEL)
repository.mail.fl_str_mv ||entretextos.uel@gmail.com|| ppgel@uel.br|| laudi@uel.br
_version_ 1799315389001236480