Social skills of friendship and civility in the school context

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Fonseca, Thaisa da Silva
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Medeiros, Cássia Maria Lopes Dias, Cavalcante, Ana Célia Sousa
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Estudos Interdisciplinares em Psicologia
Texto Completo: https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/article/view/24049
Resumo: This work aims to relate experiences obtained through a Children’s Social Skills project developed in the second half-2015 at a private school in Teresina-PI. The thematic is justified by promoting activities that involved civility and friendship skills among students from first year of elementary school. In this context, it was developed experiences on group activities, based on participant’s age and using a playful methodology. With the meetings, meaningfully social skills in groups’ contexts at the school environment emerged, as a way of prevention of conflicts and of exercising a collective social interaction.
id UEL-9_7f2d2699e2758d492c36ae3b9ff24ba5
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/24049
network_acronym_str UEL-9
network_name_str Estudos Interdisciplinares em Psicologia
repository_id_str
spelling Social skills of friendship and civility in the school contextCapacidades sociales de amistad y civilidad en un contexto educativoHabilidades sociais de amizade e civilidade no contexto escolarschool psychologyprofessional performancesocial skillspsicología en la escuelaactuación profesionalcapacidades socialespsicologia escolaratuação profissionalhabilidades sociaisThis work aims to relate experiences obtained through a Children’s Social Skills project developed in the second half-2015 at a private school in Teresina-PI. The thematic is justified by promoting activities that involved civility and friendship skills among students from first year of elementary school. In this context, it was developed experiences on group activities, based on participant’s age and using a playful methodology. With the meetings, meaningfully social skills in groups’ contexts at the school environment emerged, as a way of prevention of conflicts and of exercising a collective social interaction.Este trabajo tiene como meta la experiencia de las actividades desarrolladas en el diseño Habilidades Sociales de niños durante el segundo semestre del año 2015 en una escuela de la red privada de enseñanza del municipio de Teresina. La temática tuve como justificación la promoción de actividades para facilitar el desarrollo de las capacidades de amistad y civilidad con los alumnos del primer año de la enseñanza fundamental. Así eran promovidas experiencias en grupos en consideración con la edad de los participantes del proyecto usando medios de juguetón. Con el logro de los encuentros, fue sentido como tenia significado el desarrollo de las capacidades sociales en la escuela, en grupos utilizando la prevención de conflictos y ejercicio de convivencia en general.Este trabalho objetiva relatar a experiência das atividades desenvolvidas no projeto Habilidades Sociais da Criança durante o segundo semestre letivo de 2015 em uma escola da rede privada de ensino do município de Teresina. A temática teve como justificativa a promoção de atividades que facilitassem o desenvolvimento das habilidades de amizade e de civilidade junto a alunos do primeiro ano do Ensino Fundamental. Nessa perspectiva, foram promovidas vivências grupais considerando a faixa-etária dos participantes do projeto em foco e utilizaram-se recursos metodológicos lúdicos. Com a realização dos encontros, percebeu-se como significativo o desenvolvimento de habilidades sociais no espaço escolar, em contextos grupais, como prevenção de conflitos e exercício de convivência coletiva.Universidade Estadual de Londrina2016-10-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/article/view/2404910.5433/2236-6407.2016v7n2p147Estudos Interdisciplinares em Psicologia; v. 7 n. 2 (2016); 147-1562236-6407reponame:Estudos Interdisciplinares em Psicologiainstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/article/view/24049/19804Copyright (c) 2016 Estudos Interdisciplinares em Psicologiahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFonseca, Thaisa da SilvaMedeiros, Cássia Maria Lopes DiasCavalcante, Ana Célia Sousa2022-11-25T14:02:27Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/24049Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/eipPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/oai||revistaeip@uel.br2236-64072236-6407opendoar:2022-11-25T14:02:27Estudos Interdisciplinares em Psicologia - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false
dc.title.none.fl_str_mv Social skills of friendship and civility in the school context
Capacidades sociales de amistad y civilidad en un contexto educativo
Habilidades sociais de amizade e civilidade no contexto escolar
title Social skills of friendship and civility in the school context
spellingShingle Social skills of friendship and civility in the school context
Fonseca, Thaisa da Silva
school psychology
professional performance
social skills
psicología en la escuela
actuación profesional
capacidades sociales
psicologia escolar
atuação profissional
habilidades sociais
title_short Social skills of friendship and civility in the school context
title_full Social skills of friendship and civility in the school context
title_fullStr Social skills of friendship and civility in the school context
title_full_unstemmed Social skills of friendship and civility in the school context
title_sort Social skills of friendship and civility in the school context
author Fonseca, Thaisa da Silva
author_facet Fonseca, Thaisa da Silva
Medeiros, Cássia Maria Lopes Dias
Cavalcante, Ana Célia Sousa
author_role author
author2 Medeiros, Cássia Maria Lopes Dias
Cavalcante, Ana Célia Sousa
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Fonseca, Thaisa da Silva
Medeiros, Cássia Maria Lopes Dias
Cavalcante, Ana Célia Sousa
dc.subject.por.fl_str_mv school psychology
professional performance
social skills
psicología en la escuela
actuación profesional
capacidades sociales
psicologia escolar
atuação profissional
habilidades sociais
topic school psychology
professional performance
social skills
psicología en la escuela
actuación profesional
capacidades sociales
psicologia escolar
atuação profissional
habilidades sociais
description This work aims to relate experiences obtained through a Children’s Social Skills project developed in the second half-2015 at a private school in Teresina-PI. The thematic is justified by promoting activities that involved civility and friendship skills among students from first year of elementary school. In this context, it was developed experiences on group activities, based on participant’s age and using a playful methodology. With the meetings, meaningfully social skills in groups’ contexts at the school environment emerged, as a way of prevention of conflicts and of exercising a collective social interaction.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-10-31
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado pelos pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/article/view/24049
10.5433/2236-6407.2016v7n2p147
url https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/article/view/24049
identifier_str_mv 10.5433/2236-6407.2016v7n2p147
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/article/view/24049/19804
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2016 Estudos Interdisciplinares em Psicologia
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2016 Estudos Interdisciplinares em Psicologia
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Londrina
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Londrina
dc.source.none.fl_str_mv Estudos Interdisciplinares em Psicologia; v. 7 n. 2 (2016); 147-156
2236-6407
reponame:Estudos Interdisciplinares em Psicologia
instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)
instacron:UEL
instname_str Universidade Estadual de Londrina (UEL)
instacron_str UEL
institution UEL
reponame_str Estudos Interdisciplinares em Psicologia
collection Estudos Interdisciplinares em Psicologia
repository.name.fl_str_mv Estudos Interdisciplinares em Psicologia - Universidade Estadual de Londrina (UEL)
repository.mail.fl_str_mv ||revistaeip@uel.br
_version_ 1799306108224929792