Social skills of friendship and civility in the school context
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Estudos Interdisciplinares em Psicologia |
Texto Completo: | https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/article/view/24049 |
Resumo: | This work aims to relate experiences obtained through a Children’s Social Skills project developed in the second half-2015 at a private school in Teresina-PI. The thematic is justified by promoting activities that involved civility and friendship skills among students from first year of elementary school. In this context, it was developed experiences on group activities, based on participant’s age and using a playful methodology. With the meetings, meaningfully social skills in groups’ contexts at the school environment emerged, as a way of prevention of conflicts and of exercising a collective social interaction. |
id |
UEL-9_7f2d2699e2758d492c36ae3b9ff24ba5 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/24049 |
network_acronym_str |
UEL-9 |
network_name_str |
Estudos Interdisciplinares em Psicologia |
repository_id_str |
|
spelling |
Social skills of friendship and civility in the school contextCapacidades sociales de amistad y civilidad en un contexto educativoHabilidades sociais de amizade e civilidade no contexto escolarschool psychologyprofessional performancesocial skillspsicología en la escuelaactuación profesionalcapacidades socialespsicologia escolaratuação profissionalhabilidades sociaisThis work aims to relate experiences obtained through a Children’s Social Skills project developed in the second half-2015 at a private school in Teresina-PI. The thematic is justified by promoting activities that involved civility and friendship skills among students from first year of elementary school. In this context, it was developed experiences on group activities, based on participant’s age and using a playful methodology. With the meetings, meaningfully social skills in groups’ contexts at the school environment emerged, as a way of prevention of conflicts and of exercising a collective social interaction.Este trabajo tiene como meta la experiencia de las actividades desarrolladas en el diseño Habilidades Sociales de niños durante el segundo semestre del año 2015 en una escuela de la red privada de enseñanza del municipio de Teresina. La temática tuve como justificación la promoción de actividades para facilitar el desarrollo de las capacidades de amistad y civilidad con los alumnos del primer año de la enseñanza fundamental. Así eran promovidas experiencias en grupos en consideración con la edad de los participantes del proyecto usando medios de juguetón. Con el logro de los encuentros, fue sentido como tenia significado el desarrollo de las capacidades sociales en la escuela, en grupos utilizando la prevención de conflictos y ejercicio de convivencia en general.Este trabalho objetiva relatar a experiência das atividades desenvolvidas no projeto Habilidades Sociais da Criança durante o segundo semestre letivo de 2015 em uma escola da rede privada de ensino do município de Teresina. A temática teve como justificativa a promoção de atividades que facilitassem o desenvolvimento das habilidades de amizade e de civilidade junto a alunos do primeiro ano do Ensino Fundamental. Nessa perspectiva, foram promovidas vivências grupais considerando a faixa-etária dos participantes do projeto em foco e utilizaram-se recursos metodológicos lúdicos. Com a realização dos encontros, percebeu-se como significativo o desenvolvimento de habilidades sociais no espaço escolar, em contextos grupais, como prevenção de conflitos e exercício de convivência coletiva.Universidade Estadual de Londrina2016-10-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/article/view/2404910.5433/2236-6407.2016v7n2p147Estudos Interdisciplinares em Psicologia; v. 7 n. 2 (2016); 147-1562236-6407reponame:Estudos Interdisciplinares em Psicologiainstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/article/view/24049/19804Copyright (c) 2016 Estudos Interdisciplinares em Psicologiahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFonseca, Thaisa da SilvaMedeiros, Cássia Maria Lopes DiasCavalcante, Ana Célia Sousa2022-11-25T14:02:27Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/24049Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/eipPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/oai||revistaeip@uel.br2236-64072236-6407opendoar:2022-11-25T14:02:27Estudos Interdisciplinares em Psicologia - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Social skills of friendship and civility in the school context Capacidades sociales de amistad y civilidad en un contexto educativo Habilidades sociais de amizade e civilidade no contexto escolar |
title |
Social skills of friendship and civility in the school context |
spellingShingle |
Social skills of friendship and civility in the school context Fonseca, Thaisa da Silva school psychology professional performance social skills psicología en la escuela actuación profesional capacidades sociales psicologia escolar atuação profissional habilidades sociais |
title_short |
Social skills of friendship and civility in the school context |
title_full |
Social skills of friendship and civility in the school context |
title_fullStr |
Social skills of friendship and civility in the school context |
title_full_unstemmed |
Social skills of friendship and civility in the school context |
title_sort |
Social skills of friendship and civility in the school context |
author |
Fonseca, Thaisa da Silva |
author_facet |
Fonseca, Thaisa da Silva Medeiros, Cássia Maria Lopes Dias Cavalcante, Ana Célia Sousa |
author_role |
author |
author2 |
Medeiros, Cássia Maria Lopes Dias Cavalcante, Ana Célia Sousa |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Fonseca, Thaisa da Silva Medeiros, Cássia Maria Lopes Dias Cavalcante, Ana Célia Sousa |
dc.subject.por.fl_str_mv |
school psychology professional performance social skills psicología en la escuela actuación profesional capacidades sociales psicologia escolar atuação profissional habilidades sociais |
topic |
school psychology professional performance social skills psicología en la escuela actuación profesional capacidades sociales psicologia escolar atuação profissional habilidades sociais |
description |
This work aims to relate experiences obtained through a Children’s Social Skills project developed in the second half-2015 at a private school in Teresina-PI. The thematic is justified by promoting activities that involved civility and friendship skills among students from first year of elementary school. In this context, it was developed experiences on group activities, based on participant’s age and using a playful methodology. With the meetings, meaningfully social skills in groups’ contexts at the school environment emerged, as a way of prevention of conflicts and of exercising a collective social interaction. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-10-31 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado pelos pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/article/view/24049 10.5433/2236-6407.2016v7n2p147 |
url |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/article/view/24049 |
identifier_str_mv |
10.5433/2236-6407.2016v7n2p147 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/article/view/24049/19804 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 Estudos Interdisciplinares em Psicologia https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 Estudos Interdisciplinares em Psicologia https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Londrina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Londrina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Estudos Interdisciplinares em Psicologia; v. 7 n. 2 (2016); 147-156 2236-6407 reponame:Estudos Interdisciplinares em Psicologia instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL) instacron:UEL |
instname_str |
Universidade Estadual de Londrina (UEL) |
instacron_str |
UEL |
institution |
UEL |
reponame_str |
Estudos Interdisciplinares em Psicologia |
collection |
Estudos Interdisciplinares em Psicologia |
repository.name.fl_str_mv |
Estudos Interdisciplinares em Psicologia - Universidade Estadual de Londrina (UEL) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistaeip@uel.br |
_version_ |
1799306108224929792 |