Learning Styles Scale in Technology use situations: search for content validity evidences
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Estudos Interdisciplinares em Psicologia |
Texto Completo: | https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/article/view/27420 |
Resumo: | This study aimed to search for evidence of content validity of the Learning Styles Scale in Technology use situations, a scale in development. For that, four judges working in the psychological assessment evaluated the 40 items of the scale, considering four learning styles: active, reflective, theoretical, and pragmatic, proposed by Alonso, Gallego and Honey (1997). Originally, most of the items (n=34) showed concordance rates above 75%, being satisfactory. Two new rounds of evaluation were conducted with the items that have been rewritten or replaced by new ones, and after this procedure reached the expected level of agreement. The analyzes showed Kappa coefficients indices above 0.75. The results showed the adequacy of the scale to the contents of the model that it intends to evaluate, being suitable for use in other studies involving empirical research of its psychometric qualities. |
id |
UEL-9_ad342e2f2b641460ff32234e353aafb8 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/27420 |
network_acronym_str |
UEL-9 |
network_name_str |
Estudos Interdisciplinares em Psicologia |
repository_id_str |
|
spelling |
Learning Styles Scale in Technology use situations: search for content validity evidencesEscala de Estilos de Aprendizaje en Situaciones de Uso de Tecnologías: búsqueda de evidencias de validez de contenidoEscala de Estilos de Aprendizagem em Situações de Uso de Tecnologias: busca por evidências de validade de conteúdolearning styletechnologyinformation technologypsychological assessmenttest validityestilo de aprendizajetecnologíatecnología de la informaciónevaluación psicológicavalidación de testestilo de aprendizagemtecnologiatecnologia da informaçãoavaliação psicológicavalidade do testeThis study aimed to search for evidence of content validity of the Learning Styles Scale in Technology use situations, a scale in development. For that, four judges working in the psychological assessment evaluated the 40 items of the scale, considering four learning styles: active, reflective, theoretical, and pragmatic, proposed by Alonso, Gallego and Honey (1997). Originally, most of the items (n=34) showed concordance rates above 75%, being satisfactory. Two new rounds of evaluation were conducted with the items that have been rewritten or replaced by new ones, and after this procedure reached the expected level of agreement. The analyzes showed Kappa coefficients indices above 0.75. The results showed the adequacy of the scale to the contents of the model that it intends to evaluate, being suitable for use in other studies involving empirical research of its psychometric qualities.Este estudio tuvo como objetivo la búsqueda de evidencias de validez de contenido de la Escala de Estilos de Aprendizaje en Situaciones de Uso de Tecnologías, una escala en el proceso de desarrollo. Por lo tanto, cuatro jueces en el área psicológica evaluaron los 40 ítems de la escala, considerando cuatro estilos de aprendizaje: activo, reflexivo, teórico y pragmático, propuesto por Alonso, Gallego y Honey (1997). Originalmente, la mayoría de los artículos (n=34) mostraron tasas de concordancia por encima de 75%, siendo satisfactoria. Se realizaron dos nuevas rondas de evaluación con los elementos que se han vuelto a trabajar o reemplazados por otros nuevos, y, después de este procedimiento, alcanzado el nivel esperado de acuerdo. Los análisis mostraron coeficientes Kappa índices por encima de 0,75. Los resultados mostraron la adecuación de la escala al contenido del modelo que tiene la intención de evaluar, siendo adecuada para su uso en otros estudios de investigación empírica de sus cualidades psicométricas.Esse estudo teve como objetivo a busca por evidências de validade de conteúdo de uma nova escala, em desenvolvimento, intitulada Escala de Estilos de Aprendizagem em Situações de Uso de Tecnologias. Para tanto, quatro juízes na área de avaliação psicológica avaliaram os 40 itens que compõem a escala, considerando quatro estilos de aprendizagem: ativo, reflexivo, teórico e pragmático, estabelecidos por Alonso, Gallego e Honey (1997). Originalmente, a maioria dos itens (n=34) apresentou índices de concordância acima de 75%, mostrando-se satisfatórios. Duas novas rodadas de avaliação foram conduzidas com os itens que foram reformulados ou substituídos por novos, sendo que, após esse procedimento, atingiram o índice de concordância esperado. As análises dos coeficientes Kappa evidenciaram índices acima de 0,75. Os resultados apontaram a adequação da escala aos conteúdos do modelo que pretende avaliar, mostrando-se adequada para uso em outros estudos, empíricos, de investigação de suas qualidades psicométricas.Universidade Estadual de Londrina2018-05-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/article/view/2742010.5433/2236-6407.2018v9n1p45Estudos Interdisciplinares em Psicologia; v. 9 n. 1 (2018); 45-642236-6407reponame:Estudos Interdisciplinares em Psicologiainstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/article/view/27420/23636Copyright (c) 2018 Estudos Interdisciplinares em Psicologiahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessRoza, Rodrigo HipólitoWechsler, Solange MugliaNakano, Tatiana de Cassia2022-11-24T14:00:38Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/27420Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/eipPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/oai||revistaeip@uel.br2236-64072236-6407opendoar:2022-11-24T14:00:38Estudos Interdisciplinares em Psicologia - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Learning Styles Scale in Technology use situations: search for content validity evidences Escala de Estilos de Aprendizaje en Situaciones de Uso de Tecnologías: búsqueda de evidencias de validez de contenido Escala de Estilos de Aprendizagem em Situações de Uso de Tecnologias: busca por evidências de validade de conteúdo |
title |
Learning Styles Scale in Technology use situations: search for content validity evidences |
spellingShingle |
Learning Styles Scale in Technology use situations: search for content validity evidences Roza, Rodrigo Hipólito learning style technology information technology psychological assessment test validity estilo de aprendizaje tecnología tecnología de la información evaluación psicológica validación de test estilo de aprendizagem tecnologia tecnologia da informação avaliação psicológica validade do teste |
title_short |
Learning Styles Scale in Technology use situations: search for content validity evidences |
title_full |
Learning Styles Scale in Technology use situations: search for content validity evidences |
title_fullStr |
Learning Styles Scale in Technology use situations: search for content validity evidences |
title_full_unstemmed |
Learning Styles Scale in Technology use situations: search for content validity evidences |
title_sort |
Learning Styles Scale in Technology use situations: search for content validity evidences |
author |
Roza, Rodrigo Hipólito |
author_facet |
Roza, Rodrigo Hipólito Wechsler, Solange Muglia Nakano, Tatiana de Cassia |
author_role |
author |
author2 |
Wechsler, Solange Muglia Nakano, Tatiana de Cassia |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Roza, Rodrigo Hipólito Wechsler, Solange Muglia Nakano, Tatiana de Cassia |
dc.subject.por.fl_str_mv |
learning style technology information technology psychological assessment test validity estilo de aprendizaje tecnología tecnología de la información evaluación psicológica validación de test estilo de aprendizagem tecnologia tecnologia da informação avaliação psicológica validade do teste |
topic |
learning style technology information technology psychological assessment test validity estilo de aprendizaje tecnología tecnología de la información evaluación psicológica validación de test estilo de aprendizagem tecnologia tecnologia da informação avaliação psicológica validade do teste |
description |
This study aimed to search for evidence of content validity of the Learning Styles Scale in Technology use situations, a scale in development. For that, four judges working in the psychological assessment evaluated the 40 items of the scale, considering four learning styles: active, reflective, theoretical, and pragmatic, proposed by Alonso, Gallego and Honey (1997). Originally, most of the items (n=34) showed concordance rates above 75%, being satisfactory. Two new rounds of evaluation were conducted with the items that have been rewritten or replaced by new ones, and after this procedure reached the expected level of agreement. The analyzes showed Kappa coefficients indices above 0.75. The results showed the adequacy of the scale to the contents of the model that it intends to evaluate, being suitable for use in other studies involving empirical research of its psychometric qualities. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-05-28 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/article/view/27420 10.5433/2236-6407.2018v9n1p45 |
url |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/article/view/27420 |
identifier_str_mv |
10.5433/2236-6407.2018v9n1p45 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/article/view/27420/23636 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Estudos Interdisciplinares em Psicologia https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Estudos Interdisciplinares em Psicologia https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Londrina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Londrina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Estudos Interdisciplinares em Psicologia; v. 9 n. 1 (2018); 45-64 2236-6407 reponame:Estudos Interdisciplinares em Psicologia instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL) instacron:UEL |
instname_str |
Universidade Estadual de Londrina (UEL) |
instacron_str |
UEL |
institution |
UEL |
reponame_str |
Estudos Interdisciplinares em Psicologia |
collection |
Estudos Interdisciplinares em Psicologia |
repository.name.fl_str_mv |
Estudos Interdisciplinares em Psicologia - Universidade Estadual de Londrina (UEL) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistaeip@uel.br |
_version_ |
1799306108324544512 |