Learning Styles Scale in Technology use situations: search for content validity evidences

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Roza, Rodrigo Hipólito
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Wechsler, Solange Muglia, Nakano, Tatiana de Cassia
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Estudos Interdisciplinares em Psicologia
Texto Completo: https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/article/view/27420
Resumo: This study aimed to search for evidence of content validity of the Learning Styles Scale in Technology use situations, a scale in development. For that, four judges working in the psychological assessment evaluated the 40 items of the scale, considering four learning styles: active, reflective, theoretical, and pragmatic, proposed by Alonso, Gallego and Honey (1997). Originally, most of the items (n=34) showed concordance rates above 75%, being satisfactory. Two new rounds of evaluation were conducted with the items that have been rewritten or replaced by new ones, and after this procedure reached the expected level of agreement. The analyzes showed Kappa coefficients indices above 0.75. The results showed the adequacy of the scale to the contents of the model that it intends to evaluate, being suitable for use in other studies involving empirical research of its psychometric qualities.
id UEL-9_ad342e2f2b641460ff32234e353aafb8
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/27420
network_acronym_str UEL-9
network_name_str Estudos Interdisciplinares em Psicologia
repository_id_str
spelling Learning Styles Scale in Technology use situations: search for content validity evidencesEscala de Estilos de Aprendizaje en Situaciones de Uso de Tecnologías: búsqueda de evidencias de validez de contenidoEscala de Estilos de Aprendizagem em Situações de Uso de Tecnologias: busca por evidências de validade de conteúdolearning styletechnologyinformation technologypsychological assessmenttest validityestilo de aprendizajetecnologíatecnología de la informaciónevaluación psicológicavalidación de testestilo de aprendizagemtecnologiatecnologia da informaçãoavaliação psicológicavalidade do testeThis study aimed to search for evidence of content validity of the Learning Styles Scale in Technology use situations, a scale in development. For that, four judges working in the psychological assessment evaluated the 40 items of the scale, considering four learning styles: active, reflective, theoretical, and pragmatic, proposed by Alonso, Gallego and Honey (1997). Originally, most of the items (n=34) showed concordance rates above 75%, being satisfactory. Two new rounds of evaluation were conducted with the items that have been rewritten or replaced by new ones, and after this procedure reached the expected level of agreement. The analyzes showed Kappa coefficients indices above 0.75. The results showed the adequacy of the scale to the contents of the model that it intends to evaluate, being suitable for use in other studies involving empirical research of its psychometric qualities.Este estudio tuvo como objetivo la búsqueda de evidencias de validez de contenido de la Escala de Estilos de Aprendizaje en Situaciones de Uso de Tecnologías, una escala en el proceso de desarrollo. Por lo tanto, cuatro jueces en el área psicológica evaluaron los 40 ítems de la escala, considerando cuatro estilos de aprendizaje: activo, reflexivo, teórico y pragmático, propuesto por Alonso, Gallego y Honey (1997). Originalmente, la mayoría de los artículos (n=34) mostraron tasas de concordancia por encima de 75%, siendo satisfactoria. Se realizaron dos nuevas rondas de evaluación con los elementos que se han vuelto a trabajar o reemplazados por otros nuevos, y, después de este procedimiento, alcanzado el nivel esperado de acuerdo. Los análisis mostraron coeficientes Kappa índices por encima de 0,75. Los resultados mostraron la adecuación de la escala al contenido del modelo que tiene la intención de evaluar, siendo adecuada para su uso en otros estudios de investigación empírica de sus cualidades psicométricas.Esse estudo teve como objetivo a busca por evidências de validade de conteúdo de uma nova escala, em desenvolvimento, intitulada Escala de Estilos de Aprendizagem em Situações de Uso de Tecnologias. Para tanto, quatro juízes na área de avaliação psicológica avaliaram os 40 itens que compõem a escala, considerando quatro estilos de aprendizagem: ativo, reflexivo, teórico e pragmático, estabelecidos por Alonso, Gallego e Honey (1997). Originalmente, a maioria dos itens (n=34) apresentou índices de concordância acima de 75%, mostrando-se satisfatórios. Duas novas rodadas de avaliação foram conduzidas com os itens que foram reformulados ou substituídos por novos, sendo que, após esse procedimento, atingiram o índice de concordância esperado. As análises dos coeficientes Kappa evidenciaram índices acima de 0,75. Os resultados apontaram a adequação da escala aos conteúdos do modelo que pretende avaliar, mostrando-se adequada para uso em outros estudos, empíricos, de investigação de suas qualidades psicométricas.Universidade Estadual de Londrina2018-05-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/article/view/2742010.5433/2236-6407.2018v9n1p45Estudos Interdisciplinares em Psicologia; v. 9 n. 1 (2018); 45-642236-6407reponame:Estudos Interdisciplinares em Psicologiainstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/article/view/27420/23636Copyright (c) 2018 Estudos Interdisciplinares em Psicologiahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessRoza, Rodrigo HipólitoWechsler, Solange MugliaNakano, Tatiana de Cassia2022-11-24T14:00:38Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/27420Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/eipPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/oai||revistaeip@uel.br2236-64072236-6407opendoar:2022-11-24T14:00:38Estudos Interdisciplinares em Psicologia - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false
dc.title.none.fl_str_mv Learning Styles Scale in Technology use situations: search for content validity evidences
Escala de Estilos de Aprendizaje en Situaciones de Uso de Tecnologías: búsqueda de evidencias de validez de contenido
Escala de Estilos de Aprendizagem em Situações de Uso de Tecnologias: busca por evidências de validade de conteúdo
title Learning Styles Scale in Technology use situations: search for content validity evidences
spellingShingle Learning Styles Scale in Technology use situations: search for content validity evidences
Roza, Rodrigo Hipólito
learning style
technology
information technology
psychological assessment
test validity
estilo de aprendizaje
tecnología
tecnología de la información
evaluación psicológica
validación de test
estilo de aprendizagem
tecnologia
tecnologia da informação
avaliação psicológica
validade do teste
title_short Learning Styles Scale in Technology use situations: search for content validity evidences
title_full Learning Styles Scale in Technology use situations: search for content validity evidences
title_fullStr Learning Styles Scale in Technology use situations: search for content validity evidences
title_full_unstemmed Learning Styles Scale in Technology use situations: search for content validity evidences
title_sort Learning Styles Scale in Technology use situations: search for content validity evidences
author Roza, Rodrigo Hipólito
author_facet Roza, Rodrigo Hipólito
Wechsler, Solange Muglia
Nakano, Tatiana de Cassia
author_role author
author2 Wechsler, Solange Muglia
Nakano, Tatiana de Cassia
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Roza, Rodrigo Hipólito
Wechsler, Solange Muglia
Nakano, Tatiana de Cassia
dc.subject.por.fl_str_mv learning style
technology
information technology
psychological assessment
test validity
estilo de aprendizaje
tecnología
tecnología de la información
evaluación psicológica
validación de test
estilo de aprendizagem
tecnologia
tecnologia da informação
avaliação psicológica
validade do teste
topic learning style
technology
information technology
psychological assessment
test validity
estilo de aprendizaje
tecnología
tecnología de la información
evaluación psicológica
validación de test
estilo de aprendizagem
tecnologia
tecnologia da informação
avaliação psicológica
validade do teste
description This study aimed to search for evidence of content validity of the Learning Styles Scale in Technology use situations, a scale in development. For that, four judges working in the psychological assessment evaluated the 40 items of the scale, considering four learning styles: active, reflective, theoretical, and pragmatic, proposed by Alonso, Gallego and Honey (1997). Originally, most of the items (n=34) showed concordance rates above 75%, being satisfactory. Two new rounds of evaluation were conducted with the items that have been rewritten or replaced by new ones, and after this procedure reached the expected level of agreement. The analyzes showed Kappa coefficients indices above 0.75. The results showed the adequacy of the scale to the contents of the model that it intends to evaluate, being suitable for use in other studies involving empirical research of its psychometric qualities.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-05-28
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/article/view/27420
10.5433/2236-6407.2018v9n1p45
url https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/article/view/27420
identifier_str_mv 10.5433/2236-6407.2018v9n1p45
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/eip/article/view/27420/23636
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 Estudos Interdisciplinares em Psicologia
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 Estudos Interdisciplinares em Psicologia
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Londrina
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Londrina
dc.source.none.fl_str_mv Estudos Interdisciplinares em Psicologia; v. 9 n. 1 (2018); 45-64
2236-6407
reponame:Estudos Interdisciplinares em Psicologia
instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)
instacron:UEL
instname_str Universidade Estadual de Londrina (UEL)
instacron_str UEL
institution UEL
reponame_str Estudos Interdisciplinares em Psicologia
collection Estudos Interdisciplinares em Psicologia
repository.name.fl_str_mv Estudos Interdisciplinares em Psicologia - Universidade Estadual de Londrina (UEL)
repository.mail.fl_str_mv ||revistaeip@uel.br
_version_ 1799306108324544512