MUSICAL EDUCATION AT THE UNIVERSITY: ANANALYSIS FROM THE CREATION OF THE REHEARSAL STUDIO AT UFSCAR IN ARARAS (SP)

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Norder, Luiz
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Araujo Dias de Melo , Amanda, Poyares, Gustavo de Andrade Poyares, Oliveira , Leonardo Silva de Oliveira
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Teoria e Prática da Educação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/57748
Resumo: this article analyzes the access to musical education and interest in music learning among undergraduate students at the Federal University of São Carlos, Araras campus, based on 459 structured questionnaires. There is a presentation of the musical context in the municipality and a history about the creation of a music rehearsal studio on the campus. The research shows that social and gender inequalities are expressed in access to music education; most students, especially those who had less access to this specific training, express an interest in learning music during undergraduate education.
id UEM-11_4cec24f60cdfe6620c604ccdb608826f
oai_identifier_str oai:periodicos.uem.br/ojs:article/57748
network_acronym_str UEM-11
network_name_str Teoria e Prática da Educação (Online)
repository_id_str
spelling MUSICAL EDUCATION AT THE UNIVERSITY: ANANALYSIS FROM THE CREATION OF THE REHEARSAL STUDIO AT UFSCAR IN ARARAS (SP)EDUCACIÓN MUSICAL ENLAUNIVERSIDAD: UNANÁLISIS DESDE LACREACIÓN DE UNESTUDIO DE ENSAYOSEN ARARAS, SPL'éducation musicale à l'universitéEDUCAÇÃO MUSICAL NA UNIVERSIDADE: UMA ANÁLISE A PARTIR DA CRIAÇÃO DE UM ESTÚDIO DE ENSAIOS EM ARARAS (SP)UniversidadeCulturaEducaçãothis article analyzes the access to musical education and interest in music learning among undergraduate students at the Federal University of São Carlos, Araras campus, based on 459 structured questionnaires. There is a presentation of the musical context in the municipality and a history about the creation of a music rehearsal studio on the campus. The research shows that social and gender inequalities are expressed in access to music education; most students, especially those who had less access to this specific training, express an interest in learning music during undergraduate education.Este artículo analiza el acceso a la educación musical y el interés por aprender música en estudiantes de pregrado de la Universidad Federal de São Carlos, campus de Araras, con base en 459 cuestionarios estructurados. Existe la presentación del contexto musical en el municipio y una historia sobre la creación de un estudio de ensayo musical en el campus. La investigación muestra que las desigualdades sociales y de género se expresan en el acceso a la educación musical; la mayoría de los estudiantes, especialmente aquellos que tuvieron menos acceso a esta formación específica, expresan interés en aprender música durante la educación de pregrado.Este artigo analisa o acesso à formação musical e o interesse pelo aprendizado de música entre estudantes de graduação na Universidade Federal de São Carlos, campus de Araras, com base em 459 questionários estruturados. Há a apresentação do contexto musical no município e um histórico sobre a criação de um estúdio de ensaios musicais no campus. A pesquisa mostra que as desigualdades sociais e de gênero se expressam no acesso à educação musical; a maioria dos discentes, especialmente os que tiveram menor acesso à esta formação específica, manifesta interesse no aprendizado de música durante o ensino de graduação.Universidade Estadual de Maringá2021-08-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoapplication/pdfhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/5774810.4025/tpe.v24i2.57748Teoria e Prática da Educação; v. 24 n. 2 (2021); 174-1902237-87071415-837Xreponame:Teoria e Prática da Educação (Online)instname:Universidade Estadual de Maringá (UEM)instacron:UEMporhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/57748/751375152608Copyright (c) 2021 Teoria e Prática da Educaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessNorder, LuizAraujo Dias de Melo , AmandaPoyares, Gustavo de Andrade Poyares Oliveira , Leonardo Silva de Oliveira 2021-12-18T03:05:05Zoai:periodicos.uem.br/ojs:article/57748Revistahttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEducPUBhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/oaiteoriaepraticadaeducacao@gmail.com || teoriaepraticadaeducacao@gmail.com2237-87071415-837xopendoar:2023-01-12T10:59:42.751614Teoria e Prática da Educação (Online) - Universidade Estadual de Maringá (UEM)true
dc.title.none.fl_str_mv MUSICAL EDUCATION AT THE UNIVERSITY: ANANALYSIS FROM THE CREATION OF THE REHEARSAL STUDIO AT UFSCAR IN ARARAS (SP)
EDUCACIÓN MUSICAL ENLAUNIVERSIDAD: UNANÁLISIS DESDE LACREACIÓN DE UNESTUDIO DE ENSAYOSEN ARARAS, SP
L'éducation musicale à l'université
EDUCAÇÃO MUSICAL NA UNIVERSIDADE: UMA ANÁLISE A PARTIR DA CRIAÇÃO DE UM ESTÚDIO DE ENSAIOS EM ARARAS (SP)
title MUSICAL EDUCATION AT THE UNIVERSITY: ANANALYSIS FROM THE CREATION OF THE REHEARSAL STUDIO AT UFSCAR IN ARARAS (SP)
spellingShingle MUSICAL EDUCATION AT THE UNIVERSITY: ANANALYSIS FROM THE CREATION OF THE REHEARSAL STUDIO AT UFSCAR IN ARARAS (SP)
Norder, Luiz
Universidade
Cultura
Educação
title_short MUSICAL EDUCATION AT THE UNIVERSITY: ANANALYSIS FROM THE CREATION OF THE REHEARSAL STUDIO AT UFSCAR IN ARARAS (SP)
title_full MUSICAL EDUCATION AT THE UNIVERSITY: ANANALYSIS FROM THE CREATION OF THE REHEARSAL STUDIO AT UFSCAR IN ARARAS (SP)
title_fullStr MUSICAL EDUCATION AT THE UNIVERSITY: ANANALYSIS FROM THE CREATION OF THE REHEARSAL STUDIO AT UFSCAR IN ARARAS (SP)
title_full_unstemmed MUSICAL EDUCATION AT THE UNIVERSITY: ANANALYSIS FROM THE CREATION OF THE REHEARSAL STUDIO AT UFSCAR IN ARARAS (SP)
title_sort MUSICAL EDUCATION AT THE UNIVERSITY: ANANALYSIS FROM THE CREATION OF THE REHEARSAL STUDIO AT UFSCAR IN ARARAS (SP)
author Norder, Luiz
author_facet Norder, Luiz
Araujo Dias de Melo , Amanda
Poyares, Gustavo de Andrade Poyares
Oliveira , Leonardo Silva de Oliveira
author_role author
author2 Araujo Dias de Melo , Amanda
Poyares, Gustavo de Andrade Poyares
Oliveira , Leonardo Silva de Oliveira
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Norder, Luiz
Araujo Dias de Melo , Amanda
Poyares, Gustavo de Andrade Poyares
Oliveira , Leonardo Silva de Oliveira
dc.subject.por.fl_str_mv Universidade
Cultura
Educação
topic Universidade
Cultura
Educação
description this article analyzes the access to musical education and interest in music learning among undergraduate students at the Federal University of São Carlos, Araras campus, based on 459 structured questionnaires. There is a presentation of the musical context in the municipality and a history about the creation of a music rehearsal studio on the campus. The research shows that social and gender inequalities are expressed in access to music education; most students, especially those who had less access to this specific training, express an interest in learning music during undergraduate education.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-08-27
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Texto
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/57748
10.4025/tpe.v24i2.57748
url https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/57748
identifier_str_mv 10.4025/tpe.v24i2.57748
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/57748/751375152608
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Teoria e Prática da Educação
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Teoria e Prática da Educação
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Maringá
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Maringá
dc.source.none.fl_str_mv Teoria e Prática da Educação; v. 24 n. 2 (2021); 174-190
2237-8707
1415-837X
reponame:Teoria e Prática da Educação (Online)
instname:Universidade Estadual de Maringá (UEM)
instacron:UEM
instname_str Universidade Estadual de Maringá (UEM)
instacron_str UEM
institution UEM
reponame_str Teoria e Prática da Educação (Online)
collection Teoria e Prática da Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Teoria e Prática da Educação (Online) - Universidade Estadual de Maringá (UEM)
repository.mail.fl_str_mv teoriaepraticadaeducacao@gmail.com || teoriaepraticadaeducacao@gmail.com
_version_ 1792207158275735552