MUSICAL EDUCATION AT THE UNIVERSITY: ANANALYSIS FROM THE CREATION OF THE REHEARSAL STUDIO AT UFSCAR IN ARARAS (SP)
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Teoria e Prática da Educação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/57748 |
Resumo: | this article analyzes the access to musical education and interest in music learning among undergraduate students at the Federal University of São Carlos, Araras campus, based on 459 structured questionnaires. There is a presentation of the musical context in the municipality and a history about the creation of a music rehearsal studio on the campus. The research shows that social and gender inequalities are expressed in access to music education; most students, especially those who had less access to this specific training, express an interest in learning music during undergraduate education. |
id |
UEM-11_4cec24f60cdfe6620c604ccdb608826f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.uem.br/ojs:article/57748 |
network_acronym_str |
UEM-11 |
network_name_str |
Teoria e Prática da Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
MUSICAL EDUCATION AT THE UNIVERSITY: ANANALYSIS FROM THE CREATION OF THE REHEARSAL STUDIO AT UFSCAR IN ARARAS (SP)EDUCACIÓN MUSICAL ENLAUNIVERSIDAD: UNANÁLISIS DESDE LACREACIÓN DE UNESTUDIO DE ENSAYOSEN ARARAS, SPL'éducation musicale à l'universitéEDUCAÇÃO MUSICAL NA UNIVERSIDADE: UMA ANÁLISE A PARTIR DA CRIAÇÃO DE UM ESTÚDIO DE ENSAIOS EM ARARAS (SP)UniversidadeCulturaEducaçãothis article analyzes the access to musical education and interest in music learning among undergraduate students at the Federal University of São Carlos, Araras campus, based on 459 structured questionnaires. There is a presentation of the musical context in the municipality and a history about the creation of a music rehearsal studio on the campus. The research shows that social and gender inequalities are expressed in access to music education; most students, especially those who had less access to this specific training, express an interest in learning music during undergraduate education.Este artículo analiza el acceso a la educación musical y el interés por aprender música en estudiantes de pregrado de la Universidad Federal de São Carlos, campus de Araras, con base en 459 cuestionarios estructurados. Existe la presentación del contexto musical en el municipio y una historia sobre la creación de un estudio de ensayo musical en el campus. La investigación muestra que las desigualdades sociales y de género se expresan en el acceso a la educación musical; la mayoría de los estudiantes, especialmente aquellos que tuvieron menos acceso a esta formación específica, expresan interés en aprender música durante la educación de pregrado.Este artigo analisa o acesso à formação musical e o interesse pelo aprendizado de música entre estudantes de graduação na Universidade Federal de São Carlos, campus de Araras, com base em 459 questionários estruturados. Há a apresentação do contexto musical no município e um histórico sobre a criação de um estúdio de ensaios musicais no campus. A pesquisa mostra que as desigualdades sociais e de gênero se expressam no acesso à educação musical; a maioria dos discentes, especialmente os que tiveram menor acesso à esta formação específica, manifesta interesse no aprendizado de música durante o ensino de graduação.Universidade Estadual de Maringá2021-08-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoapplication/pdfhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/5774810.4025/tpe.v24i2.57748Teoria e Prática da Educação; v. 24 n. 2 (2021); 174-1902237-87071415-837Xreponame:Teoria e Prática da Educação (Online)instname:Universidade Estadual de Maringá (UEM)instacron:UEMporhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/57748/751375152608Copyright (c) 2021 Teoria e Prática da Educaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessNorder, LuizAraujo Dias de Melo , AmandaPoyares, Gustavo de Andrade Poyares Oliveira , Leonardo Silva de Oliveira 2021-12-18T03:05:05Zoai:periodicos.uem.br/ojs:article/57748Revistahttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEducPUBhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/oaiteoriaepraticadaeducacao@gmail.com || teoriaepraticadaeducacao@gmail.com2237-87071415-837xopendoar:2023-01-12T10:59:42.751614Teoria e Prática da Educação (Online) - Universidade Estadual de Maringá (UEM)true |
dc.title.none.fl_str_mv |
MUSICAL EDUCATION AT THE UNIVERSITY: ANANALYSIS FROM THE CREATION OF THE REHEARSAL STUDIO AT UFSCAR IN ARARAS (SP) EDUCACIÓN MUSICAL ENLAUNIVERSIDAD: UNANÁLISIS DESDE LACREACIÓN DE UNESTUDIO DE ENSAYOSEN ARARAS, SP L'éducation musicale à l'université EDUCAÇÃO MUSICAL NA UNIVERSIDADE: UMA ANÁLISE A PARTIR DA CRIAÇÃO DE UM ESTÚDIO DE ENSAIOS EM ARARAS (SP) |
title |
MUSICAL EDUCATION AT THE UNIVERSITY: ANANALYSIS FROM THE CREATION OF THE REHEARSAL STUDIO AT UFSCAR IN ARARAS (SP) |
spellingShingle |
MUSICAL EDUCATION AT THE UNIVERSITY: ANANALYSIS FROM THE CREATION OF THE REHEARSAL STUDIO AT UFSCAR IN ARARAS (SP) Norder, Luiz Universidade Cultura Educação |
title_short |
MUSICAL EDUCATION AT THE UNIVERSITY: ANANALYSIS FROM THE CREATION OF THE REHEARSAL STUDIO AT UFSCAR IN ARARAS (SP) |
title_full |
MUSICAL EDUCATION AT THE UNIVERSITY: ANANALYSIS FROM THE CREATION OF THE REHEARSAL STUDIO AT UFSCAR IN ARARAS (SP) |
title_fullStr |
MUSICAL EDUCATION AT THE UNIVERSITY: ANANALYSIS FROM THE CREATION OF THE REHEARSAL STUDIO AT UFSCAR IN ARARAS (SP) |
title_full_unstemmed |
MUSICAL EDUCATION AT THE UNIVERSITY: ANANALYSIS FROM THE CREATION OF THE REHEARSAL STUDIO AT UFSCAR IN ARARAS (SP) |
title_sort |
MUSICAL EDUCATION AT THE UNIVERSITY: ANANALYSIS FROM THE CREATION OF THE REHEARSAL STUDIO AT UFSCAR IN ARARAS (SP) |
author |
Norder, Luiz |
author_facet |
Norder, Luiz Araujo Dias de Melo , Amanda Poyares, Gustavo de Andrade Poyares Oliveira , Leonardo Silva de Oliveira |
author_role |
author |
author2 |
Araujo Dias de Melo , Amanda Poyares, Gustavo de Andrade Poyares Oliveira , Leonardo Silva de Oliveira |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Norder, Luiz Araujo Dias de Melo , Amanda Poyares, Gustavo de Andrade Poyares Oliveira , Leonardo Silva de Oliveira |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Universidade Cultura Educação |
topic |
Universidade Cultura Educação |
description |
this article analyzes the access to musical education and interest in music learning among undergraduate students at the Federal University of São Carlos, Araras campus, based on 459 structured questionnaires. There is a presentation of the musical context in the municipality and a history about the creation of a music rehearsal studio on the campus. The research shows that social and gender inequalities are expressed in access to music education; most students, especially those who had less access to this specific training, express an interest in learning music during undergraduate education. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-08-27 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Texto |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/57748 10.4025/tpe.v24i2.57748 |
url |
https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/57748 |
identifier_str_mv |
10.4025/tpe.v24i2.57748 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/57748/751375152608 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Teoria e Prática da Educação https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Teoria e Prática da Educação https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Maringá |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Maringá |
dc.source.none.fl_str_mv |
Teoria e Prática da Educação; v. 24 n. 2 (2021); 174-190 2237-8707 1415-837X reponame:Teoria e Prática da Educação (Online) instname:Universidade Estadual de Maringá (UEM) instacron:UEM |
instname_str |
Universidade Estadual de Maringá (UEM) |
instacron_str |
UEM |
institution |
UEM |
reponame_str |
Teoria e Prática da Educação (Online) |
collection |
Teoria e Prática da Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Teoria e Prática da Educação (Online) - Universidade Estadual de Maringá (UEM) |
repository.mail.fl_str_mv |
teoriaepraticadaeducacao@gmail.com || teoriaepraticadaeducacao@gmail.com |
_version_ |
1792207158275735552 |