STUDENTS MOTIVES TO LEARN SECOND DEGREE POLYNOMIAL EQUATIONS FROM THE DEVELOPMENT OF A RESEARCH PROJECT

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Caroline dos Santos
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Isabel Koltermann Battisti
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Teoria e Prática da Educação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/58310
Resumo: This article is based on a research elaborated as final term paper, of a Mathematics Course – Graduation, which aims to identify and to analyze motives that show up as potentials to place the students in the activity of learning, from the development of a research project in the study of second degree polynomial equations, presented at Mathematics Fairs. The research consider a qualitative approach and the data production is carried out through semi-structured interviews with students of a class accompanied by their guide teacher. The results obtained through the units of analysis – Catapult, Digital Information and Communication Technologies and Mathematics Fair - show that the teacher must have a clear pedagogical intention, that the motives are particular to the students and differ from each other, promoting the insertion of students in different activities.
id UEM-11_b2b5dafe961466d629465cd2faef35c1
oai_identifier_str oai:periodicos.uem.br/ojs:article/58310
network_acronym_str UEM-11
network_name_str Teoria e Prática da Educação (Online)
repository_id_str
spelling STUDENTS MOTIVES TO LEARN SECOND DEGREE POLYNOMIAL EQUATIONS FROM THE DEVELOPMENT OF A RESEARCH PROJECT RAZONES DE LOS ESTUDIANTES PARA APRENDER LA ECUACIÓN POLINOMIAL DE SEGUNDO GRADO A PARTIR DEL DESARROLLO DE UN PROYECTO DE ENCUESTA-MOTIVOS DOS ESTUDANTES PARA APRENDER EQUAÇÃO POLINOMIAL DO SEGUNDO GRAU A PARTIR DO DESENVOLVIMENTO DE UM PROJETO DE PESQUISANecessity.Mathematics Fair.Catapult.Technologies.Necesidad.Feria de Matemáticas.Catapulta.Tecnologías.-Necessidade.Feira de Matemática.Catapulta.Tecnologias.This article is based on a research elaborated as final term paper, of a Mathematics Course – Graduation, which aims to identify and to analyze motives that show up as potentials to place the students in the activity of learning, from the development of a research project in the study of second degree polynomial equations, presented at Mathematics Fairs. The research consider a qualitative approach and the data production is carried out through semi-structured interviews with students of a class accompanied by their guide teacher. The results obtained through the units of analysis – Catapult, Digital Information and Communication Technologies and Mathematics Fair - show that the teacher must have a clear pedagogical intention, that the motives are particular to the students and differ from each other, promoting the insertion of students in different activities.El presente artículo se constituye a partir de una encuesta elaborada como trabajo de conclusión de curso, de un Curso de Matemáticas – Licenciatura, que tiene como objetivo identificar y analizar las razones que muestran potencial para colocar a los estudiantes en la actividad de aprendizaje, a partir del desarrollo de un proyecto de encuesta en el estudio de la ecuación polinomial de segundo grado, presentado en Ferias de Matemáticas. La encuesta considera un enfoque cualitativo y la producción de datos se realiza a través de entrevistas semiestructuradas con los estudiantes de una clase y su profesor supervisor. Los resultados obtenidos de las unidades de análisis – Catapulta, Tecnologías digitales de información y comunicación y   Feria de Matemáticas - muestran que el docente debe tener una clara intencionalidad pedagógica, que las razones son particulares de los estudiantes y difieren entre sí, promoviendo la inserción de los estudiantes en diferentes actividades.-O presente artigo constitui-se a partir de uma pesquisa elaborada como trabalho de conclusão de curso, de um Curso de Matemática – Licenciatura, que tem como objetivo identificar e analisar motivos que se mostram potenciais em colocar os estudantes em atividade de aprendizagem, a partir do desenvolvimento de um projeto de pesquisa no estudo de equação polinomial do segundo grau, apresentado em Feiras de Matemática. A pesquisa considera uma abordagem qualitativa e a produção de dados é realizada através de entrevistas semiestruturadas com estudantes de uma turma e sua professora orientadora. Os resultados obtidos a partir das unidades de análise - Catapulta, Tecnologias Digitais da Informação e Comunicação e Feira de Matemática - mostram que o professor deve ter uma intencionalidade pedagógica clara, que os motivos são particulares dos estudantes e se diferenciam entre si, promovendo a inserção dos estudantes em diferentes atividades.Universidade Estadual de Maringá2021-08-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion---Texto do artigoapplication/pdfhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/5831010.4025/tpe.v24i2.58310Teoria e Prática da Educação; v. 24 n. 2 (2021); 23-432237-87071415-837Xreponame:Teoria e Prática da Educação (Online)instname:Universidade Estadual de Maringá (UEM)instacron:UEMporhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/58310/751375152600Copyright (c) 2021 Teoria e Prática da Educaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCaroline dos SantosIsabel Koltermann Battisti2021-12-18T03:05:31Zoai:periodicos.uem.br/ojs:article/58310Revistahttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEducPUBhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/oaiteoriaepraticadaeducacao@gmail.com || teoriaepraticadaeducacao@gmail.com2237-87071415-837xopendoar:2023-01-12T10:59:43.036256Teoria e Prática da Educação (Online) - Universidade Estadual de Maringá (UEM)true
dc.title.none.fl_str_mv STUDENTS MOTIVES TO LEARN SECOND DEGREE POLYNOMIAL EQUATIONS FROM THE DEVELOPMENT OF A RESEARCH PROJECT
RAZONES DE LOS ESTUDIANTES PARA APRENDER LA ECUACIÓN POLINOMIAL DE SEGUNDO GRADO A PARTIR DEL DESARROLLO DE UN PROYECTO DE ENCUESTA
-
MOTIVOS DOS ESTUDANTES PARA APRENDER EQUAÇÃO POLINOMIAL DO SEGUNDO GRAU A PARTIR DO DESENVOLVIMENTO DE UM PROJETO DE PESQUISA
title STUDENTS MOTIVES TO LEARN SECOND DEGREE POLYNOMIAL EQUATIONS FROM THE DEVELOPMENT OF A RESEARCH PROJECT
spellingShingle STUDENTS MOTIVES TO LEARN SECOND DEGREE POLYNOMIAL EQUATIONS FROM THE DEVELOPMENT OF A RESEARCH PROJECT
Caroline dos Santos
Necessity.
Mathematics Fair.
Catapult.
Technologies.
Necesidad.
Feria de Matemáticas.
Catapulta.
Tecnologías.
-
Necessidade.
Feira de Matemática.
Catapulta.
Tecnologias.
title_short STUDENTS MOTIVES TO LEARN SECOND DEGREE POLYNOMIAL EQUATIONS FROM THE DEVELOPMENT OF A RESEARCH PROJECT
title_full STUDENTS MOTIVES TO LEARN SECOND DEGREE POLYNOMIAL EQUATIONS FROM THE DEVELOPMENT OF A RESEARCH PROJECT
title_fullStr STUDENTS MOTIVES TO LEARN SECOND DEGREE POLYNOMIAL EQUATIONS FROM THE DEVELOPMENT OF A RESEARCH PROJECT
title_full_unstemmed STUDENTS MOTIVES TO LEARN SECOND DEGREE POLYNOMIAL EQUATIONS FROM THE DEVELOPMENT OF A RESEARCH PROJECT
title_sort STUDENTS MOTIVES TO LEARN SECOND DEGREE POLYNOMIAL EQUATIONS FROM THE DEVELOPMENT OF A RESEARCH PROJECT
author Caroline dos Santos
author_facet Caroline dos Santos
Isabel Koltermann Battisti
author_role author
author2 Isabel Koltermann Battisti
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Caroline dos Santos
Isabel Koltermann Battisti
dc.subject.por.fl_str_mv Necessity.
Mathematics Fair.
Catapult.
Technologies.
Necesidad.
Feria de Matemáticas.
Catapulta.
Tecnologías.
-
Necessidade.
Feira de Matemática.
Catapulta.
Tecnologias.
topic Necessity.
Mathematics Fair.
Catapult.
Technologies.
Necesidad.
Feria de Matemáticas.
Catapulta.
Tecnologías.
-
Necessidade.
Feira de Matemática.
Catapulta.
Tecnologias.
description This article is based on a research elaborated as final term paper, of a Mathematics Course – Graduation, which aims to identify and to analyze motives that show up as potentials to place the students in the activity of learning, from the development of a research project in the study of second degree polynomial equations, presented at Mathematics Fairs. The research consider a qualitative approach and the data production is carried out through semi-structured interviews with students of a class accompanied by their guide teacher. The results obtained through the units of analysis – Catapult, Digital Information and Communication Technologies and Mathematics Fair - show that the teacher must have a clear pedagogical intention, that the motives are particular to the students and differ from each other, promoting the insertion of students in different activities.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-08-27
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
-
-
-
Texto do artigo
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/58310
10.4025/tpe.v24i2.58310
url https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/58310
identifier_str_mv 10.4025/tpe.v24i2.58310
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/58310/751375152600
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Teoria e Prática da Educação
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Teoria e Prática da Educação
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Maringá
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Maringá
dc.source.none.fl_str_mv Teoria e Prática da Educação; v. 24 n. 2 (2021); 23-43
2237-8707
1415-837X
reponame:Teoria e Prática da Educação (Online)
instname:Universidade Estadual de Maringá (UEM)
instacron:UEM
instname_str Universidade Estadual de Maringá (UEM)
instacron_str UEM
institution UEM
reponame_str Teoria e Prática da Educação (Online)
collection Teoria e Prática da Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Teoria e Prática da Educação (Online) - Universidade Estadual de Maringá (UEM)
repository.mail.fl_str_mv teoriaepraticadaeducacao@gmail.com || teoriaepraticadaeducacao@gmail.com
_version_ 1792207158289367040