STUDENTS MOTIVES TO LEARN SECOND DEGREE POLYNOMIAL EQUATIONS FROM THE DEVELOPMENT OF A RESEARCH PROJECT
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Teoria e Prática da Educação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/58310 |
Resumo: | This article is based on a research elaborated as final term paper, of a Mathematics Course – Graduation, which aims to identify and to analyze motives that show up as potentials to place the students in the activity of learning, from the development of a research project in the study of second degree polynomial equations, presented at Mathematics Fairs. The research consider a qualitative approach and the data production is carried out through semi-structured interviews with students of a class accompanied by their guide teacher. The results obtained through the units of analysis – Catapult, Digital Information and Communication Technologies and Mathematics Fair - show that the teacher must have a clear pedagogical intention, that the motives are particular to the students and differ from each other, promoting the insertion of students in different activities. |
id |
UEM-11_b2b5dafe961466d629465cd2faef35c1 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.uem.br/ojs:article/58310 |
network_acronym_str |
UEM-11 |
network_name_str |
Teoria e Prática da Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
STUDENTS MOTIVES TO LEARN SECOND DEGREE POLYNOMIAL EQUATIONS FROM THE DEVELOPMENT OF A RESEARCH PROJECT RAZONES DE LOS ESTUDIANTES PARA APRENDER LA ECUACIÓN POLINOMIAL DE SEGUNDO GRADO A PARTIR DEL DESARROLLO DE UN PROYECTO DE ENCUESTA-MOTIVOS DOS ESTUDANTES PARA APRENDER EQUAÇÃO POLINOMIAL DO SEGUNDO GRAU A PARTIR DO DESENVOLVIMENTO DE UM PROJETO DE PESQUISANecessity.Mathematics Fair.Catapult.Technologies.Necesidad.Feria de Matemáticas.Catapulta.Tecnologías.-Necessidade.Feira de Matemática.Catapulta.Tecnologias.This article is based on a research elaborated as final term paper, of a Mathematics Course – Graduation, which aims to identify and to analyze motives that show up as potentials to place the students in the activity of learning, from the development of a research project in the study of second degree polynomial equations, presented at Mathematics Fairs. The research consider a qualitative approach and the data production is carried out through semi-structured interviews with students of a class accompanied by their guide teacher. The results obtained through the units of analysis – Catapult, Digital Information and Communication Technologies and Mathematics Fair - show that the teacher must have a clear pedagogical intention, that the motives are particular to the students and differ from each other, promoting the insertion of students in different activities.El presente artículo se constituye a partir de una encuesta elaborada como trabajo de conclusión de curso, de un Curso de Matemáticas – Licenciatura, que tiene como objetivo identificar y analizar las razones que muestran potencial para colocar a los estudiantes en la actividad de aprendizaje, a partir del desarrollo de un proyecto de encuesta en el estudio de la ecuación polinomial de segundo grado, presentado en Ferias de Matemáticas. La encuesta considera un enfoque cualitativo y la producción de datos se realiza a través de entrevistas semiestructuradas con los estudiantes de una clase y su profesor supervisor. Los resultados obtenidos de las unidades de análisis – Catapulta, Tecnologías digitales de información y comunicación y Feria de Matemáticas - muestran que el docente debe tener una clara intencionalidad pedagógica, que las razones son particulares de los estudiantes y difieren entre sí, promoviendo la inserción de los estudiantes en diferentes actividades.-O presente artigo constitui-se a partir de uma pesquisa elaborada como trabalho de conclusão de curso, de um Curso de Matemática – Licenciatura, que tem como objetivo identificar e analisar motivos que se mostram potenciais em colocar os estudantes em atividade de aprendizagem, a partir do desenvolvimento de um projeto de pesquisa no estudo de equação polinomial do segundo grau, apresentado em Feiras de Matemática. A pesquisa considera uma abordagem qualitativa e a produção de dados é realizada através de entrevistas semiestruturadas com estudantes de uma turma e sua professora orientadora. Os resultados obtidos a partir das unidades de análise - Catapulta, Tecnologias Digitais da Informação e Comunicação e Feira de Matemática - mostram que o professor deve ter uma intencionalidade pedagógica clara, que os motivos são particulares dos estudantes e se diferenciam entre si, promovendo a inserção dos estudantes em diferentes atividades.Universidade Estadual de Maringá2021-08-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion---Texto do artigoapplication/pdfhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/5831010.4025/tpe.v24i2.58310Teoria e Prática da Educação; v. 24 n. 2 (2021); 23-432237-87071415-837Xreponame:Teoria e Prática da Educação (Online)instname:Universidade Estadual de Maringá (UEM)instacron:UEMporhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/58310/751375152600Copyright (c) 2021 Teoria e Prática da Educaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCaroline dos SantosIsabel Koltermann Battisti2021-12-18T03:05:31Zoai:periodicos.uem.br/ojs:article/58310Revistahttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEducPUBhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/oaiteoriaepraticadaeducacao@gmail.com || teoriaepraticadaeducacao@gmail.com2237-87071415-837xopendoar:2023-01-12T10:59:43.036256Teoria e Prática da Educação (Online) - Universidade Estadual de Maringá (UEM)true |
dc.title.none.fl_str_mv |
STUDENTS MOTIVES TO LEARN SECOND DEGREE POLYNOMIAL EQUATIONS FROM THE DEVELOPMENT OF A RESEARCH PROJECT RAZONES DE LOS ESTUDIANTES PARA APRENDER LA ECUACIÓN POLINOMIAL DE SEGUNDO GRADO A PARTIR DEL DESARROLLO DE UN PROYECTO DE ENCUESTA - MOTIVOS DOS ESTUDANTES PARA APRENDER EQUAÇÃO POLINOMIAL DO SEGUNDO GRAU A PARTIR DO DESENVOLVIMENTO DE UM PROJETO DE PESQUISA |
title |
STUDENTS MOTIVES TO LEARN SECOND DEGREE POLYNOMIAL EQUATIONS FROM THE DEVELOPMENT OF A RESEARCH PROJECT |
spellingShingle |
STUDENTS MOTIVES TO LEARN SECOND DEGREE POLYNOMIAL EQUATIONS FROM THE DEVELOPMENT OF A RESEARCH PROJECT Caroline dos Santos Necessity. Mathematics Fair. Catapult. Technologies. Necesidad. Feria de Matemáticas. Catapulta. Tecnologías. - Necessidade. Feira de Matemática. Catapulta. Tecnologias. |
title_short |
STUDENTS MOTIVES TO LEARN SECOND DEGREE POLYNOMIAL EQUATIONS FROM THE DEVELOPMENT OF A RESEARCH PROJECT |
title_full |
STUDENTS MOTIVES TO LEARN SECOND DEGREE POLYNOMIAL EQUATIONS FROM THE DEVELOPMENT OF A RESEARCH PROJECT |
title_fullStr |
STUDENTS MOTIVES TO LEARN SECOND DEGREE POLYNOMIAL EQUATIONS FROM THE DEVELOPMENT OF A RESEARCH PROJECT |
title_full_unstemmed |
STUDENTS MOTIVES TO LEARN SECOND DEGREE POLYNOMIAL EQUATIONS FROM THE DEVELOPMENT OF A RESEARCH PROJECT |
title_sort |
STUDENTS MOTIVES TO LEARN SECOND DEGREE POLYNOMIAL EQUATIONS FROM THE DEVELOPMENT OF A RESEARCH PROJECT |
author |
Caroline dos Santos |
author_facet |
Caroline dos Santos Isabel Koltermann Battisti |
author_role |
author |
author2 |
Isabel Koltermann Battisti |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Caroline dos Santos Isabel Koltermann Battisti |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Necessity. Mathematics Fair. Catapult. Technologies. Necesidad. Feria de Matemáticas. Catapulta. Tecnologías. - Necessidade. Feira de Matemática. Catapulta. Tecnologias. |
topic |
Necessity. Mathematics Fair. Catapult. Technologies. Necesidad. Feria de Matemáticas. Catapulta. Tecnologías. - Necessidade. Feira de Matemática. Catapulta. Tecnologias. |
description |
This article is based on a research elaborated as final term paper, of a Mathematics Course – Graduation, which aims to identify and to analyze motives that show up as potentials to place the students in the activity of learning, from the development of a research project in the study of second degree polynomial equations, presented at Mathematics Fairs. The research consider a qualitative approach and the data production is carried out through semi-structured interviews with students of a class accompanied by their guide teacher. The results obtained through the units of analysis – Catapult, Digital Information and Communication Technologies and Mathematics Fair - show that the teacher must have a clear pedagogical intention, that the motives are particular to the students and differ from each other, promoting the insertion of students in different activities. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-08-27 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion - - - Texto do artigo |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/58310 10.4025/tpe.v24i2.58310 |
url |
https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/58310 |
identifier_str_mv |
10.4025/tpe.v24i2.58310 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/58310/751375152600 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Teoria e Prática da Educação https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Teoria e Prática da Educação https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Maringá |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Maringá |
dc.source.none.fl_str_mv |
Teoria e Prática da Educação; v. 24 n. 2 (2021); 23-43 2237-8707 1415-837X reponame:Teoria e Prática da Educação (Online) instname:Universidade Estadual de Maringá (UEM) instacron:UEM |
instname_str |
Universidade Estadual de Maringá (UEM) |
instacron_str |
UEM |
institution |
UEM |
reponame_str |
Teoria e Prática da Educação (Online) |
collection |
Teoria e Prática da Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Teoria e Prática da Educação (Online) - Universidade Estadual de Maringá (UEM) |
repository.mail.fl_str_mv |
teoriaepraticadaeducacao@gmail.com || teoriaepraticadaeducacao@gmail.com |
_version_ |
1792207158289367040 |