EVALUATION OF THE INNOVATIVE MIDDLE EDUCATION PROGRAM -IMEP - IN TOCANTINS STATE.
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Teoria e Prática da Educação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/51649 |
Resumo: | The Innovative High School Program - ProEMI, aims to provide technical and financial support to the Brazilian public high schools, aiming at the autonomy in the elaboration of their curricula, in an integrated, participative and innovative way, aiming to promote the improvement of the indexes., in this educational segment. A qualitative and quantitative approach was used, using document analysis and semi-structured interviews to collect data. ProEMI actions were evaluated at State School Frederico José Pedreira Neto, de Palmas, Tocantins. It was found the limitation of the exclusive use of QL to evaluate the program, because the indicators are important but insufficient. Thus, the QL was adapted with the inclusion of guidelines pointed by the school staff. There was a commitment from the school to streamline the curriculum and assist students in the development of core skills, but a deficit in the records that justifies the need for monitoring since implementation. |
id |
UEM-11_bcccdba9093b1d3176c13e68f3f99d60 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.uem.br/ojs:article/51649 |
network_acronym_str |
UEM-11 |
network_name_str |
Teoria e Prática da Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
EVALUATION OF THE INNOVATIVE MIDDLE EDUCATION PROGRAM -IMEP - IN TOCANTINS STATE.AVALIAÇÃO DO PROGRAMA ENSINO MÉDIO INOVADOR- PROEMI - NO ESTADO DO TOCANTINS.Políticas Públicas Educacionais, Quadro Lógico, Avaliação Contextualizada.The Innovative High School Program - ProEMI, aims to provide technical and financial support to the Brazilian public high schools, aiming at the autonomy in the elaboration of their curricula, in an integrated, participative and innovative way, aiming to promote the improvement of the indexes., in this educational segment. A qualitative and quantitative approach was used, using document analysis and semi-structured interviews to collect data. ProEMI actions were evaluated at State School Frederico José Pedreira Neto, de Palmas, Tocantins. It was found the limitation of the exclusive use of QL to evaluate the program, because the indicators are important but insufficient. Thus, the QL was adapted with the inclusion of guidelines pointed by the school staff. There was a commitment from the school to streamline the curriculum and assist students in the development of core skills, but a deficit in the records that justifies the need for monitoring since implementation.El Programa de Escuelas Secundarias Inovadoras - ProEMI, tiene como objetivo proporcionar apoyo técnico y financiero a las escuelas secundarias públicas brasileñas, con el objetivo de lograr la autonomía en la elaboración de sus planes de estudio, de manera integrada, participativa e innovadora, con el objetivo de promover la mejora de los índices., en este segmento educativo. Se utilizó un enfoque cualitativo y cuantitativo, utilizando análisis de documentos y entrevistas semiestructuradas para recopilar datos. Las acciones de ProEMI se evaluaron en Frederico José Pedreira Neto, de Palmas, Tocantins. Se encontró la limitación del uso exclusivo de QL para evaluar el programa, porque los indicadores son importantes pero insuficientes. Por lo tanto, el QL se adaptó con la inclusión de pautas señaladas por el personal escolar. Hubo un compromiso de la escuela para racionalizar el plan de estudios y ayudar a los estudiantes en el desarrollo de habilidades básicas, pero un déficit en los registros que justifica la necesidad de monitoreo desde la implementación.O Programa Ensino Médio Inovador – ProEMI, tem como finalidade oferecer apoio técnico e financeiro para as escolas públicas brasileiras de Ensino Médio, visando a autonomia na elaboração de seus currículos, de forma integrada, participativa e inovadora, visando promover a melhoria dos índices, neste segmento educacional. Foi empregada abordagem qualiquantitativa, com uso de análise documental e entrevistas semiestruturadas para a coleta de dados, foram avaliadas as ações do ProEMI na Escola Estadual Frederico José Pedreira Neto de Palmas, Tocantins. Ficou constatada a limitação do uso exclusivo do QL para avaliar o programa, pois os indicadores são importantes, mas insuficientes. Assim, o QL foi adaptado com a inclusão de diretrizes apontadas pela equipe da escola. Observou-se um comprometimento da escola em dinamizar o currículo e ajudar os estudantes no desenvolvimento de habilidades fundamentais, mas um déficit nos registros o que justifica a necessidade de monitoramento, desde a implantação.Universidade Estadual de Maringá2020-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTEXTOapplication/pdfhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/5164910.4025/tpe.v23i2.51649Teoria e Prática da Educação; v. 23 n. 2 (2020); 39-602237-87071415-837Xreponame:Teoria e Prática da Educação (Online)instname:Universidade Estadual de Maringá (UEM)instacron:UEMporhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/51649/751375151333Copyright (c) 2020 Teoria e Prática da Educaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessVictor Ferreira DinizLina Maria Gonçalves2021-12-18T03:09:32Zoai:periodicos.uem.br/ojs:article/51649Revistahttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEducPUBhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/oaiteoriaepraticadaeducacao@gmail.com || teoriaepraticadaeducacao@gmail.com2237-87071415-837xopendoar:2023-01-12T10:59:41.022829Teoria e Prática da Educação (Online) - Universidade Estadual de Maringá (UEM)true |
dc.title.none.fl_str_mv |
EVALUATION OF THE INNOVATIVE MIDDLE EDUCATION PROGRAM -IMEP - IN TOCANTINS STATE. AVALIAÇÃO DO PROGRAMA ENSINO MÉDIO INOVADOR- PROEMI - NO ESTADO DO TOCANTINS. |
title |
EVALUATION OF THE INNOVATIVE MIDDLE EDUCATION PROGRAM -IMEP - IN TOCANTINS STATE. |
spellingShingle |
EVALUATION OF THE INNOVATIVE MIDDLE EDUCATION PROGRAM -IMEP - IN TOCANTINS STATE. Victor Ferreira Diniz Políticas Públicas Educacionais, Quadro Lógico, Avaliação Contextualizada. |
title_short |
EVALUATION OF THE INNOVATIVE MIDDLE EDUCATION PROGRAM -IMEP - IN TOCANTINS STATE. |
title_full |
EVALUATION OF THE INNOVATIVE MIDDLE EDUCATION PROGRAM -IMEP - IN TOCANTINS STATE. |
title_fullStr |
EVALUATION OF THE INNOVATIVE MIDDLE EDUCATION PROGRAM -IMEP - IN TOCANTINS STATE. |
title_full_unstemmed |
EVALUATION OF THE INNOVATIVE MIDDLE EDUCATION PROGRAM -IMEP - IN TOCANTINS STATE. |
title_sort |
EVALUATION OF THE INNOVATIVE MIDDLE EDUCATION PROGRAM -IMEP - IN TOCANTINS STATE. |
author |
Victor Ferreira Diniz |
author_facet |
Victor Ferreira Diniz Lina Maria Gonçalves |
author_role |
author |
author2 |
Lina Maria Gonçalves |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Victor Ferreira Diniz Lina Maria Gonçalves |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Políticas Públicas Educacionais, Quadro Lógico, Avaliação Contextualizada. |
topic |
Políticas Públicas Educacionais, Quadro Lógico, Avaliação Contextualizada. |
description |
The Innovative High School Program - ProEMI, aims to provide technical and financial support to the Brazilian public high schools, aiming at the autonomy in the elaboration of their curricula, in an integrated, participative and innovative way, aiming to promote the improvement of the indexes., in this educational segment. A qualitative and quantitative approach was used, using document analysis and semi-structured interviews to collect data. ProEMI actions were evaluated at State School Frederico José Pedreira Neto, de Palmas, Tocantins. It was found the limitation of the exclusive use of QL to evaluate the program, because the indicators are important but insufficient. Thus, the QL was adapted with the inclusion of guidelines pointed by the school staff. There was a commitment from the school to streamline the curriculum and assist students in the development of core skills, but a deficit in the records that justifies the need for monitoring since implementation. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-12-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion TEXTO |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/51649 10.4025/tpe.v23i2.51649 |
url |
https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/51649 |
identifier_str_mv |
10.4025/tpe.v23i2.51649 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/51649/751375151333 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Teoria e Prática da Educação https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Teoria e Prática da Educação https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Maringá |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Maringá |
dc.source.none.fl_str_mv |
Teoria e Prática da Educação; v. 23 n. 2 (2020); 39-60 2237-8707 1415-837X reponame:Teoria e Prática da Educação (Online) instname:Universidade Estadual de Maringá (UEM) instacron:UEM |
instname_str |
Universidade Estadual de Maringá (UEM) |
instacron_str |
UEM |
institution |
UEM |
reponame_str |
Teoria e Prática da Educação (Online) |
collection |
Teoria e Prática da Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Teoria e Prática da Educação (Online) - Universidade Estadual de Maringá (UEM) |
repository.mail.fl_str_mv |
teoriaepraticadaeducacao@gmail.com || teoriaepraticadaeducacao@gmail.com |
_version_ |
1792207158191849472 |