FORMAÇÃO INICIAL DE PROFESSORES DA EDUCAÇÃO INFANTIL : REFLEXÕES SOBRE AS VIVÊNCIAS ESTÉTICAS NESSA ETAPA FORMATIVA
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Scias Arte/Educação |
Texto Completo: | https://revista.uemg.br/index.php/scias/article/view/7003 |
Resumo: | Knowing the existing gaps in the initial training of teachers and the many possible assignments for teachers of Early Childhood Education, we seek to reflect on how the affective and aesthetic sensitivity to which the National Council of Education cites, manifests itself in the initial training of teachers. Thus, the aim of this work is to reflect on the aesthetic experiences in the initial training of teachers and their contributions to early childhood education. A bibliographical study was carried out having as references different authors, including the Brazilian Bernadete Gatti, who has coordinated studies in the area of teacher education and is one of the main researchers in this area in our country. The work is organized in two stages: the first is based on reflecting on the sensitive and the aesthetic in the initial training of teachers, and the second stage seeks to address the contributions about sensitivity and aesthetics in the scope of Early Childhood Education. |
id |
UEMG-1_8bedbca32332b78fe06b860004780743 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/7003 |
network_acronym_str |
UEMG-1 |
network_name_str |
Scias Arte/Educação |
repository_id_str |
|
spelling |
FORMAÇÃO INICIAL DE PROFESSORES DA EDUCAÇÃO INFANTIL : REFLEXÕES SOBRE AS VIVÊNCIAS ESTÉTICAS NESSA ETAPA FORMATIVAFormação inicial de professores; Estética; Educação Infantil.Knowing the existing gaps in the initial training of teachers and the many possible assignments for teachers of Early Childhood Education, we seek to reflect on how the affective and aesthetic sensitivity to which the National Council of Education cites, manifests itself in the initial training of teachers. Thus, the aim of this work is to reflect on the aesthetic experiences in the initial training of teachers and their contributions to early childhood education. A bibliographical study was carried out having as references different authors, including the Brazilian Bernadete Gatti, who has coordinated studies in the area of teacher education and is one of the main researchers in this area in our country. The work is organized in two stages: the first is based on reflecting on the sensitive and the aesthetic in the initial training of teachers, and the second stage seeks to address the contributions about sensitivity and aesthetics in the scope of Early Childhood Education.Tendo o conhecimento das defasagens existentes na formação inicial de professores e tantas atribuições possíveis aos docentes da Educação Infantil, busca-se refletir sobre de que modo à sensibilidade afetiva e estética ao qual cita o Conselho Nacional de Educação, se manifesta na formação inicial de professores. Assim, o objetivo deste trabalho se constitui na reflexão sobre as vivências estéticas na formação inicial de professores e suas contribuições na educação infantil. Foi realizado um estudo bibliográfico tendo como referências diferentes autores, inclusive a brasileira Bernadete Gatti, que coordenou estudos da área de formação de professores e é uma das principais pesquisadoras desta área em nosso país. O trabalho é organizado em duas etapas: a primeira baseia-se em reflexionar sobre o sensível e o estético na formação inicial de professores, e a segunda etapa busca-se abordar as contribuições acerca da sensibilidade e da estética no âmbito da Educação Infantil.Editora da Universidade do Estado de Minas Gerais2022-12-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revista.uemg.br/index.php/scias/article/view/700310.36704/sciasart.v12i2.7003SCIAS - Arte/Educação; v. 12 n. 2 (2022): SCIAS-Arte/Educação2318-853710.36704/sciasart.v12i2reponame:Scias Arte/Educaçãoinstname:Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG)instacron:UEMGporhttps://revista.uemg.br/index.php/scias/article/view/7003/4420Copyright (c) 2022 CAROLINA RODRIGUES DA SILVAinfo:eu-repo/semantics/openAccessRodrigues da Silva, Carolina2023-11-21T12:17:35Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/7003Revistahttp://revista.uemg.br/index.php/SCIASPUBhttps://revista.uemg.br/index.php/SCIAS/oai||revistascias@uemg.br2318-85372318-8537opendoar:2023-11-21T12:17:35Scias Arte/Educação - Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
FORMAÇÃO INICIAL DE PROFESSORES DA EDUCAÇÃO INFANTIL : REFLEXÕES SOBRE AS VIVÊNCIAS ESTÉTICAS NESSA ETAPA FORMATIVA |
title |
FORMAÇÃO INICIAL DE PROFESSORES DA EDUCAÇÃO INFANTIL : REFLEXÕES SOBRE AS VIVÊNCIAS ESTÉTICAS NESSA ETAPA FORMATIVA |
spellingShingle |
FORMAÇÃO INICIAL DE PROFESSORES DA EDUCAÇÃO INFANTIL : REFLEXÕES SOBRE AS VIVÊNCIAS ESTÉTICAS NESSA ETAPA FORMATIVA Rodrigues da Silva, Carolina Formação inicial de professores; Estética; Educação Infantil. |
title_short |
FORMAÇÃO INICIAL DE PROFESSORES DA EDUCAÇÃO INFANTIL : REFLEXÕES SOBRE AS VIVÊNCIAS ESTÉTICAS NESSA ETAPA FORMATIVA |
title_full |
FORMAÇÃO INICIAL DE PROFESSORES DA EDUCAÇÃO INFANTIL : REFLEXÕES SOBRE AS VIVÊNCIAS ESTÉTICAS NESSA ETAPA FORMATIVA |
title_fullStr |
FORMAÇÃO INICIAL DE PROFESSORES DA EDUCAÇÃO INFANTIL : REFLEXÕES SOBRE AS VIVÊNCIAS ESTÉTICAS NESSA ETAPA FORMATIVA |
title_full_unstemmed |
FORMAÇÃO INICIAL DE PROFESSORES DA EDUCAÇÃO INFANTIL : REFLEXÕES SOBRE AS VIVÊNCIAS ESTÉTICAS NESSA ETAPA FORMATIVA |
title_sort |
FORMAÇÃO INICIAL DE PROFESSORES DA EDUCAÇÃO INFANTIL : REFLEXÕES SOBRE AS VIVÊNCIAS ESTÉTICAS NESSA ETAPA FORMATIVA |
author |
Rodrigues da Silva, Carolina |
author_facet |
Rodrigues da Silva, Carolina |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Rodrigues da Silva, Carolina |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Formação inicial de professores; Estética; Educação Infantil. |
topic |
Formação inicial de professores; Estética; Educação Infantil. |
description |
Knowing the existing gaps in the initial training of teachers and the many possible assignments for teachers of Early Childhood Education, we seek to reflect on how the affective and aesthetic sensitivity to which the National Council of Education cites, manifests itself in the initial training of teachers. Thus, the aim of this work is to reflect on the aesthetic experiences in the initial training of teachers and their contributions to early childhood education. A bibliographical study was carried out having as references different authors, including the Brazilian Bernadete Gatti, who has coordinated studies in the area of teacher education and is one of the main researchers in this area in our country. The work is organized in two stages: the first is based on reflecting on the sensitive and the aesthetic in the initial training of teachers, and the second stage seeks to address the contributions about sensitivity and aesthetics in the scope of Early Childhood Education. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-12-29 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revista.uemg.br/index.php/scias/article/view/7003 10.36704/sciasart.v12i2.7003 |
url |
https://revista.uemg.br/index.php/scias/article/view/7003 |
identifier_str_mv |
10.36704/sciasart.v12i2.7003 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revista.uemg.br/index.php/scias/article/view/7003/4420 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 CAROLINA RODRIGUES DA SILVA info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 CAROLINA RODRIGUES DA SILVA |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da Universidade do Estado de Minas Gerais |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da Universidade do Estado de Minas Gerais |
dc.source.none.fl_str_mv |
SCIAS - Arte/Educação; v. 12 n. 2 (2022): SCIAS-Arte/Educação 2318-8537 10.36704/sciasart.v12i2 reponame:Scias Arte/Educação instname:Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG) instacron:UEMG |
instname_str |
Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG) |
instacron_str |
UEMG |
institution |
UEMG |
reponame_str |
Scias Arte/Educação |
collection |
Scias Arte/Educação |
repository.name.fl_str_mv |
Scias Arte/Educação - Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistascias@uemg.br |
_version_ |
1799317967251439616 |