MARIA FUX: A STATE OF THE ART IN FIVE CONTEXTS OF KNOWLEDGE PRODUCTION: UM ESTADO DA ARTE EM CINCO CONTEXTOS DE PRODUÇÃO DE CONHECIMENTO

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Barbozza, Alexsander
Data de Publicação: 2023
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Scias Arte/Educação
Texto Completo: https://revista.uemg.br/index.php/scias/article/view/7280
Resumo: This dancing/educational study aims to understand, in five contexts of knowledge production, how the assumptions of the Argentine artist-teacher Maria Fux have been treated in Brazilian territory. In this way, we organize the referred text in two sequences of expressive movements entitled as: (1)Perspectives on the biography of Maria Fuxand (2)Maria Fux and her practices on Brazilian soil. Methodologically speaking, this study consists of a qualitative research in education and used state-of-the-art exploratory research to assimilate the referred phenomenon. With the completion of this study, we realized that there are few academic works referring to Fux and its assumptions, of which a large number are located, and are restricted to Dance Therapy.
id UEMG-1_ba2d7e963b4122ccba960c3ef10921fb
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/7280
network_acronym_str UEMG-1
network_name_str Scias Arte/Educação
repository_id_str
spelling MARIA FUX: A STATE OF THE ART IN FIVE CONTEXTS OF KNOWLEDGE PRODUCTION: UM ESTADO DA ARTE EM CINCO CONTEXTOS DE PRODUÇÃO DE CONHECIMENTO MARIA FUX: UM ESTADO DA ARTE EM CINCO CONTEXTOS DE PRODUÇÃO DE CONHECIMENTO Ensino da DançaDançaterapiaMaria FuxDança/EducaçãoEstado da ArteDance Teachingdance therapyMaria FuxDance/EducationState of artThis dancing/educational study aims to understand, in five contexts of knowledge production, how the assumptions of the Argentine artist-teacher Maria Fux have been treated in Brazilian territory. In this way, we organize the referred text in two sequences of expressive movements entitled as: (1)Perspectives on the biography of Maria Fuxand (2)Maria Fux and her practices on Brazilian soil. Methodologically speaking, this study consists of a qualitative research in education and used state-of-the-art exploratory research to assimilate the referred phenomenon. With the completion of this study, we realized that there are few academic works referring to Fux and its assumptions, of which a large number are located, and are restricted to Dance Therapy.Este estudo dançante/educativo tem como objetivo compreender, em cinco contextos de produção do conhecimento, como vem sendo tratados os pressupostos da artista-docente argentina Maria Fux em território brasileiro. Desse modo, organizamos o referido texto em duas sequências de movimentos expressivos intitulados como: (1) Perspectivas acerca da biografia de Maria Fux e (2) Maria Fux e suas práticas em solo brasileiro. Metodologicamente falando, esse estudo constitui-se de uma pesquisa qualitativa em educação e utilizou pesquisa exploratória tipo estado da arte para assimilar o referido fenômeno. Com a efetivação deste estudo, percebemos que existem poucos trabalhos acadêmicos referentes à Fux e seus pressupostos, destes localizados, uma grande quantidade, encontram-se restritos à Dançaterapia. Editora da Universidade do Estado de Minas Gerais2023-08-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revista.uemg.br/index.php/scias/article/view/728010.36704/sciasart.v13i1.7280SCIAS - Arte/Educação; v. 13 n. 1 (2023): SCIAS-Arte/Educação; 5-272318-853710.36704/sciasart.v13i1reponame:Scias Arte/Educaçãoinstname:Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG)instacron:UEMGporhttps://revista.uemg.br/index.php/scias/article/view/7280/4697Copyright (c) 2023 Alexsander Barbozzainfo:eu-repo/semantics/openAccessBarbozza, Alexsander2023-09-29T17:16:43Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/7280Revistahttp://revista.uemg.br/index.php/SCIASPUBhttps://revista.uemg.br/index.php/SCIAS/oai||revistascias@uemg.br2318-85372318-8537opendoar:2023-09-29T17:16:43Scias Arte/Educação - Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG)false
dc.title.none.fl_str_mv MARIA FUX: A STATE OF THE ART IN FIVE CONTEXTS OF KNOWLEDGE PRODUCTION: UM ESTADO DA ARTE EM CINCO CONTEXTOS DE PRODUÇÃO DE CONHECIMENTO
MARIA FUX: UM ESTADO DA ARTE EM CINCO CONTEXTOS DE PRODUÇÃO DE CONHECIMENTO
title MARIA FUX: A STATE OF THE ART IN FIVE CONTEXTS OF KNOWLEDGE PRODUCTION: UM ESTADO DA ARTE EM CINCO CONTEXTOS DE PRODUÇÃO DE CONHECIMENTO
spellingShingle MARIA FUX: A STATE OF THE ART IN FIVE CONTEXTS OF KNOWLEDGE PRODUCTION: UM ESTADO DA ARTE EM CINCO CONTEXTOS DE PRODUÇÃO DE CONHECIMENTO
Barbozza, Alexsander
Ensino da Dança
Dançaterapia
Maria Fux
Dança/Educação
Estado da Arte
Dance Teaching
dance therapy
Maria Fux
Dance/Education
State of art
title_short MARIA FUX: A STATE OF THE ART IN FIVE CONTEXTS OF KNOWLEDGE PRODUCTION: UM ESTADO DA ARTE EM CINCO CONTEXTOS DE PRODUÇÃO DE CONHECIMENTO
title_full MARIA FUX: A STATE OF THE ART IN FIVE CONTEXTS OF KNOWLEDGE PRODUCTION: UM ESTADO DA ARTE EM CINCO CONTEXTOS DE PRODUÇÃO DE CONHECIMENTO
title_fullStr MARIA FUX: A STATE OF THE ART IN FIVE CONTEXTS OF KNOWLEDGE PRODUCTION: UM ESTADO DA ARTE EM CINCO CONTEXTOS DE PRODUÇÃO DE CONHECIMENTO
title_full_unstemmed MARIA FUX: A STATE OF THE ART IN FIVE CONTEXTS OF KNOWLEDGE PRODUCTION: UM ESTADO DA ARTE EM CINCO CONTEXTOS DE PRODUÇÃO DE CONHECIMENTO
title_sort MARIA FUX: A STATE OF THE ART IN FIVE CONTEXTS OF KNOWLEDGE PRODUCTION: UM ESTADO DA ARTE EM CINCO CONTEXTOS DE PRODUÇÃO DE CONHECIMENTO
author Barbozza, Alexsander
author_facet Barbozza, Alexsander
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Barbozza, Alexsander
dc.subject.por.fl_str_mv Ensino da Dança
Dançaterapia
Maria Fux
Dança/Educação
Estado da Arte
Dance Teaching
dance therapy
Maria Fux
Dance/Education
State of art
topic Ensino da Dança
Dançaterapia
Maria Fux
Dança/Educação
Estado da Arte
Dance Teaching
dance therapy
Maria Fux
Dance/Education
State of art
description This dancing/educational study aims to understand, in five contexts of knowledge production, how the assumptions of the Argentine artist-teacher Maria Fux have been treated in Brazilian territory. In this way, we organize the referred text in two sequences of expressive movements entitled as: (1)Perspectives on the biography of Maria Fuxand (2)Maria Fux and her practices on Brazilian soil. Methodologically speaking, this study consists of a qualitative research in education and used state-of-the-art exploratory research to assimilate the referred phenomenon. With the completion of this study, we realized that there are few academic works referring to Fux and its assumptions, of which a large number are located, and are restricted to Dance Therapy.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-08-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revista.uemg.br/index.php/scias/article/view/7280
10.36704/sciasart.v13i1.7280
url https://revista.uemg.br/index.php/scias/article/view/7280
identifier_str_mv 10.36704/sciasart.v13i1.7280
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revista.uemg.br/index.php/scias/article/view/7280/4697
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2023 Alexsander Barbozza
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2023 Alexsander Barbozza
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora da Universidade do Estado de Minas Gerais
publisher.none.fl_str_mv Editora da Universidade do Estado de Minas Gerais
dc.source.none.fl_str_mv SCIAS - Arte/Educação; v. 13 n. 1 (2023): SCIAS-Arte/Educação; 5-27
2318-8537
10.36704/sciasart.v13i1
reponame:Scias Arte/Educação
instname:Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG)
instacron:UEMG
instname_str Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG)
instacron_str UEMG
institution UEMG
reponame_str Scias Arte/Educação
collection Scias Arte/Educação
repository.name.fl_str_mv Scias Arte/Educação - Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG)
repository.mail.fl_str_mv ||revistascias@uemg.br
_version_ 1799317967262973952