How to make an existence more real in (post)pandemic times?
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Educação em foco |
Texto Completo: | https://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/6888 |
Resumo: | This essay brings formative processes reflections in the academic context from the effects of three experiences that we have produced in-between this pandemic times. Thought-experiences that, in the classroom setting and in the orientation relationship of a thesis, have transverse us and summoned us in the sense of answering the question: how to make an existence more real? We have registered here the unexpected and the multiple inventions; we have identified gestures - minimal and vital; and we have experienced the "intercessor" condition. We have unfolded the thinking about what we think (we have been understanding thinking as a creation act) and we reiterated the need to promote the co-presence of differences, and reading about formative processes as an affirmation of the rights to the singular and plural modes of existence… |
id |
UEMG-2_091793be602ffa5bd7256f6cdac153a3 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/6888 |
network_acronym_str |
UEMG-2 |
network_name_str |
Educação em foco |
repository_id_str |
|
spelling |
How to make an existence more real in (post)pandemic times?¿Cómo hacer más real una existencia en tiempos de (post)pandemia?Como tornar mais real uma existência em tempos (pós)pandêmicos?Salud PúblicaPolíticas de FormaciónIntercesoresInvestigación en SaludPublic HealthEducation PoliciesIntercessorsHealth ResearchSaúde ColetivaPolítica de FormaçãoIntercessoresPesquisa em SaúdeThis essay brings formative processes reflections in the academic context from the effects of three experiences that we have produced in-between this pandemic times. Thought-experiences that, in the classroom setting and in the orientation relationship of a thesis, have transverse us and summoned us in the sense of answering the question: how to make an existence more real? We have registered here the unexpected and the multiple inventions; we have identified gestures - minimal and vital; and we have experienced the "intercessor" condition. We have unfolded the thinking about what we think (we have been understanding thinking as a creation act) and we reiterated the need to promote the co-presence of differences, and reading about formative processes as an affirmation of the rights to the singular and plural modes of existence…Este ensayo trae reflexiones sobre los procesos formativos en el contexto académico a partir de los efectos de tres experiencias que producimos en medio de tiempos de pandemia. Pensamientos-experiencias que, en él escenario de las clases y en la relación de orientación de una tesis, nos atravesaron y convocaron para el sentido de responder a la pregunta que nos ha estado rondando: ¿Cómo hacer más real una existencia? Inscribimos aquí lo inesperado y las múltiples invenciones; identificamos gestos - mínimos y vitales; y experimentamos la condición de "intercesor" (as). Desplegamos pensar en lo que pensamos (entendiendo el pensamiento como un acto de creación) y reiteramos la necesidad de promover la copresencia de las diferencias, la lectura de los procesos formativos como afirmación del derecho a modos de existencia singulares y plurales.Este ensaio traz reflexões relativas aos processos formativos no contexto acadêmico a partir de efeitos de três experiências que produzimos no entremeio dos tempos pandêmicos. Experiências-pensamentos que no cenário da sala de aula e na relação de orientação de uma tese nos atravessaram e nos convocaram no sentido de responder à questão que nos tem rondado: como tornar mais real uma existência? Registramos aqui os inesperados e as múltiplas invenções; identificamos gestos - mínimos e vitais; e experimentamos a condição de "intercessor" (as). Desdobramos o pensar sobre o que pensamos (entendendo o pensamento como ato de criação) e reiteramos a necessidade de promovermos a co presença das diferenças, a leitura dos processos formativos como afirmação do direito aos modos singulares e plurais de existência...EDUEMG2022-12-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/688810.36704/eef.v25i47.6888Educação em Foco; Vol. 25 No. 47 (2022): Educação Em FocoEducação em Foco; Vol. 25 Núm. 47 (2022): Educação Em FocoEducação em Foco; v. 25 n. 47 (2022): Educação Em Foco2317-009310.36704/eef.v25i47reponame:Educação em focoinstname:Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG)instacron:UEMGporhttps://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/6888/4383https://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/6888/4448Copyright (c) 2022 Isabella Silva de Almeida, João Batista Ferreira, Yara Maria de Carvalhoinfo:eu-repo/semantics/openAccessSilva de Almeida, IsabellaBatista Ferreira, JoãoMaria de Carvalho, Yara2023-01-13T19:10:20Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/6888Revistahttps://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/indexPUBhttps://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/oairevista.educacaoemfoco@uemg.br2317-00931519-3322opendoar:2023-01-13T19:10:20Educação em foco - Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
How to make an existence more real in (post)pandemic times? ¿Cómo hacer más real una existencia en tiempos de (post)pandemia? Como tornar mais real uma existência em tempos (pós)pandêmicos? |
title |
How to make an existence more real in (post)pandemic times? |
spellingShingle |
How to make an existence more real in (post)pandemic times? Silva de Almeida, Isabella Salud Pública Políticas de Formación Intercesores Investigación en Salud Public Health Education Policies Intercessors Health Research Saúde Coletiva Política de Formação Intercessores Pesquisa em Saúde |
title_short |
How to make an existence more real in (post)pandemic times? |
title_full |
How to make an existence more real in (post)pandemic times? |
title_fullStr |
How to make an existence more real in (post)pandemic times? |
title_full_unstemmed |
How to make an existence more real in (post)pandemic times? |
title_sort |
How to make an existence more real in (post)pandemic times? |
author |
Silva de Almeida, Isabella |
author_facet |
Silva de Almeida, Isabella Batista Ferreira, João Maria de Carvalho, Yara |
author_role |
author |
author2 |
Batista Ferreira, João Maria de Carvalho, Yara |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva de Almeida, Isabella Batista Ferreira, João Maria de Carvalho, Yara |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Salud Pública Políticas de Formación Intercesores Investigación en Salud Public Health Education Policies Intercessors Health Research Saúde Coletiva Política de Formação Intercessores Pesquisa em Saúde |
topic |
Salud Pública Políticas de Formación Intercesores Investigación en Salud Public Health Education Policies Intercessors Health Research Saúde Coletiva Política de Formação Intercessores Pesquisa em Saúde |
description |
This essay brings formative processes reflections in the academic context from the effects of three experiences that we have produced in-between this pandemic times. Thought-experiences that, in the classroom setting and in the orientation relationship of a thesis, have transverse us and summoned us in the sense of answering the question: how to make an existence more real? We have registered here the unexpected and the multiple inventions; we have identified gestures - minimal and vital; and we have experienced the "intercessor" condition. We have unfolded the thinking about what we think (we have been understanding thinking as a creation act) and we reiterated the need to promote the co-presence of differences, and reading about formative processes as an affirmation of the rights to the singular and plural modes of existence… |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-12-22 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/6888 10.36704/eef.v25i47.6888 |
url |
https://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/6888 |
identifier_str_mv |
10.36704/eef.v25i47.6888 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/6888/4383 https://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/6888/4448 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Isabella Silva de Almeida, João Batista Ferreira, Yara Maria de Carvalho info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Isabella Silva de Almeida, João Batista Ferreira, Yara Maria de Carvalho |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
EDUEMG |
publisher.none.fl_str_mv |
EDUEMG |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação em Foco; Vol. 25 No. 47 (2022): Educação Em Foco Educação em Foco; Vol. 25 Núm. 47 (2022): Educação Em Foco Educação em Foco; v. 25 n. 47 (2022): Educação Em Foco 2317-0093 10.36704/eef.v25i47 reponame:Educação em foco instname:Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG) instacron:UEMG |
instname_str |
Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG) |
instacron_str |
UEMG |
institution |
UEMG |
reponame_str |
Educação em foco |
collection |
Educação em foco |
repository.name.fl_str_mv |
Educação em foco - Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
revista.educacaoemfoco@uemg.br |
_version_ |
1798045782644883456 |