CHILDREN’S BELIEFS ON PREGNANCY AND INTRAUTERINE DEVELOPMENT AND RELATED FACTORS

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Velho, Filomena de São José
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Maria Eduarda Ferreira
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Educação em foco
Texto Completo: https://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/5765
Resumo: This research aims to know the evolutionary process and specific characteristics of children’s beliefs (3 to 10 years) about pregnancy and intrauterine development and related factors.  It is a correlational study, almost experimental. Our sample is incidental, with 566 Portuguese children. We have proved the existence of evolutionary or differential processes in children’s beliefs about pregnancy and intrauterine development, related to age, socioeconomic level and cognitive development. We highlight the importance of the characteristics of the child’s personality in the construction of affective and sexual knowledge, which is a key factor that explains the differences observed.  Biologic, social, cognitive, motivational and educational factors are the basis of the affective and sexual understanding of a child.
id UEMG-2_c2579588e137f56bcf6a8dd459aaa5d3
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/5765
network_acronym_str UEMG-2
network_name_str Educação em foco
repository_id_str
spelling CHILDREN’S BELIEFS ON PREGNANCY AND INTRAUTERINE DEVELOPMENT AND RELATED FACTORSCREENCIAS INFANTILES DE EMBARAZO Y DESARROLLO INTRAUTERINO Y FACTORES ASOCIADOSCrenças infantis de gravidez e desenvolvimento intrauterino e fatores associadosCrenças infantisGravidez e Desenvolvimento intrauterinoProcesso evolutivoVariáveis socio demográficasCreencias afectivo sexuales infantiles. Proceso evolutivo. Variables socio demográficas. This research aims to know the evolutionary process and specific characteristics of children’s beliefs (3 to 10 years) about pregnancy and intrauterine development and related factors.  It is a correlational study, almost experimental. Our sample is incidental, with 566 Portuguese children. We have proved the existence of evolutionary or differential processes in children’s beliefs about pregnancy and intrauterine development, related to age, socioeconomic level and cognitive development. We highlight the importance of the characteristics of the child’s personality in the construction of affective and sexual knowledge, which is a key factor that explains the differences observed.  Biologic, social, cognitive, motivational and educational factors are the basis of the affective and sexual understanding of a child.Esta investigación ha pretendido conocer el proceso evolutivo y las características específicas de las creencias infantiles (de los 3 a los 10 años) acerca del embarazo y desarrollo intrauterino y factores asociados. Es un estudio correlacional cuasi experimental. Nuestra muestra es incidental, constituida por 566 niños portugueses. En este estudio comprobamos la existencia de procesos evolutivos o de diferenciación en las creencias infantiles acerca del embarazo y desarrollo intrauterino, asociados a la edad, al nivel socioeconómico y al nivel de desarrollo cognitivo. Se realza la importancia de las características de la personalidad infantil en la construcción del conocimiento afectivo y sexual, factor clave y explicativo de las diferencias observadas. Subrayamos el matiz de factores biológicos, sociales, cognitivos, motivacionales y educacionales en que se construye el conocimiento afectivo sexual del niño.Pretendemos conhecer o processo evolutivo e as caraterísticas específicas das crenças infantis (3 a 10 anos) acerca da gravidez e desenvolvimento intrauterino e fatores associados. É um estudo correlacional quase experimental. A nossa amostra é incidental, constituída por 566 crianças portuguesas. Neste estudo comprovámos a existência de processos evolutivos ou de diferenciação nas crenças infantis acerca de gravidez e desenvolvimento intrauterino, associados à idade, nível socioeconómico e o nível de desenvolvimento cognitivo.EDUEMG2022-12-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/576510.36704/eef.v25i47.5765Educação em Foco; Vol. 25 No. 47 (2022): Educação Em FocoEducação em Foco; Vol. 25 Núm. 47 (2022): Educação Em FocoEducação em Foco; v. 25 n. 47 (2022): Educação Em Foco2317-00931519-332210.36704/eef.v25i47reponame:Educação em focoinstname:Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG)instacron:UEMGporhttps://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/5765/4413Copyright (c) 2022 Filomena de São José Velho, Maria Eduarda R. Roque Cunha Ferreirainfo:eu-repo/semantics/openAccessVelho, Filomena de São JoséMaria Eduarda Ferreira 2022-12-22T18:26:48Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/5765Revistahttps://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/indexPUBhttps://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/oairevista.educacaoemfoco@uemg.br2317-00931519-3322opendoar:2022-12-22T18:26:48Educação em foco - Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG)false
dc.title.none.fl_str_mv CHILDREN’S BELIEFS ON PREGNANCY AND INTRAUTERINE DEVELOPMENT AND RELATED FACTORS
CREENCIAS INFANTILES DE EMBARAZO Y DESARROLLO INTRAUTERINO Y FACTORES ASOCIADOS
Crenças infantis de gravidez e desenvolvimento intrauterino e fatores associados
title CHILDREN’S BELIEFS ON PREGNANCY AND INTRAUTERINE DEVELOPMENT AND RELATED FACTORS
spellingShingle CHILDREN’S BELIEFS ON PREGNANCY AND INTRAUTERINE DEVELOPMENT AND RELATED FACTORS
Velho, Filomena de São José
Crenças infantis
Gravidez e Desenvolvimento intrauterino
Processo evolutivo
Variáveis socio demográficas
Creencias afectivo sexuales infantiles. Proceso evolutivo. Variables socio demográficas.
title_short CHILDREN’S BELIEFS ON PREGNANCY AND INTRAUTERINE DEVELOPMENT AND RELATED FACTORS
title_full CHILDREN’S BELIEFS ON PREGNANCY AND INTRAUTERINE DEVELOPMENT AND RELATED FACTORS
title_fullStr CHILDREN’S BELIEFS ON PREGNANCY AND INTRAUTERINE DEVELOPMENT AND RELATED FACTORS
title_full_unstemmed CHILDREN’S BELIEFS ON PREGNANCY AND INTRAUTERINE DEVELOPMENT AND RELATED FACTORS
title_sort CHILDREN’S BELIEFS ON PREGNANCY AND INTRAUTERINE DEVELOPMENT AND RELATED FACTORS
author Velho, Filomena de São José
author_facet Velho, Filomena de São José
Maria Eduarda Ferreira
author_role author
author2 Maria Eduarda Ferreira
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Velho, Filomena de São José
Maria Eduarda Ferreira
dc.subject.por.fl_str_mv Crenças infantis
Gravidez e Desenvolvimento intrauterino
Processo evolutivo
Variáveis socio demográficas
Creencias afectivo sexuales infantiles. Proceso evolutivo. Variables socio demográficas.
topic Crenças infantis
Gravidez e Desenvolvimento intrauterino
Processo evolutivo
Variáveis socio demográficas
Creencias afectivo sexuales infantiles. Proceso evolutivo. Variables socio demográficas.
description This research aims to know the evolutionary process and specific characteristics of children’s beliefs (3 to 10 years) about pregnancy and intrauterine development and related factors.  It is a correlational study, almost experimental. Our sample is incidental, with 566 Portuguese children. We have proved the existence of evolutionary or differential processes in children’s beliefs about pregnancy and intrauterine development, related to age, socioeconomic level and cognitive development. We highlight the importance of the characteristics of the child’s personality in the construction of affective and sexual knowledge, which is a key factor that explains the differences observed.  Biologic, social, cognitive, motivational and educational factors are the basis of the affective and sexual understanding of a child.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-12-22
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/5765
10.36704/eef.v25i47.5765
url https://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/5765
identifier_str_mv 10.36704/eef.v25i47.5765
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/5765/4413
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Filomena de São José Velho, Maria Eduarda R. Roque Cunha Ferreira
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Filomena de São José Velho, Maria Eduarda R. Roque Cunha Ferreira
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv EDUEMG
publisher.none.fl_str_mv EDUEMG
dc.source.none.fl_str_mv Educação em Foco; Vol. 25 No. 47 (2022): Educação Em Foco
Educação em Foco; Vol. 25 Núm. 47 (2022): Educação Em Foco
Educação em Foco; v. 25 n. 47 (2022): Educação Em Foco
2317-0093
1519-3322
10.36704/eef.v25i47
reponame:Educação em foco
instname:Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG)
instacron:UEMG
instname_str Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG)
instacron_str UEMG
institution UEMG
reponame_str Educação em foco
collection Educação em foco
repository.name.fl_str_mv Educação em foco - Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG)
repository.mail.fl_str_mv revista.educacaoemfoco@uemg.br
_version_ 1792205470351491072