CHILDREN’S BELIEFS ON PREGNANCY AND INTRAUTERINE DEVELOPMENT AND RELATED FACTORS
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Educação em foco |
Texto Completo: | https://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/5765 |
Resumo: | This research aims to know the evolutionary process and specific characteristics of children’s beliefs (3 to 10 years) about pregnancy and intrauterine development and related factors. It is a correlational study, almost experimental. Our sample is incidental, with 566 Portuguese children. We have proved the existence of evolutionary or differential processes in children’s beliefs about pregnancy and intrauterine development, related to age, socioeconomic level and cognitive development. We highlight the importance of the characteristics of the child’s personality in the construction of affective and sexual knowledge, which is a key factor that explains the differences observed. Biologic, social, cognitive, motivational and educational factors are the basis of the affective and sexual understanding of a child. |
id |
UEMG-2_c2579588e137f56bcf6a8dd459aaa5d3 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/5765 |
network_acronym_str |
UEMG-2 |
network_name_str |
Educação em foco |
repository_id_str |
|
spelling |
CHILDREN’S BELIEFS ON PREGNANCY AND INTRAUTERINE DEVELOPMENT AND RELATED FACTORSCREENCIAS INFANTILES DE EMBARAZO Y DESARROLLO INTRAUTERINO Y FACTORES ASOCIADOSCrenças infantis de gravidez e desenvolvimento intrauterino e fatores associadosCrenças infantisGravidez e Desenvolvimento intrauterinoProcesso evolutivoVariáveis socio demográficasCreencias afectivo sexuales infantiles. Proceso evolutivo. Variables socio demográficas. This research aims to know the evolutionary process and specific characteristics of children’s beliefs (3 to 10 years) about pregnancy and intrauterine development and related factors. It is a correlational study, almost experimental. Our sample is incidental, with 566 Portuguese children. We have proved the existence of evolutionary or differential processes in children’s beliefs about pregnancy and intrauterine development, related to age, socioeconomic level and cognitive development. We highlight the importance of the characteristics of the child’s personality in the construction of affective and sexual knowledge, which is a key factor that explains the differences observed. Biologic, social, cognitive, motivational and educational factors are the basis of the affective and sexual understanding of a child.Esta investigación ha pretendido conocer el proceso evolutivo y las características específicas de las creencias infantiles (de los 3 a los 10 años) acerca del embarazo y desarrollo intrauterino y factores asociados. Es un estudio correlacional cuasi experimental. Nuestra muestra es incidental, constituida por 566 niños portugueses. En este estudio comprobamos la existencia de procesos evolutivos o de diferenciación en las creencias infantiles acerca del embarazo y desarrollo intrauterino, asociados a la edad, al nivel socioeconómico y al nivel de desarrollo cognitivo. Se realza la importancia de las características de la personalidad infantil en la construcción del conocimiento afectivo y sexual, factor clave y explicativo de las diferencias observadas. Subrayamos el matiz de factores biológicos, sociales, cognitivos, motivacionales y educacionales en que se construye el conocimiento afectivo sexual del niño.Pretendemos conhecer o processo evolutivo e as caraterísticas específicas das crenças infantis (3 a 10 anos) acerca da gravidez e desenvolvimento intrauterino e fatores associados. É um estudo correlacional quase experimental. A nossa amostra é incidental, constituída por 566 crianças portuguesas. Neste estudo comprovámos a existência de processos evolutivos ou de diferenciação nas crenças infantis acerca de gravidez e desenvolvimento intrauterino, associados à idade, nível socioeconómico e o nível de desenvolvimento cognitivo.EDUEMG2022-12-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/576510.36704/eef.v25i47.5765Educação em Foco; Vol. 25 No. 47 (2022): Educação Em FocoEducação em Foco; Vol. 25 Núm. 47 (2022): Educação Em FocoEducação em Foco; v. 25 n. 47 (2022): Educação Em Foco2317-00931519-332210.36704/eef.v25i47reponame:Educação em focoinstname:Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG)instacron:UEMGporhttps://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/5765/4413Copyright (c) 2022 Filomena de São José Velho, Maria Eduarda R. Roque Cunha Ferreirainfo:eu-repo/semantics/openAccessVelho, Filomena de São JoséMaria Eduarda Ferreira 2022-12-22T18:26:48Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/5765Revistahttps://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/indexPUBhttps://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/oairevista.educacaoemfoco@uemg.br2317-00931519-3322opendoar:2022-12-22T18:26:48Educação em foco - Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
CHILDREN’S BELIEFS ON PREGNANCY AND INTRAUTERINE DEVELOPMENT AND RELATED FACTORS CREENCIAS INFANTILES DE EMBARAZO Y DESARROLLO INTRAUTERINO Y FACTORES ASOCIADOS Crenças infantis de gravidez e desenvolvimento intrauterino e fatores associados |
title |
CHILDREN’S BELIEFS ON PREGNANCY AND INTRAUTERINE DEVELOPMENT AND RELATED FACTORS |
spellingShingle |
CHILDREN’S BELIEFS ON PREGNANCY AND INTRAUTERINE DEVELOPMENT AND RELATED FACTORS Velho, Filomena de São José Crenças infantis Gravidez e Desenvolvimento intrauterino Processo evolutivo Variáveis socio demográficas Creencias afectivo sexuales infantiles. Proceso evolutivo. Variables socio demográficas. |
title_short |
CHILDREN’S BELIEFS ON PREGNANCY AND INTRAUTERINE DEVELOPMENT AND RELATED FACTORS |
title_full |
CHILDREN’S BELIEFS ON PREGNANCY AND INTRAUTERINE DEVELOPMENT AND RELATED FACTORS |
title_fullStr |
CHILDREN’S BELIEFS ON PREGNANCY AND INTRAUTERINE DEVELOPMENT AND RELATED FACTORS |
title_full_unstemmed |
CHILDREN’S BELIEFS ON PREGNANCY AND INTRAUTERINE DEVELOPMENT AND RELATED FACTORS |
title_sort |
CHILDREN’S BELIEFS ON PREGNANCY AND INTRAUTERINE DEVELOPMENT AND RELATED FACTORS |
author |
Velho, Filomena de São José |
author_facet |
Velho, Filomena de São José Maria Eduarda Ferreira |
author_role |
author |
author2 |
Maria Eduarda Ferreira |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Velho, Filomena de São José Maria Eduarda Ferreira |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Crenças infantis Gravidez e Desenvolvimento intrauterino Processo evolutivo Variáveis socio demográficas Creencias afectivo sexuales infantiles. Proceso evolutivo. Variables socio demográficas. |
topic |
Crenças infantis Gravidez e Desenvolvimento intrauterino Processo evolutivo Variáveis socio demográficas Creencias afectivo sexuales infantiles. Proceso evolutivo. Variables socio demográficas. |
description |
This research aims to know the evolutionary process and specific characteristics of children’s beliefs (3 to 10 years) about pregnancy and intrauterine development and related factors. It is a correlational study, almost experimental. Our sample is incidental, with 566 Portuguese children. We have proved the existence of evolutionary or differential processes in children’s beliefs about pregnancy and intrauterine development, related to age, socioeconomic level and cognitive development. We highlight the importance of the characteristics of the child’s personality in the construction of affective and sexual knowledge, which is a key factor that explains the differences observed. Biologic, social, cognitive, motivational and educational factors are the basis of the affective and sexual understanding of a child. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-12-22 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/5765 10.36704/eef.v25i47.5765 |
url |
https://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/5765 |
identifier_str_mv |
10.36704/eef.v25i47.5765 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revista.uemg.br/index.php/educacaoemfoco/article/view/5765/4413 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Filomena de São José Velho, Maria Eduarda R. Roque Cunha Ferreira info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Filomena de São José Velho, Maria Eduarda R. Roque Cunha Ferreira |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
EDUEMG |
publisher.none.fl_str_mv |
EDUEMG |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação em Foco; Vol. 25 No. 47 (2022): Educação Em Foco Educação em Foco; Vol. 25 Núm. 47 (2022): Educação Em Foco Educação em Foco; v. 25 n. 47 (2022): Educação Em Foco 2317-0093 1519-3322 10.36704/eef.v25i47 reponame:Educação em foco instname:Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG) instacron:UEMG |
instname_str |
Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG) |
instacron_str |
UEMG |
institution |
UEMG |
reponame_str |
Educação em foco |
collection |
Educação em foco |
repository.name.fl_str_mv |
Educação em foco - Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
revista.educacaoemfoco@uemg.br |
_version_ |
1792205470351491072 |