Japan and Post Tenebras Lux , by Carlos Reygadas: Esttilistic Suma
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Internacional de Folkcomunicação |
Texto Completo: | https://revistas.uepg.br/index.php/folkcom/article/view/19264 |
Resumo: | This article aims at point out a range of style within the Mexican director Carlos Reygadas' films, namely Japón (2002) and Post tenebras lux (2012). We highlight the modes stylistic constants, such as the taste for inland stories, the equivalence between power and violence among subalterns characters, the alcoholism, the tragic expedient, circularities, and so on. As theoretical support we read Fredric Jameson (1982), Fausto Colombo (1986), Fiedrich Nietzsche (1992), and Pierre Bourdieu (2015). Suma; Style; History; Unconscious; Violency. |
id |
UEPG-29_d340b35dd12a56cc7315961ce5d97c27 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:uepg.br:article/19264 |
network_acronym_str |
UEPG-29 |
network_name_str |
Revista Internacional de Folkcomunicação |
repository_id_str |
|
spelling |
Japan and Post Tenebras Lux , by Carlos Reygadas: Esttilistic SumaJapó n y Post Tenebras Lux, de Carlos Reygadas: suma estilísticaJapão e Post Tenebras Lux, de Carlos Reygadas: suma estilísticaThis article aims at point out a range of style within the Mexican director Carlos Reygadas' films, namely Japón (2002) and Post tenebras lux (2012). We highlight the modes stylistic constants, such as the taste for inland stories, the equivalence between power and violence among subalterns characters, the alcoholism, the tragic expedient, circularities, and so on. As theoretical support we read Fredric Jameson (1982), Fausto Colombo (1986), Fiedrich Nietzsche (1992), and Pierre Bourdieu (2015). Suma; Style; History; Unconscious; Violency.Este artículo quiere dar cuenta de uma serie de implicaciones de estilo contenidas em los films del diretor mexicano Carlos Reygadas, es especial Japón (2002) y en Post tenebras Lux (2012). Remarcamos como constancias estilísticas de sus diegeses los lugares en el interior del páis, la sinonimia entre violencia y poder de parte de los personajes en situación de subalternidad, el alcoholismo, la marca trágica, la circularidades de sus enredos, entre otros. Como apoyo teórico leemos a Fredric Jameson (1982), Fausto Colombo (1986), Fiedrich Nietzsche (1992) y a Pierre Bourdieu (2015). Suma; Estilo; Historia; Inconsciente; Violencia.Este artigo visa dar conta de uma série de implicações de estilo contidas nos filmes do diretor mexicano Carlos Reygadas, em especial em Japón (2002) e em Post tenebras Lux (2012). Pontualmente, remarcamos as constantes estilísticas relativas às diegeses ocorridas em lugares rurais, a sinonímia entre violência e poder de parte dos personagens em situação de subalternidade, o alcoolismo, o elã trágico, a circularidade do enredo, entre outros. Como sustentação teórica lemos Fredric Jameson (1982), Fausto Colombo (1986), Friedrich Nietzsche (1992) e Pierre Bourdieu (2015). Suma; Estilo; História; Inconsciente; Violência. This article aims at point out a range of style within the Mexican director Carlos Reygadas' films, namely Japón (2002) and Post tenebras lux (2012). We highlight the modes stylistic constants, such as the taste for inland stories, the equivalence between power and violence among subalterns characters, the alcoholism, the tragic expedient, circularities, and so on. As theoretical support we read Fredric Jameson (1982), Fausto Colombo (1986), Fiedrich Nietzsche (1992), and Pierre Bourdieu (2015). Suma; Style; History; Unconscious; Violency. Este artículo quiere dar cuenta de uma serie de implicaciones de estilo contenidas em los films del diretor mexicano Carlos Reygadas, es especial Japón (2002) y en Post tenebras Lux (2012). Remarcamos como constancias estilísticas de sus diegeses los lugares en el interior del páis, la sinonimia entre violencia y poder de parte de los personajes en situación de subalternidad, el alcoholismo, la marca trágica, la circularidades de sus enredos, entre otros. Como apoyo teórico leemos a Fredric Jameson (1982), Fausto Colombo (1986), Fiedrich Nietzsche (1992) y a Pierre Bourdieu (2015). Suma; Estilo; Historia; Inconsciente; Violencia.Editora UEPG2020-06-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uepg.br/index.php/folkcom/article/view/1926410.5212/RIF.v.18.i40.0014Revista Internacional de Folkcomunicação; v. 18 n. 40 (2020): (jan./jun. 2020): "Folkcomunicação, povos e comunidades tradicionais"; 234-2461807-496010.5212/RIF.v.18.i40.00010019reponame:Revista Internacional de Folkcomunicaçãoinstname:Universidade Estadual de Ponta Grossa (UEPG)instacron:UEPGporhttps://revistas.uepg.br/index.php/folkcom/article/view/19264/209209215235Copyright (c) 2020 Revista Internacional de Folkcomunicaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessAlbano, Sebastião Guilherme2021-10-13T17:38:05Zoai:uepg.br:article/19264Revistahttp://www.revistas.uepg.br/index.php?journal=folkcomPUBhttp://www.revistas.uepg.br/index.php/folkcom/oairevistafolkcom@uepg.br||sergiogadini@yahoo.com.br1807-49601807-4960opendoar:2021-10-13T17:38:05Revista Internacional de Folkcomunicação - Universidade Estadual de Ponta Grossa (UEPG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Japan and Post Tenebras Lux , by Carlos Reygadas: Esttilistic Suma Japó n y Post Tenebras Lux, de Carlos Reygadas: suma estilística Japão e Post Tenebras Lux, de Carlos Reygadas: suma estilística |
title |
Japan and Post Tenebras Lux , by Carlos Reygadas: Esttilistic Suma |
spellingShingle |
Japan and Post Tenebras Lux , by Carlos Reygadas: Esttilistic Suma Albano, Sebastião Guilherme |
title_short |
Japan and Post Tenebras Lux , by Carlos Reygadas: Esttilistic Suma |
title_full |
Japan and Post Tenebras Lux , by Carlos Reygadas: Esttilistic Suma |
title_fullStr |
Japan and Post Tenebras Lux , by Carlos Reygadas: Esttilistic Suma |
title_full_unstemmed |
Japan and Post Tenebras Lux , by Carlos Reygadas: Esttilistic Suma |
title_sort |
Japan and Post Tenebras Lux , by Carlos Reygadas: Esttilistic Suma |
author |
Albano, Sebastião Guilherme |
author_facet |
Albano, Sebastião Guilherme |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Albano, Sebastião Guilherme |
description |
This article aims at point out a range of style within the Mexican director Carlos Reygadas' films, namely Japón (2002) and Post tenebras lux (2012). We highlight the modes stylistic constants, such as the taste for inland stories, the equivalence between power and violence among subalterns characters, the alcoholism, the tragic expedient, circularities, and so on. As theoretical support we read Fredric Jameson (1982), Fausto Colombo (1986), Fiedrich Nietzsche (1992), and Pierre Bourdieu (2015). Suma; Style; History; Unconscious; Violency. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-06-24 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.uepg.br/index.php/folkcom/article/view/19264 10.5212/RIF.v.18.i40.0014 |
url |
https://revistas.uepg.br/index.php/folkcom/article/view/19264 |
identifier_str_mv |
10.5212/RIF.v.18.i40.0014 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uepg.br/index.php/folkcom/article/view/19264/209209215235 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Revista Internacional de Folkcomunicação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Revista Internacional de Folkcomunicação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora UEPG |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora UEPG |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Internacional de Folkcomunicação; v. 18 n. 40 (2020): (jan./jun. 2020): "Folkcomunicação, povos e comunidades tradicionais"; 234-246 1807-4960 10.5212/RIF.v.18.i40.00010019 reponame:Revista Internacional de Folkcomunicação instname:Universidade Estadual de Ponta Grossa (UEPG) instacron:UEPG |
instname_str |
Universidade Estadual de Ponta Grossa (UEPG) |
instacron_str |
UEPG |
institution |
UEPG |
reponame_str |
Revista Internacional de Folkcomunicação |
collection |
Revista Internacional de Folkcomunicação |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Internacional de Folkcomunicação - Universidade Estadual de Ponta Grossa (UEPG) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistafolkcom@uepg.br||sergiogadini@yahoo.com.br |
_version_ |
1799317371898298368 |