A Educopédia e seus Embaixadores 3.0

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Sampaio, Leonardo Lima
Data de Publicação: 2015
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UERJ
Texto Completo: http://www.bdtd.uerj.br/handle/1/10262
Resumo: This following research presents a temporal cut and its practical developments related to activities based on inclusion of Technologies in schools belonging to the system of SME-RJ. Such attempt of insertion was given trough two initiatives that feed each other mutually during a major part of the study: the project of digital classes Educopédia and the Embaixadores 3.0 . This research has as main goals to analyze the trajectory of these actors inside of a school setting, contributions, conflicts and reflections that contribute to their process of growth as teacher, and eventually, that as students as well. It can be mentioned as a research tool the questionnaire, exploratory analysis and a historical review of the components of research and the case study over the activities performed as Ambassador with Ambassadors. Dealing with the division of material that compose this study, can be said that it starts by exploring the technological advent of the contemporary world and how this can be related to School. Then, the settings and the subjects of the research Educopédia and Ambassadors right after, the dilemmas faced by the teachers to move forward over a practice that redefine them in a technological world, it ends with the discussions around the activities performed by the Ambassadors in a scope localized over the theoretical background of this research.
id UERJ_7e4f254370754a32b0426641cc6b14a3
oai_identifier_str oai:www.bdtd.uerj.br:1/10262
network_acronym_str UERJ
network_name_str Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UERJ
repository_id_str 2903
spelling Sobreira, Henrique Garciahttp://lattes.cnpq.br/0829396401130024Pischetola, Magdahttp://lattes.cnpq.br/7358825318770659Fernandes, Adriana Hoffmannhttp://lattes.cnpq.br/9405356181134336http://lattes.cnpq.br/7798475993057404Sampaio, Leonardo Lima2021-01-05T21:40:06Z2018-08-032015-09-09SAMPAIO, Leonardo Lima. A Educopédia e seus Embaixadores 3.0. 2015. 139 f. Dissertação (Mestrado em Educação, Cultura e Comunicação em Periferias Urbanas) - Universidade do Estado do Rio de Janeiro, Duque de Caxias, 2015.http://www.bdtd.uerj.br/handle/1/10262This following research presents a temporal cut and its practical developments related to activities based on inclusion of Technologies in schools belonging to the system of SME-RJ. Such attempt of insertion was given trough two initiatives that feed each other mutually during a major part of the study: the project of digital classes Educopédia and the Embaixadores 3.0 . This research has as main goals to analyze the trajectory of these actors inside of a school setting, contributions, conflicts and reflections that contribute to their process of growth as teacher, and eventually, that as students as well. It can be mentioned as a research tool the questionnaire, exploratory analysis and a historical review of the components of research and the case study over the activities performed as Ambassador with Ambassadors. Dealing with the division of material that compose this study, can be said that it starts by exploring the technological advent of the contemporary world and how this can be related to School. Then, the settings and the subjects of the research Educopédia and Ambassadors right after, the dilemmas faced by the teachers to move forward over a practice that redefine them in a technological world, it ends with the discussions around the activities performed by the Ambassadors in a scope localized over the theoretical background of this research.Esta pesquisa apresenta um recorte temporal e seus desdobramentos práticos relacionados as atividades baseadas na inserção de Tecnologias, nas escolas pertencentes a rede da SME-RJ. Tal tentativa de inserção se deu por meio de duas iniciativas que se retroalimentaram durante grande parte do trabalho: o projeto de aulas digitais Educopédia e os Embaixadores 3.0. De tal forma este trabalho tem como objetivos principais dissecar a trajetória destes atores dentro do cenário escolar, suas contribuições, conflitos e reflexões que vieram a contribuir para o seu processo de autoformação enquanto docentes e por ventura de seus alunos também. Como ferramentas desta pesquisa podem ser citadas a observação flutuante, a análise exploratória e resgate histórico dos componentes da pesquisa e o estudo de caso sobre as atividades desempenhadas enquanto Embaixador e por outros Embaixadores. Tratando sobre a divisão do material que compõe este trabalho podemos dizer que se inicia explorando o advento tecnológico do mundo contemporâneo e como isso se relaciona com a Escola, em seguida apresentam-se os cenários e atores da pesquisa Educopédia e Embaixadores logo em seguida os dilemas enfrentados pelos professores em avançar sobre uma prática que os ressignifique no mundo tecnológico e se encerra com as discussões em torno das atividades desempenhadas pelos Embaixadores num escopo localizado sobre o referencial teórico desta pesquisa.Submitted by Boris Flegr (boris@uerj.br) on 2021-01-05T21:40:06Z No. of bitstreams: 1 Dissertacao Leonardo Sampaio final.pdf: 3293017 bytes, checksum: 13cc744eff903cbce381876fca186f74 (MD5)Made available in DSpace on 2021-01-05T21:40:06Z (GMT). No. of bitstreams: 1 Dissertacao Leonardo Sampaio final.pdf: 3293017 bytes, checksum: 13cc744eff903cbce381876fca186f74 (MD5) Previous issue date: 2015-09-09application/pdfporUniversidade do Estado do Rio de JaneiroPrograma de Pós-Graduação em Educação, Cultura e ComunicaçãoUERJBRCentro de Educação e Humanidades::Faculdade de Educação da Baixada FluminenseAnalogicEducopédiaAmbassadors 3.0Teacher TrainingSelf-trainingNegative DialeticAnalógicoEducopédiaEmbaixadores 3.0Formação de ProfessoresAutoformaçãoDialética NegativaTecnologia educacionalCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOA Educopédia e seus Embaixadores 3.0The Educopedy and its Ambassadors 3.0info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UERJinstname:Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ)instacron:UERJORIGINALDissertacao Leonardo Sampaio final.pdfapplication/pdf3293017http://www.bdtd.uerj.br/bitstream/1/10262/1/Dissertacao+Leonardo+Sampaio+final.pdf13cc744eff903cbce381876fca186f74MD511/102622024-02-27 13:04:46.363oai:www.bdtd.uerj.br:1/10262Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttp://www.bdtd.uerj.br/PUBhttps://www.bdtd.uerj.br:8443/oai/requestbdtd.suporte@uerj.bropendoar:29032024-02-27T16:04:46Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UERJ - Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ)false
dc.title.por.fl_str_mv A Educopédia e seus Embaixadores 3.0
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv The Educopedy and its Ambassadors 3.0
title A Educopédia e seus Embaixadores 3.0
spellingShingle A Educopédia e seus Embaixadores 3.0
Sampaio, Leonardo Lima
Analogic
Educopédia
Ambassadors 3.0
Teacher Training
Self-training
Negative Dialetic
Analógico
Educopédia
Embaixadores 3.0
Formação de Professores
Autoformação
Dialética Negativa
Tecnologia educacional
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO
title_short A Educopédia e seus Embaixadores 3.0
title_full A Educopédia e seus Embaixadores 3.0
title_fullStr A Educopédia e seus Embaixadores 3.0
title_full_unstemmed A Educopédia e seus Embaixadores 3.0
title_sort A Educopédia e seus Embaixadores 3.0
author Sampaio, Leonardo Lima
author_facet Sampaio, Leonardo Lima
author_role author
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv Sobreira, Henrique Garcia
dc.contributor.advisor1Lattes.fl_str_mv http://lattes.cnpq.br/0829396401130024
dc.contributor.referee1.fl_str_mv Pischetola, Magda
dc.contributor.referee1Lattes.fl_str_mv http://lattes.cnpq.br/7358825318770659
dc.contributor.referee2.fl_str_mv Fernandes, Adriana Hoffmann
dc.contributor.referee2Lattes.fl_str_mv http://lattes.cnpq.br/9405356181134336
dc.contributor.authorLattes.fl_str_mv http://lattes.cnpq.br/7798475993057404
dc.contributor.author.fl_str_mv Sampaio, Leonardo Lima
contributor_str_mv Sobreira, Henrique Garcia
Pischetola, Magda
Fernandes, Adriana Hoffmann
dc.subject.eng.fl_str_mv Analogic
Educopédia
Ambassadors 3.0
Teacher Training
Self-training
Negative Dialetic
topic Analogic
Educopédia
Ambassadors 3.0
Teacher Training
Self-training
Negative Dialetic
Analógico
Educopédia
Embaixadores 3.0
Formação de Professores
Autoformação
Dialética Negativa
Tecnologia educacional
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO
dc.subject.por.fl_str_mv Analógico
Educopédia
Embaixadores 3.0
Formação de Professores
Autoformação
Dialética Negativa
Tecnologia educacional
dc.subject.cnpq.fl_str_mv CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO
description This following research presents a temporal cut and its practical developments related to activities based on inclusion of Technologies in schools belonging to the system of SME-RJ. Such attempt of insertion was given trough two initiatives that feed each other mutually during a major part of the study: the project of digital classes Educopédia and the Embaixadores 3.0 . This research has as main goals to analyze the trajectory of these actors inside of a school setting, contributions, conflicts and reflections that contribute to their process of growth as teacher, and eventually, that as students as well. It can be mentioned as a research tool the questionnaire, exploratory analysis and a historical review of the components of research and the case study over the activities performed as Ambassador with Ambassadors. Dealing with the division of material that compose this study, can be said that it starts by exploring the technological advent of the contemporary world and how this can be related to School. Then, the settings and the subjects of the research Educopédia and Ambassadors right after, the dilemmas faced by the teachers to move forward over a practice that redefine them in a technological world, it ends with the discussions around the activities performed by the Ambassadors in a scope localized over the theoretical background of this research.
publishDate 2015
dc.date.issued.fl_str_mv 2015-09-09
dc.date.available.fl_str_mv 2018-08-03
dc.date.accessioned.fl_str_mv 2021-01-05T21:40:06Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.citation.fl_str_mv SAMPAIO, Leonardo Lima. A Educopédia e seus Embaixadores 3.0. 2015. 139 f. Dissertação (Mestrado em Educação, Cultura e Comunicação em Periferias Urbanas) - Universidade do Estado do Rio de Janeiro, Duque de Caxias, 2015.
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://www.bdtd.uerj.br/handle/1/10262
identifier_str_mv SAMPAIO, Leonardo Lima. A Educopédia e seus Embaixadores 3.0. 2015. 139 f. Dissertação (Mestrado em Educação, Cultura e Comunicação em Periferias Urbanas) - Universidade do Estado do Rio de Janeiro, Duque de Caxias, 2015.
url http://www.bdtd.uerj.br/handle/1/10262
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Estado do Rio de Janeiro
dc.publisher.program.fl_str_mv Programa de Pós-Graduação em Educação, Cultura e Comunicação
dc.publisher.initials.fl_str_mv UERJ
dc.publisher.country.fl_str_mv BR
dc.publisher.department.fl_str_mv Centro de Educação e Humanidades::Faculdade de Educação da Baixada Fluminense
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Estado do Rio de Janeiro
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UERJ
instname:Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ)
instacron:UERJ
instname_str Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ)
instacron_str UERJ
institution UERJ
reponame_str Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UERJ
collection Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UERJ
bitstream.url.fl_str_mv http://www.bdtd.uerj.br/bitstream/1/10262/1/Dissertacao+Leonardo+Sampaio+final.pdf
bitstream.checksum.fl_str_mv 13cc744eff903cbce381876fca186f74
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
repository.name.fl_str_mv Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UERJ - Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ)
repository.mail.fl_str_mv bdtd.suporte@uerj.br
_version_ 1811728649226813440