A Educopédia e seus Embaixadores 3.0
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2015 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UERJ |
Texto Completo: | http://www.bdtd.uerj.br/handle/1/10262 |
Resumo: | This following research presents a temporal cut and its practical developments related to activities based on inclusion of Technologies in schools belonging to the system of SME-RJ. Such attempt of insertion was given trough two initiatives that feed each other mutually during a major part of the study: the project of digital classes Educopédia and the Embaixadores 3.0 . This research has as main goals to analyze the trajectory of these actors inside of a school setting, contributions, conflicts and reflections that contribute to their process of growth as teacher, and eventually, that as students as well. It can be mentioned as a research tool the questionnaire, exploratory analysis and a historical review of the components of research and the case study over the activities performed as Ambassador with Ambassadors. Dealing with the division of material that compose this study, can be said that it starts by exploring the technological advent of the contemporary world and how this can be related to School. Then, the settings and the subjects of the research Educopédia and Ambassadors right after, the dilemmas faced by the teachers to move forward over a practice that redefine them in a technological world, it ends with the discussions around the activities performed by the Ambassadors in a scope localized over the theoretical background of this research. |
id |
UERJ_7e4f254370754a32b0426641cc6b14a3 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:www.bdtd.uerj.br:1/10262 |
network_acronym_str |
UERJ |
network_name_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UERJ |
repository_id_str |
2903 |
spelling |
Sobreira, Henrique Garciahttp://lattes.cnpq.br/0829396401130024Pischetola, Magdahttp://lattes.cnpq.br/7358825318770659Fernandes, Adriana Hoffmannhttp://lattes.cnpq.br/9405356181134336http://lattes.cnpq.br/7798475993057404Sampaio, Leonardo Lima2021-01-05T21:40:06Z2018-08-032015-09-09SAMPAIO, Leonardo Lima. A Educopédia e seus Embaixadores 3.0. 2015. 139 f. Dissertação (Mestrado em Educação, Cultura e Comunicação em Periferias Urbanas) - Universidade do Estado do Rio de Janeiro, Duque de Caxias, 2015.http://www.bdtd.uerj.br/handle/1/10262This following research presents a temporal cut and its practical developments related to activities based on inclusion of Technologies in schools belonging to the system of SME-RJ. Such attempt of insertion was given trough two initiatives that feed each other mutually during a major part of the study: the project of digital classes Educopédia and the Embaixadores 3.0 . This research has as main goals to analyze the trajectory of these actors inside of a school setting, contributions, conflicts and reflections that contribute to their process of growth as teacher, and eventually, that as students as well. It can be mentioned as a research tool the questionnaire, exploratory analysis and a historical review of the components of research and the case study over the activities performed as Ambassador with Ambassadors. Dealing with the division of material that compose this study, can be said that it starts by exploring the technological advent of the contemporary world and how this can be related to School. Then, the settings and the subjects of the research Educopédia and Ambassadors right after, the dilemmas faced by the teachers to move forward over a practice that redefine them in a technological world, it ends with the discussions around the activities performed by the Ambassadors in a scope localized over the theoretical background of this research.Esta pesquisa apresenta um recorte temporal e seus desdobramentos práticos relacionados as atividades baseadas na inserção de Tecnologias, nas escolas pertencentes a rede da SME-RJ. Tal tentativa de inserção se deu por meio de duas iniciativas que se retroalimentaram durante grande parte do trabalho: o projeto de aulas digitais Educopédia e os Embaixadores 3.0. De tal forma este trabalho tem como objetivos principais dissecar a trajetória destes atores dentro do cenário escolar, suas contribuições, conflitos e reflexões que vieram a contribuir para o seu processo de autoformação enquanto docentes e por ventura de seus alunos também. Como ferramentas desta pesquisa podem ser citadas a observação flutuante, a análise exploratória e resgate histórico dos componentes da pesquisa e o estudo de caso sobre as atividades desempenhadas enquanto Embaixador e por outros Embaixadores. Tratando sobre a divisão do material que compõe este trabalho podemos dizer que se inicia explorando o advento tecnológico do mundo contemporâneo e como isso se relaciona com a Escola, em seguida apresentam-se os cenários e atores da pesquisa Educopédia e Embaixadores logo em seguida os dilemas enfrentados pelos professores em avançar sobre uma prática que os ressignifique no mundo tecnológico e se encerra com as discussões em torno das atividades desempenhadas pelos Embaixadores num escopo localizado sobre o referencial teórico desta pesquisa.Submitted by Boris Flegr (boris@uerj.br) on 2021-01-05T21:40:06Z No. of bitstreams: 1 Dissertacao Leonardo Sampaio final.pdf: 3293017 bytes, checksum: 13cc744eff903cbce381876fca186f74 (MD5)Made available in DSpace on 2021-01-05T21:40:06Z (GMT). No. of bitstreams: 1 Dissertacao Leonardo Sampaio final.pdf: 3293017 bytes, checksum: 13cc744eff903cbce381876fca186f74 (MD5) Previous issue date: 2015-09-09application/pdfporUniversidade do Estado do Rio de JaneiroPrograma de Pós-Graduação em Educação, Cultura e ComunicaçãoUERJBRCentro de Educação e Humanidades::Faculdade de Educação da Baixada FluminenseAnalogicEducopédiaAmbassadors 3.0Teacher TrainingSelf-trainingNegative DialeticAnalógicoEducopédiaEmbaixadores 3.0Formação de ProfessoresAutoformaçãoDialética NegativaTecnologia educacionalCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOA Educopédia e seus Embaixadores 3.0The Educopedy and its Ambassadors 3.0info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UERJinstname:Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ)instacron:UERJORIGINALDissertacao Leonardo Sampaio final.pdfapplication/pdf3293017http://www.bdtd.uerj.br/bitstream/1/10262/1/Dissertacao+Leonardo+Sampaio+final.pdf13cc744eff903cbce381876fca186f74MD511/102622024-02-27 13:04:46.363oai:www.bdtd.uerj.br:1/10262Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttp://www.bdtd.uerj.br/PUBhttps://www.bdtd.uerj.br:8443/oai/requestbdtd.suporte@uerj.bropendoar:29032024-02-27T16:04:46Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UERJ - Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ)false |
dc.title.por.fl_str_mv |
A Educopédia e seus Embaixadores 3.0 |
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv |
The Educopedy and its Ambassadors 3.0 |
title |
A Educopédia e seus Embaixadores 3.0 |
spellingShingle |
A Educopédia e seus Embaixadores 3.0 Sampaio, Leonardo Lima Analogic Educopédia Ambassadors 3.0 Teacher Training Self-training Negative Dialetic Analógico Educopédia Embaixadores 3.0 Formação de Professores Autoformação Dialética Negativa Tecnologia educacional CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO |
title_short |
A Educopédia e seus Embaixadores 3.0 |
title_full |
A Educopédia e seus Embaixadores 3.0 |
title_fullStr |
A Educopédia e seus Embaixadores 3.0 |
title_full_unstemmed |
A Educopédia e seus Embaixadores 3.0 |
title_sort |
A Educopédia e seus Embaixadores 3.0 |
author |
Sampaio, Leonardo Lima |
author_facet |
Sampaio, Leonardo Lima |
author_role |
author |
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv |
Sobreira, Henrique Garcia |
dc.contributor.advisor1Lattes.fl_str_mv |
http://lattes.cnpq.br/0829396401130024 |
dc.contributor.referee1.fl_str_mv |
Pischetola, Magda |
dc.contributor.referee1Lattes.fl_str_mv |
http://lattes.cnpq.br/7358825318770659 |
dc.contributor.referee2.fl_str_mv |
Fernandes, Adriana Hoffmann |
dc.contributor.referee2Lattes.fl_str_mv |
http://lattes.cnpq.br/9405356181134336 |
dc.contributor.authorLattes.fl_str_mv |
http://lattes.cnpq.br/7798475993057404 |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Sampaio, Leonardo Lima |
contributor_str_mv |
Sobreira, Henrique Garcia Pischetola, Magda Fernandes, Adriana Hoffmann |
dc.subject.eng.fl_str_mv |
Analogic Educopédia Ambassadors 3.0 Teacher Training Self-training Negative Dialetic |
topic |
Analogic Educopédia Ambassadors 3.0 Teacher Training Self-training Negative Dialetic Analógico Educopédia Embaixadores 3.0 Formação de Professores Autoformação Dialética Negativa Tecnologia educacional CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Analógico Educopédia Embaixadores 3.0 Formação de Professores Autoformação Dialética Negativa Tecnologia educacional |
dc.subject.cnpq.fl_str_mv |
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO |
description |
This following research presents a temporal cut and its practical developments related to activities based on inclusion of Technologies in schools belonging to the system of SME-RJ. Such attempt of insertion was given trough two initiatives that feed each other mutually during a major part of the study: the project of digital classes Educopédia and the Embaixadores 3.0 . This research has as main goals to analyze the trajectory of these actors inside of a school setting, contributions, conflicts and reflections that contribute to their process of growth as teacher, and eventually, that as students as well. It can be mentioned as a research tool the questionnaire, exploratory analysis and a historical review of the components of research and the case study over the activities performed as Ambassador with Ambassadors. Dealing with the division of material that compose this study, can be said that it starts by exploring the technological advent of the contemporary world and how this can be related to School. Then, the settings and the subjects of the research Educopédia and Ambassadors right after, the dilemmas faced by the teachers to move forward over a practice that redefine them in a technological world, it ends with the discussions around the activities performed by the Ambassadors in a scope localized over the theoretical background of this research. |
publishDate |
2015 |
dc.date.issued.fl_str_mv |
2015-09-09 |
dc.date.available.fl_str_mv |
2018-08-03 |
dc.date.accessioned.fl_str_mv |
2021-01-05T21:40:06Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.citation.fl_str_mv |
SAMPAIO, Leonardo Lima. A Educopédia e seus Embaixadores 3.0. 2015. 139 f. Dissertação (Mestrado em Educação, Cultura e Comunicação em Periferias Urbanas) - Universidade do Estado do Rio de Janeiro, Duque de Caxias, 2015. |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://www.bdtd.uerj.br/handle/1/10262 |
identifier_str_mv |
SAMPAIO, Leonardo Lima. A Educopédia e seus Embaixadores 3.0. 2015. 139 f. Dissertação (Mestrado em Educação, Cultura e Comunicação em Periferias Urbanas) - Universidade do Estado do Rio de Janeiro, Duque de Caxias, 2015. |
url |
http://www.bdtd.uerj.br/handle/1/10262 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado do Rio de Janeiro |
dc.publisher.program.fl_str_mv |
Programa de Pós-Graduação em Educação, Cultura e Comunicação |
dc.publisher.initials.fl_str_mv |
UERJ |
dc.publisher.country.fl_str_mv |
BR |
dc.publisher.department.fl_str_mv |
Centro de Educação e Humanidades::Faculdade de Educação da Baixada Fluminense |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado do Rio de Janeiro |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UERJ instname:Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ) instacron:UERJ |
instname_str |
Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ) |
instacron_str |
UERJ |
institution |
UERJ |
reponame_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UERJ |
collection |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UERJ |
bitstream.url.fl_str_mv |
http://www.bdtd.uerj.br/bitstream/1/10262/1/Dissertacao+Leonardo+Sampaio+final.pdf |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
13cc744eff903cbce381876fca186f74 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UERJ - Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ) |
repository.mail.fl_str_mv |
bdtd.suporte@uerj.br |
_version_ |
1811728649226813440 |