Mobile-Learning: uma brincadeira de faz de conta?
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2015 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UERJ |
Texto Completo: | http://www.bdtd.uerj.br/handle/1/10271 |
Resumo: | This paper deals with the reversal of perspective on the Mobile Learning that were a result of the studies involved in this regard during the course of the master s degree. For that analyzed texts the United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO), which advocates the use of mobile technologies as salvation of the world education and introduces the concept of Mobile Learning advising that government actions to invest in them. The study was conducted using the concepts of discourse, hegemony and empty signifiers developed by Ernesto Laclau and Chantal Mouffe on Discourse Theory, the meaning technology and education technology that meet the significant adopted by United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO) and are articulated in the discourses in defense of Mobile Learning idea how necessary and indispensable instrument for ensuring quality education. |
id |
UERJ_ac98453420852cfbba477b703a4e67ee |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:www.bdtd.uerj.br:1/10271 |
network_acronym_str |
UERJ |
network_name_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UERJ |
repository_id_str |
2903 |
spelling |
Pereira, Talita Vidalhttp://lattes.cnpq.br/0712774444037943Barreiros, Débora Raquel Alveshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4766739D3&dataRevisao=nullMiranda, Claudiahttp://lattes.cnpq.br/6732256946429649http://lattes.cnpq.br/1940753053701733Santana, Jefferson Antonio Nunes de2021-01-05T21:40:17Z2018-10-022015-09-23SANTANA, Jefferson Antonio Nunes de. Mobile-Learning: uma brincadeira de faz de conta?. 2015. 93 f. Dissertação (Mestrado em Educação, Cultura e Comunicação em Periferias Urbanas) - Universidade do Estado do Rio de Janeiro, Duque de Caxias, 2015.http://www.bdtd.uerj.br/handle/1/10271This paper deals with the reversal of perspective on the Mobile Learning that were a result of the studies involved in this regard during the course of the master s degree. For that analyzed texts the United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO), which advocates the use of mobile technologies as salvation of the world education and introduces the concept of Mobile Learning advising that government actions to invest in them. The study was conducted using the concepts of discourse, hegemony and empty signifiers developed by Ernesto Laclau and Chantal Mouffe on Discourse Theory, the meaning technology and education technology that meet the significant adopted by United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO) and are articulated in the discourses in defense of Mobile Learning idea how necessary and indispensable instrument for ensuring quality education.O presente trabalho trata da inversão da perspectiva a respeito do Mobile-Learning que foram resultantes dos estudos envolvidos a esse respeito durante a realização do mestrado. Para isso, foram analisados textos da Organização das Nações Unidas para a Educação, a Ciência e a Cultura (UNESCO), que defendem o uso das tecnologias móveis como salvação da educação mundial e nos apresenta o conceito de Mobile-Learning orientando que as ações governamentais invistam nessa ótica. O estudo foi realizado utilizando os conceitos de discurso, hegemonia e significante vazio desenvolvidos por Ernesto Laclau e Chantal Mouffe na Teoria do Discurso, os sentidos de tecnologia e tecnologia da educação que preenchem os significantes adotados pela Organização das Nações Unidas para a Educação, a Ciência e a Cultura (UNESCO) e são articulados nos discursos em defesa da ideia do Mobile-Learning como instrumentos necessários e imprescindíveis para a garantia da qualidade de educação.Submitted by Boris Flegr (boris@uerj.br) on 2021-01-05T21:40:17Z No. of bitstreams: 1 Dissertacao Jefferson A Nunes de Santana.pdf: 894866 bytes, checksum: 3cd59c2ff50479700dbed80257bfd687 (MD5)Made available in DSpace on 2021-01-05T21:40:17Z (GMT). No. of bitstreams: 1 Dissertacao Jefferson A Nunes de Santana.pdf: 894866 bytes, checksum: 3cd59c2ff50479700dbed80257bfd687 (MD5) Previous issue date: 2015-09-23application/pdfporUniversidade do Estado do Rio de JaneiroPrograma de Pós-Graduação em Educação, Cultura e ComunicaçãoUERJBRCentro de Educação e Humanidades::Faculdade de Educação da Baixada FluminenseEducationQuality EducationMobile technologiesMobile-LearningQualidade de EducaçãoTecnologias MóveisTecnologia educacionalInovações educacionaisCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOMobile-Learning: uma brincadeira de faz de conta?Mobile-Learning: a make-believe play?info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UERJinstname:Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ)instacron:UERJORIGINALDissertacao Jefferson A Nunes de Santana.pdfapplication/pdf894866http://www.bdtd.uerj.br/bitstream/1/10271/1/Dissertacao+Jefferson+A+Nunes+de+Santana.pdf3cd59c2ff50479700dbed80257bfd687MD511/102712024-02-27 13:04:44.461oai:www.bdtd.uerj.br:1/10271Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttp://www.bdtd.uerj.br/PUBhttps://www.bdtd.uerj.br:8443/oai/requestbdtd.suporte@uerj.bropendoar:29032024-02-27T16:04:44Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UERJ - Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ)false |
dc.title.por.fl_str_mv |
Mobile-Learning: uma brincadeira de faz de conta? |
dc.title.alternative.eng.fl_str_mv |
Mobile-Learning: a make-believe play? |
title |
Mobile-Learning: uma brincadeira de faz de conta? |
spellingShingle |
Mobile-Learning: uma brincadeira de faz de conta? Santana, Jefferson Antonio Nunes de Education Quality Education Mobile technologies Mobile-Learning Qualidade de Educação Tecnologias Móveis Tecnologia educacional Inovações educacionais CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO |
title_short |
Mobile-Learning: uma brincadeira de faz de conta? |
title_full |
Mobile-Learning: uma brincadeira de faz de conta? |
title_fullStr |
Mobile-Learning: uma brincadeira de faz de conta? |
title_full_unstemmed |
Mobile-Learning: uma brincadeira de faz de conta? |
title_sort |
Mobile-Learning: uma brincadeira de faz de conta? |
author |
Santana, Jefferson Antonio Nunes de |
author_facet |
Santana, Jefferson Antonio Nunes de |
author_role |
author |
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv |
Pereira, Talita Vidal |
dc.contributor.advisor1Lattes.fl_str_mv |
http://lattes.cnpq.br/0712774444037943 |
dc.contributor.referee1.fl_str_mv |
Barreiros, Débora Raquel Alves |
dc.contributor.referee1Lattes.fl_str_mv |
http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4766739D3&dataRevisao=null |
dc.contributor.referee2.fl_str_mv |
Miranda, Claudia |
dc.contributor.referee2Lattes.fl_str_mv |
http://lattes.cnpq.br/6732256946429649 |
dc.contributor.authorLattes.fl_str_mv |
http://lattes.cnpq.br/1940753053701733 |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Santana, Jefferson Antonio Nunes de |
contributor_str_mv |
Pereira, Talita Vidal Barreiros, Débora Raquel Alves Miranda, Claudia |
dc.subject.eng.fl_str_mv |
Education Quality Education Mobile technologies |
topic |
Education Quality Education Mobile technologies Mobile-Learning Qualidade de Educação Tecnologias Móveis Tecnologia educacional Inovações educacionais CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Mobile-Learning Qualidade de Educação Tecnologias Móveis Tecnologia educacional Inovações educacionais |
dc.subject.cnpq.fl_str_mv |
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO |
description |
This paper deals with the reversal of perspective on the Mobile Learning that were a result of the studies involved in this regard during the course of the master s degree. For that analyzed texts the United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO), which advocates the use of mobile technologies as salvation of the world education and introduces the concept of Mobile Learning advising that government actions to invest in them. The study was conducted using the concepts of discourse, hegemony and empty signifiers developed by Ernesto Laclau and Chantal Mouffe on Discourse Theory, the meaning technology and education technology that meet the significant adopted by United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO) and are articulated in the discourses in defense of Mobile Learning idea how necessary and indispensable instrument for ensuring quality education. |
publishDate |
2015 |
dc.date.issued.fl_str_mv |
2015-09-23 |
dc.date.available.fl_str_mv |
2018-10-02 |
dc.date.accessioned.fl_str_mv |
2021-01-05T21:40:17Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.citation.fl_str_mv |
SANTANA, Jefferson Antonio Nunes de. Mobile-Learning: uma brincadeira de faz de conta?. 2015. 93 f. Dissertação (Mestrado em Educação, Cultura e Comunicação em Periferias Urbanas) - Universidade do Estado do Rio de Janeiro, Duque de Caxias, 2015. |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://www.bdtd.uerj.br/handle/1/10271 |
identifier_str_mv |
SANTANA, Jefferson Antonio Nunes de. Mobile-Learning: uma brincadeira de faz de conta?. 2015. 93 f. Dissertação (Mestrado em Educação, Cultura e Comunicação em Periferias Urbanas) - Universidade do Estado do Rio de Janeiro, Duque de Caxias, 2015. |
url |
http://www.bdtd.uerj.br/handle/1/10271 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado do Rio de Janeiro |
dc.publisher.program.fl_str_mv |
Programa de Pós-Graduação em Educação, Cultura e Comunicação |
dc.publisher.initials.fl_str_mv |
UERJ |
dc.publisher.country.fl_str_mv |
BR |
dc.publisher.department.fl_str_mv |
Centro de Educação e Humanidades::Faculdade de Educação da Baixada Fluminense |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Estado do Rio de Janeiro |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UERJ instname:Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ) instacron:UERJ |
instname_str |
Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ) |
instacron_str |
UERJ |
institution |
UERJ |
reponame_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UERJ |
collection |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UERJ |
bitstream.url.fl_str_mv |
http://www.bdtd.uerj.br/bitstream/1/10271/1/Dissertacao+Jefferson+A+Nunes+de+Santana.pdf |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
3cd59c2ff50479700dbed80257bfd687 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UERJ - Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ) |
repository.mail.fl_str_mv |
bdtd.suporte@uerj.br |
_version_ |
1811728649257222144 |