TEACHING TO TEACH: GUIDELINES AND STRATEGIES TO IMPROVE TEACHER TRAINING IN HIGHER EDUCATION

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Margiotta, Rosatilde
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Laneve, Cosimo
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Práxis Educacional (Online)
Texto Completo: https://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/article/view/6929
Resumo: The debate on the quality of university teacher education is more than ever a relevant issue. It is a topic which frequently appears in specialized journals about Higher Education and is often examined in a scientific context. This article takes up some of these complicated issues and illustrates with examples taken from a study at the University of Bari.
id UESB-7_a0a782a861e9dee1c1cdbf08a8ce9269
oai_identifier_str oai:periodicos.periodicos2.uesb.br:article/6929
network_acronym_str UESB-7
network_name_str Práxis Educacional (Online)
repository_id_str
spelling TEACHING TO TEACH: GUIDELINES AND STRATEGIES TO IMPROVE TEACHER TRAINING IN HIGHER EDUCATIONENSEÑAR A ENSEÑAR: DIRECTRICES Y ESTRATEGIAS PARA MEJORAR LA FORMACIÓN DE PROFESORES EN LA EDUCACIÓN SUPERIORENSINANDO A ENSINAR: DIRETRIZES E ESTRATÉGIAS PARA MELHORAR A FORMAÇÃO DE PROFESSORES NO ENSINO SUPERIORFormación de profesoresEnseñanza superiorEnseñanza centrada en el alumnoTeacher trainingHigher educationStudent-centred learningFormação de professoresEnsino superiorEnsino centrado no estudante The debate on the quality of university teacher education is more than ever a relevant issue. It is a topic which frequently appears in specialized journals about Higher Education and is often examined in a scientific context. This article takes up some of these complicated issues and illustrates with examples taken from a study at the University of Bari. El debate sobre la calidad de la formación del profesorado universitario es más que nunca un tema relevante. Es un tema que a menudo aparece en revistas especializadas sobre educación superior que a menudo se examinan en el contexto científico. Este artículo aborda algunos de estos problemas complejos y los ilustra con ejemplos de un estudio realizado por la Universidad de Bari. O debate sobre a qualidade da formação de professores universitários é mais do que nunca uma questão relevante. É um tópico que frequentemente aparece em periódicos especializados sobre ensino superior frequentemente examinado no contexto científico. Este artigo aborda algumas dessas questões complexas e as ilustra com exemplos retirados de um estudo da Universidade de Bari. Edições UESB2020-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/article/view/692910.22481/rpe.v16i43.6929Práxis Educacional; v. 16 n. 43 (2020): Edição Especial (dez): FORMAÇÃO INICIAL DE PROFESSORES EM CONTEXTOS ESCOLARES ; 134-141Práxis Educacional; Vol. 16 Núm. 43 (2020): Edição Especial (dez): FORMAÇÃO INICIAL DE PROFESSORES EM CONTEXTOS ESCOLARES ; 134-141Práxis Educacional; Vol. 16 No. 43 (2020): Edição Especial (dez): FORMAÇÃO INICIAL DE PROFESSORES EM CONTEXTOS ESCOLARES ; 134-1412178-26791809-0249reponame:Práxis Educacional (Online)instname:Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB)instacron:UESBenghttps://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/article/view/6929/5223Copyright (c) 2020 Práxis Educacionalhttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMargiotta, RosatildeLaneve, Cosimo 2021-03-25T04:28:27Zoai:periodicos.periodicos2.uesb.br:article/6929Revistahttp://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/indexPUBhttps://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/oaipraxisedu@uesb.edu.br||2178-26791809-0249opendoar:2021-03-25T04:28:27Práxis Educacional (Online) - Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB)false
dc.title.none.fl_str_mv TEACHING TO TEACH: GUIDELINES AND STRATEGIES TO IMPROVE TEACHER TRAINING IN HIGHER EDUCATION
ENSEÑAR A ENSEÑAR: DIRECTRICES Y ESTRATEGIAS PARA MEJORAR LA FORMACIÓN DE PROFESORES EN LA EDUCACIÓN SUPERIOR
ENSINANDO A ENSINAR: DIRETRIZES E ESTRATÉGIAS PARA MELHORAR A FORMAÇÃO DE PROFESSORES NO ENSINO SUPERIOR
title TEACHING TO TEACH: GUIDELINES AND STRATEGIES TO IMPROVE TEACHER TRAINING IN HIGHER EDUCATION
spellingShingle TEACHING TO TEACH: GUIDELINES AND STRATEGIES TO IMPROVE TEACHER TRAINING IN HIGHER EDUCATION
Margiotta, Rosatilde
Formación de profesores
Enseñanza superior
Enseñanza centrada en el alumno
Teacher training
Higher education
Student-centred learning
Formação de professores
Ensino superior
Ensino centrado no estudante
title_short TEACHING TO TEACH: GUIDELINES AND STRATEGIES TO IMPROVE TEACHER TRAINING IN HIGHER EDUCATION
title_full TEACHING TO TEACH: GUIDELINES AND STRATEGIES TO IMPROVE TEACHER TRAINING IN HIGHER EDUCATION
title_fullStr TEACHING TO TEACH: GUIDELINES AND STRATEGIES TO IMPROVE TEACHER TRAINING IN HIGHER EDUCATION
title_full_unstemmed TEACHING TO TEACH: GUIDELINES AND STRATEGIES TO IMPROVE TEACHER TRAINING IN HIGHER EDUCATION
title_sort TEACHING TO TEACH: GUIDELINES AND STRATEGIES TO IMPROVE TEACHER TRAINING IN HIGHER EDUCATION
author Margiotta, Rosatilde
author_facet Margiotta, Rosatilde
Laneve, Cosimo
author_role author
author2 Laneve, Cosimo
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Margiotta, Rosatilde
Laneve, Cosimo
dc.subject.por.fl_str_mv Formación de profesores
Enseñanza superior
Enseñanza centrada en el alumno
Teacher training
Higher education
Student-centred learning
Formação de professores
Ensino superior
Ensino centrado no estudante
topic Formación de profesores
Enseñanza superior
Enseñanza centrada en el alumno
Teacher training
Higher education
Student-centred learning
Formação de professores
Ensino superior
Ensino centrado no estudante
description The debate on the quality of university teacher education is more than ever a relevant issue. It is a topic which frequently appears in specialized journals about Higher Education and is often examined in a scientific context. This article takes up some of these complicated issues and illustrates with examples taken from a study at the University of Bari.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-12-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/article/view/6929
10.22481/rpe.v16i43.6929
url https://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/article/view/6929
identifier_str_mv 10.22481/rpe.v16i43.6929
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/article/view/6929/5223
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Práxis Educacional
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Práxis Educacional
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Edições UESB
publisher.none.fl_str_mv Edições UESB
dc.source.none.fl_str_mv Práxis Educacional; v. 16 n. 43 (2020): Edição Especial (dez): FORMAÇÃO INICIAL DE PROFESSORES EM CONTEXTOS ESCOLARES ; 134-141
Práxis Educacional; Vol. 16 Núm. 43 (2020): Edição Especial (dez): FORMAÇÃO INICIAL DE PROFESSORES EM CONTEXTOS ESCOLARES ; 134-141
Práxis Educacional; Vol. 16 No. 43 (2020): Edição Especial (dez): FORMAÇÃO INICIAL DE PROFESSORES EM CONTEXTOS ESCOLARES ; 134-141
2178-2679
1809-0249
reponame:Práxis Educacional (Online)
instname:Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB)
instacron:UESB
instname_str Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB)
instacron_str UESB
institution UESB
reponame_str Práxis Educacional (Online)
collection Práxis Educacional (Online)
repository.name.fl_str_mv Práxis Educacional (Online) - Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB)
repository.mail.fl_str_mv praxisedu@uesb.edu.br||
_version_ 1797068819685965824