TEACHING TO TEACH: GUIDELINES AND STRATEGIES TO IMPROVE TEACHER TRAINING IN HIGHER EDUCATION
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Práxis Educacional (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/article/view/6929 |
Resumo: | The debate on the quality of university teacher education is more than ever a relevant issue. It is a topic which frequently appears in specialized journals about Higher Education and is often examined in a scientific context. This article takes up some of these complicated issues and illustrates with examples taken from a study at the University of Bari. |
id |
UESB-7_a0a782a861e9dee1c1cdbf08a8ce9269 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.periodicos2.uesb.br:article/6929 |
network_acronym_str |
UESB-7 |
network_name_str |
Práxis Educacional (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
TEACHING TO TEACH: GUIDELINES AND STRATEGIES TO IMPROVE TEACHER TRAINING IN HIGHER EDUCATIONENSEÑAR A ENSEÑAR: DIRECTRICES Y ESTRATEGIAS PARA MEJORAR LA FORMACIÓN DE PROFESORES EN LA EDUCACIÓN SUPERIORENSINANDO A ENSINAR: DIRETRIZES E ESTRATÉGIAS PARA MELHORAR A FORMAÇÃO DE PROFESSORES NO ENSINO SUPERIORFormación de profesoresEnseñanza superiorEnseñanza centrada en el alumnoTeacher trainingHigher educationStudent-centred learningFormação de professoresEnsino superiorEnsino centrado no estudante The debate on the quality of university teacher education is more than ever a relevant issue. It is a topic which frequently appears in specialized journals about Higher Education and is often examined in a scientific context. This article takes up some of these complicated issues and illustrates with examples taken from a study at the University of Bari. El debate sobre la calidad de la formación del profesorado universitario es más que nunca un tema relevante. Es un tema que a menudo aparece en revistas especializadas sobre educación superior que a menudo se examinan en el contexto científico. Este artículo aborda algunos de estos problemas complejos y los ilustra con ejemplos de un estudio realizado por la Universidad de Bari. O debate sobre a qualidade da formação de professores universitários é mais do que nunca uma questão relevante. É um tópico que frequentemente aparece em periódicos especializados sobre ensino superior frequentemente examinado no contexto científico. Este artigo aborda algumas dessas questões complexas e as ilustra com exemplos retirados de um estudo da Universidade de Bari. Edições UESB2020-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/article/view/692910.22481/rpe.v16i43.6929Práxis Educacional; v. 16 n. 43 (2020): Edição Especial (dez): FORMAÇÃO INICIAL DE PROFESSORES EM CONTEXTOS ESCOLARES ; 134-141Práxis Educacional; Vol. 16 Núm. 43 (2020): Edição Especial (dez): FORMAÇÃO INICIAL DE PROFESSORES EM CONTEXTOS ESCOLARES ; 134-141Práxis Educacional; Vol. 16 No. 43 (2020): Edição Especial (dez): FORMAÇÃO INICIAL DE PROFESSORES EM CONTEXTOS ESCOLARES ; 134-1412178-26791809-0249reponame:Práxis Educacional (Online)instname:Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB)instacron:UESBenghttps://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/article/view/6929/5223Copyright (c) 2020 Práxis Educacionalhttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMargiotta, RosatildeLaneve, Cosimo 2021-03-25T04:28:27Zoai:periodicos.periodicos2.uesb.br:article/6929Revistahttp://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/indexPUBhttps://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/oaipraxisedu@uesb.edu.br||2178-26791809-0249opendoar:2021-03-25T04:28:27Práxis Educacional (Online) - Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
TEACHING TO TEACH: GUIDELINES AND STRATEGIES TO IMPROVE TEACHER TRAINING IN HIGHER EDUCATION ENSEÑAR A ENSEÑAR: DIRECTRICES Y ESTRATEGIAS PARA MEJORAR LA FORMACIÓN DE PROFESORES EN LA EDUCACIÓN SUPERIOR ENSINANDO A ENSINAR: DIRETRIZES E ESTRATÉGIAS PARA MELHORAR A FORMAÇÃO DE PROFESSORES NO ENSINO SUPERIOR |
title |
TEACHING TO TEACH: GUIDELINES AND STRATEGIES TO IMPROVE TEACHER TRAINING IN HIGHER EDUCATION |
spellingShingle |
TEACHING TO TEACH: GUIDELINES AND STRATEGIES TO IMPROVE TEACHER TRAINING IN HIGHER EDUCATION Margiotta, Rosatilde Formación de profesores Enseñanza superior Enseñanza centrada en el alumno Teacher training Higher education Student-centred learning Formação de professores Ensino superior Ensino centrado no estudante |
title_short |
TEACHING TO TEACH: GUIDELINES AND STRATEGIES TO IMPROVE TEACHER TRAINING IN HIGHER EDUCATION |
title_full |
TEACHING TO TEACH: GUIDELINES AND STRATEGIES TO IMPROVE TEACHER TRAINING IN HIGHER EDUCATION |
title_fullStr |
TEACHING TO TEACH: GUIDELINES AND STRATEGIES TO IMPROVE TEACHER TRAINING IN HIGHER EDUCATION |
title_full_unstemmed |
TEACHING TO TEACH: GUIDELINES AND STRATEGIES TO IMPROVE TEACHER TRAINING IN HIGHER EDUCATION |
title_sort |
TEACHING TO TEACH: GUIDELINES AND STRATEGIES TO IMPROVE TEACHER TRAINING IN HIGHER EDUCATION |
author |
Margiotta, Rosatilde |
author_facet |
Margiotta, Rosatilde Laneve, Cosimo |
author_role |
author |
author2 |
Laneve, Cosimo |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Margiotta, Rosatilde Laneve, Cosimo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Formación de profesores Enseñanza superior Enseñanza centrada en el alumno Teacher training Higher education Student-centred learning Formação de professores Ensino superior Ensino centrado no estudante |
topic |
Formación de profesores Enseñanza superior Enseñanza centrada en el alumno Teacher training Higher education Student-centred learning Formação de professores Ensino superior Ensino centrado no estudante |
description |
The debate on the quality of university teacher education is more than ever a relevant issue. It is a topic which frequently appears in specialized journals about Higher Education and is often examined in a scientific context. This article takes up some of these complicated issues and illustrates with examples taken from a study at the University of Bari. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-12-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/article/view/6929 10.22481/rpe.v16i43.6929 |
url |
https://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/article/view/6929 |
identifier_str_mv |
10.22481/rpe.v16i43.6929 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos2.uesb.br/index.php/praxis/article/view/6929/5223 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Práxis Educacional http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Práxis Educacional http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Edições UESB |
publisher.none.fl_str_mv |
Edições UESB |
dc.source.none.fl_str_mv |
Práxis Educacional; v. 16 n. 43 (2020): Edição Especial (dez): FORMAÇÃO INICIAL DE PROFESSORES EM CONTEXTOS ESCOLARES ; 134-141 Práxis Educacional; Vol. 16 Núm. 43 (2020): Edição Especial (dez): FORMAÇÃO INICIAL DE PROFESSORES EM CONTEXTOS ESCOLARES ; 134-141 Práxis Educacional; Vol. 16 No. 43 (2020): Edição Especial (dez): FORMAÇÃO INICIAL DE PROFESSORES EM CONTEXTOS ESCOLARES ; 134-141 2178-2679 1809-0249 reponame:Práxis Educacional (Online) instname:Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB) instacron:UESB |
instname_str |
Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB) |
instacron_str |
UESB |
institution |
UESB |
reponame_str |
Práxis Educacional (Online) |
collection |
Práxis Educacional (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Práxis Educacional (Online) - Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB) |
repository.mail.fl_str_mv |
praxisedu@uesb.edu.br|| |
_version_ |
1797068819685965824 |